Doksy en Máchova jezera (Machameer)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tachov: wat is daar te doen? (omgeving Česká Lípa)

Hallo,

Volgende week vrijdag gaan wij met 3 gezinnen voor het eerst naar Tsjechié. Reuze spannend want ik ben er nog nooit geweest dus ik ben zeer benieuwd. We verblijven in het plaatsje Tachov (bij Doksy), ongeveer 60 kilometer van Praag. Ik hoop wat reacties te krijgen over:

Wie kent dit plaatsje?
Zijn er dingen in de buurt die we absoluut moet gaan doen en/of zien?
en de do en don'ts van Tsjechié.

Wil graag goed voorbereid op vakantie.

Alvast bedankt
Annet
 
bezoek zeker het plaatje novy bor, erg veel glaswinkeltjes en ook een glasmuseum en verder zitten er een paar vietnamezenwinkeltjes en restaurantjes. en ik weet niet of jullie zin hebben om lang te rijden want ga dan zeker weten ook naar tsjechisch zwitserland toe daar is het zo mooi, je kan er super mooi wandelen.
 
Brigitte,

Wij komen iedere zomer wel een dagje in Staré Plavy. Bij de camping hebben ze een strandje aangelegd met in het water speel atributen. Het is verder een aardig dorp met goede restaurantjes. Je kunt er verder heerlijk wandelen rond het meer, vaartochtjes maken naar Doksy en het kasteel wat je op de berg ziet liggen. Zelfs een trip naar Praag is niet uitgesloten met de auto ongeveer een 1,5 uur rijden.
Kortom een leuke plek waar je wel een weekje of langer kunt doorbrengen. :)
 
Hallo,

Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar Doksy. We gaan 7 dagen.
Wat zijn echt bezienswaardigheden die we niet mogen missen?
Wie helpt mij? We zijn redelijk sportief en fietsen liever, dan lopen. Wat kunnen jullie me aanraden?

Gr.
 
Hoi Fleur,

Kijk eens op mijn site, daar staat vrij veel informatie over de omgeving Doksy.
Uiteraard zijn de leuke trips door Kokorinksko zeker aan te raden, zeer zeker ook op de fiets. Er zijn enorm veel routes uitgestippeld voor de sportieve fietsers. Een kaart kan men gewoon kopen bij een tankstation in Doksy. En lekker eten bij Hostinec nach Rychter (net voor Doksy).

Je zult je niet vervelen!!
 
Bovenaan