Doden en gewonden bij frontale botsing Trebon

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Drie doden en zes gewonden bij frontale botsing

In Tsjechië zijn bij een zwaar verkeersongeval drie mensen gedood en zes anderen verwond. Twee personenauto's zijn zaterdag in de buurt van het kuuroord Trebon in Zuid-Bohemen frontaal op elkaar ingereden. Bij de dodelijke slachtoffers gaat het om twee mannen van 45 en 26 jaar en een 45-jarige vrouw.

De bestuurster van een van beide auto's was om een nog niet achterhaalde reden van haar rijvak afgeweken en op de tegenoverliggende rijrichting terechtgekomen waarbij ze op de tegenligger botste.

De hulpdiensten kregen hulp van een reddingshelikopter. Met 54 verkeersdoden per jaar zat Tsjechië volgens de Europese Commisie vorig jaar boven het EU-gemiddelde van 49.

Bron: vrt.be
 
Volgens mij moet vrt.be haar bronnen eens beter raadplegen. Tsjechië heeft ruim 580 verkeersdoden per jaar (bron: Tsjechische politie) en zit daarmee fors boven het EU gemiddelde. Bijna gelijk aan Polen en veel meer dan Slowakije.
Waarschijnlijk bedoelen ze 54 doden per miljoen inwoners en dan zitten ze wel redelijk in de buurt.

Gezien de idiote rijstijl van met nam de Tsjechische mannen (testosteron is dodelijk blijkbaar) is dit ook niet verwonderlijk.
Tsjechië is een prachtig land, maar autorijden kunnen ze werkelijk niet. Ook al denkt iedereen dat ze een nazaat van Schumacher zijn. En zie hoe die is geëindigd.
 
Er zijn mensen die veel langzamer rijden dan wat je 'normaal' zou noemen en meer die te hard rijden. De eerste jaren dat ik in Tsjechië bezig was vervoerde ik veel zwaar materiaal. Ik had de tolk laten vertalen de tekst 'Ik maak mijn auto niet kapot omdat u haast heeft'. Die tekst had ik gemonteerd aan de achterruit. Gelukkig gebeurde er tot nu toe niets bijzonders. Het enige was dat iemand mijn buitenspiegel er af reed op een besneeuwde weg waar ik de auto parkeerde. Reed door want had geen zin om de schade te betalen.
 
Bovenaan