Dode bij drinkwedstrijd

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

PRAAG - Een wedstrijd wie het meest kon drinken heeft een 57-jarige Tsjech het leven gekost, meldden Tsjechische media woensdag. Zijn vriendin raakte bewusteloos.

De man uit Kyjov wilde zijn twintig jaar jongere vriendin laten zien dat hij meer alcohol kon verdragen dan zij. Daarom dronk hij in een café een halve fles rum achter elkaar leeg en viel toen om. Zijn vriendin, die net iets minder op had, raakte bewusteloos en ligt nu met alcoholvergiftiging in een ziekenhuis.

Bron www.nu.nl
 
Chips, ik ben weer net te laat met het plaatsen van dit nieuws.......!!!
blush.gif
 
ongelooflijk ik scheel ook 22 jaar met mijn vriendin maar eer ik toch een dergelijke wedstrijd zou doen !!!!! hahahaha.
 
R

rob.goverde

Guest
Met zulke stommiteiten ruimt dat wel op zeg!
confused.gif


Volgens mij heb ik dat ook wel eens, maar al na een halve fles rum, ???
tongue.gif


Dat moet vast een zeker Stroh rum zijn geweest, ik val niet dood of heb geen alocohol vergiftiging na een halve fles Bacardi, tenzij het een tweeenhalve literfles is.

Maar dat ga ik niet proberen
58.gif
 
Zo zat gaan heeft inderdaad een listige kant:
Tijdens een introductie week van de TU en eindhoven ging een vriend van mij in op een aanbod van een studentenvereniging om 11-halen-10-betalen glaasjes ouwe jenever te drinken. Daarbij hapte hij een harinkje. echter; die jongen was nogal tenger en had weinig gegeten die dag, dus z'n bloedsuikerspiegel was al laag. De hoeveelheid alcohol kreeg binnen 15 minuten grip op hem en hij lag als dood op de grond: vrijwel geen ademhaling / hartslag. Ambulance bracht hem naar het ziekenhuis, waar ze hem ternauwernood hebben kunnen redden van een coma. Een dag later was ik bij hem in het ziekenhuis (ja, 24 uur na het voorval) en hij stonk nog steeds naar drank!. Gelukkig is hij wel weer bij zijn positieven gekomen, maar de doctoren hebben voor hem moeten vechten.... voorzichtig, ook voor alle freaks die op Paasmaandag Hodi hodi doen......
 
Misschien kent iemand het verhaal nog van een Rotterdamse student die in Groningen een hele fles jenever moest leegdrinken (dat was tijdens de ontgroening van het corps)? Welnu, hij overleefde het niet...
 
Tobycek schreef:
Misschien kent iemand het verhaal nog van een Rotterdamse student die in Groningen een hele fles jenever moest leegdrinken (dat was tijdens de ontgroening van het corps)? Welnu, hij overleefde het niet...
Dit was niet tijdens de ontgroening van het corps, maar een verplicht nummer om door de ballatage commissie van een corpshuis te komen, vermoeden is dat hij gestikt is in zijn eigen braaksel, hij was 21 geloof ik...... drank maakt meer kapot dan je lief is
 
Bovenaan