Dobris en omgeving

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

S

Sabine2005

Guest
Hallo,

Volgende week vrijdag ga ik op vakantie naar Dobris in Tsjechie. Om toch een beetje voorbereid met informatie op pad te gaan heb ik heel internet al afgezocht op zoek naar informatie over wat er zoal te doen is in en rond Dobris. Ik kan hier weinig over vinden
ahum.gif
, maar misschien dat jullie mij iets kunnen vertellen over dobris en omgeving of dat jullie weten waar ik de informatie vandaan kan halen.

Alvast bedankt!
Groetjes Sabine
 

Freddy2005

† In Memoriam
Re: Wat is er te doen in de omgeving van Dobris

Dobris ligt in de driehoek Pribram, Beroun en Benesov, welke allen een bezoek waard zijn. Verder is Karlstejn in de direkte buurt en een uitje met de trein naar Praag is ook een aanrader. Dit duurt amper 30 min.,is 38 km ver en kost slechts 30 kronen. Hiervoor kan men zelf niet rijden en nog parkeergeld betalen, verder kan men dan gerust een pivo drinken.
tongue.gif
 
Re: Wat is er te doen in de omgeving van Dobris

Als u me nou de vraag had gesteld: wat is er te doen in Dobris had ik direct 'niets' gezegd. Eens zat ik er meer dan een uur op een grasveldje bij het station.
Maar sinds mijn dochter (vijf toen) op de terugweg naar Vrane de locomotief langs de afgrond van de rivier een stukje mocht "besturen" werd het een blijvende herinnering.

En - voor Freddy - ik geloof dat wij hier de grootste fans van de Ceské Drahy zijn!
 
Re: Wat is er te doen in de omgeving van Dobris

je kan ook naar krivoklat gaan is ongeveer 20 km van beroun. daar is een kasteel. en je kan er ook mooi wandelen. verder kan je ook naar beroun gaan een dagje daar is het best leuk. en natuurlijk praag.
 
S

Sabine2005

Guest
Re: Wat is er te doen in de omgeving van Dobris

Bedankt voor jullie tips!!! Ik zal de aankomende twee weken mn best doen om alles te bezichtigen
 
C

Christl

Guest
Wat is er te doen in Dobris en omgeving?

Hallo
Ik ga 11 augustus op vakantie naar Tsjechie. We hebben er natuurlijk mega zin aan:deuk: ! Maar we weten niet wat daar in de buurt allemaal te doen is. Wij gaan naar Dobris, dat ligt niet zo heel ver van Praag af. Dingen om overdag of s avonds daar te gaan doen? Wie nog op vakantie gaan wens ik een hele fijne vakantie, en ik hoop natuurlijk dat er veel leuke reacties hier op komen!
doeidoei
 
Hallo Christl, Dobris heeft een mooi kasteel met mooie tuinen en een restaurant, Ook is er een goede Mexicaanse restaurant aanwezig. Als je van natuur wandenlingen hou dan is Bdry , het heuvel gebied achter Dobris het gebied.
Er is een goede bus verbinding 317 naar Praag toe
Hou er rekening mee dat het 's avond wel wat fris kan , Overdag tot 35 Graden 's avonds 20 tot 25 Graden
 

Marcel

Moderator
bron : http://www.praguemonitor.com/en/246/czech_national_news/16773/

de eigenaar van het kasteel te Dobris, edelman Jerome Colloredo-Mansfeld, heeft een rechtzaak aangespannen egen de staat.
de man wil zo'n 3.000 stuks roerend goed terug hebben, welke ooit bij en in het kasteel hebben gehoord.
de familie heeft in 1998 na jarenlang juridisch toetrekken het kasteel terug gekregen, maar de Nationale Historische Kunstraad (o.i.d.) vertikt het om ook die 3.000 stuks te retourneren, omdat dat niet in het teruggave besluit vermeld stond.

Kasteel Dobris
kasteel Dobris.jpg
 
Bovenaan