Diverse reisvragen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi hoi,

Ik heb wat verschillende reisvraagjes!

We gaan met onze scoutinggroep dit jaar (jawel, alweer ;)) naar Tsjechië op zomerkamp.
Aangezien ik de enige ben met rijbewijs, rij ik met 1 mede begeleiding met de auto. De 2 andere begeleiding reist met de 14 jeugdleden met de schoenes-wochenende-ticket met de trein naar Tsjechië.
In Tsjechië zelf zullen we de uitstapjes met openbaar vervoer doen. Via de openbaar vervoer site heb ik de routes aardig uit kunnen pluizen.
Wij verblijven in Turnov en zullen ons eigenlijk bewegen in het driehoekje Turnov, Liberec en Harrachov. Nu vraag ik me af of er een speciale vervoerskaart is ofzo voor een week of dag, waar we als groep mee kunnen reizen. Ik heb ergens een tip gekregen over een Libna kaartje, maar ik kan er zelf niets over terug vinden.
Is er iemand die iets weet?

Dan nog 1 vraagje!
Op zaterdagochtend zullen de leden en de 2 begeleiding al vroeg op pad moeten om weer met de trein terug te gaan. De speciale treinkaarten zijn geldig tot die avond 00:00 uur. Dus we hebben 's morgens niet echt veel speling qua tijd.
Nu is het zo dat de trein die vlak bij onze camping zit, naar Turnov toe nog niet rijdt om die tijd. Dit houdt dan in dat ze 's nachts 1 uur en 15 minuten naar Turnov station moeten lopen.
We willen dus eigenlijk kijken wat een taxi kost vanaf de camping naar Liberec (dit is 27km). We zullen dan voor 16 personen een taxi nodig hebben.
Is er iemand die hier iets over kan vertellen?

In ieder geval al heel erg bedankt voor het lezen, hahaha!

Groetjes Yolene
 
ja klopt vanaf Turnov wel, maar onze camping zit op: Autocamp Sedmihorky, Karlovice 72, 511 01 Turnov, Tsjechië
en vanaf hier is het 1 uur en 15 minuten lopen naar station Turnov. Het station die 14 min vanaf de camping zit vanaf daar rijd de trein dan nog niet.

Ah taxi is duidelijk! Dank je wel!
 

kuurgast

Donateur
Libna kaartje, maar ik kan er zelf niets over terug vinden.
Is dat niet Liben+ kaartje? Voor kleine groep van 5 personen voor 320,- Kč ,ook geldig voor kabelbaan Ještěd.
In Turnov zit Taxi Beryl die rijdt 24 uur per dag en heeft oa 8-persoonsbusje.
In Liberec City Taxi Liberec heeft ook busje.

Wist je dat dichtbij de camping Bowling Sedmihorky zit?

OV bedrijf IDOL heeft overzicht met prijzen en kortingen ,even googelvertaling gebruiken.
Daar staat ook iets van Opuscard en groepen van 5 personen de IDOL5+.

Bespaar met kortingskaarten op reis in Tsjechië.
Met de ISIC studentenkaart, IYTC jongerenkaart en ITIC docentenkaart krijg je toegang tot meer dan 40.000 kortingen in meer dan 100 landen.Ze kosten slechts 15 euro.

ISIC studentenkaart.
Voor studenten en scholieren vanaf 12 jaar, die met hun voltijds (dit moet je kunnen aantonen) opleiding bezig zijn.
Geldigheid: 1 jaar na uitgifte vanaf 1 september (start studiejaar).
Met de ISIC studentenkaart heb je als student recht op meer dan 40.000 kortingen over heel de wereld. Het is het enige wereldwijd geaccepteerde bewijs dat je voltijd student bent.

IYTC jongerenkaart.
Voor jongeren van 12 tot en met 25 jaar. Kopie van legitimatie bewijs (rijbewijs / paspoort)nodig.
Geldigheid: 1 jaar na uitgifte.
Ook al ben je geen student (meer), met een IYTC jongerenkaart maak je alsnog deel uit van het wereldwijde kortingsnetwerk van de International Student Identity Card (ISIC)
Bovenstaande kaarten geven korting op ov in regio Liberec.
 
ooow wat een berg info!
wat fijn!!!
Heb zelf zo veel gevonden maar hier kwam in niet uit! Dank je wel!!!

Groetjes Yolene

ooow hemel hahaha.
Zo moet even rustig gaan zitten voor die liben+ kaartjes hahaha. hoop dat ik eruit kom!
 

Ad Verschoor

Donateur
Vanaf Turnov in de richting van Zelezny Brod is Mala Skala te vinden. Heel veel groepen wandelen daar naar boven en kano's zijn er in verhuur om te varen in de Jizera.
Ten noordwesten van Turnov ligt Sychrov met een mooi kasteel. Zelf vind ik het gebied ten zuiden van Turnov mooier met meer bezienswaardigheden. Ik bedoel dan Cesky Raj in het driehoekje Turnov-Jicin-Mlada Boleslav.
Veel plezier straks in die regio
 

Ad Verschoor

Donateur
Hallo Lisanne, welkom op dit forum. Nooit heb ik gekampeerd in dit mooie land, maar kom onderweg wel veel tegen.
Hierboven schreef ik al over Mala Skala en je zou eens kunnen kijken rond het meer bij Doksy. Op www.mapy.cz kun je heel veel opzoeken. Je kunt ook hier eens kijken bij foruminhoud in Kamperen in Noord-Bohemen.
Ik kwam er twee adressen tegen die mij wel leuk lijken www.camping2000.com in de buurt van Liberec met groot zwembad en www.campingregenboog.nl dat te vinden is in Sluknov aan een meer. Succes bij het verder zoeken !
 
Laatst bewerkt:
Hallo Lisanne, welkom op dit forum. Nooit heb ik gekampeerd in dit mooie land, maar kom onderweg wel veel tegen.
Hierboven schreef ik al over Mala Skala en je zou eens kunnen kijken rond het meer bij Doksy. Op www.mapy.cz kun je heel veel opzoeken. Je kunt ook hier eens kijken bij foruminhoud in Kamperen in Noord-Bohemen.
Ik kwam er twee adressen tegen die mij wel leuk lijken www.camping2000.com in de buurt van Liberec met groot zwembad en www.campingregenboog.nl dat te vinden is in Sluknov aan een meer. Succes bij het verder zoeken !
dank je wel ad verschoor !
ik ga ze opzoeken lijkt me mooie omgeving daar.
gr lisanne
 
Bovenaan