Dierentuin(en) omg. Vrchlabi

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo allemaal wij zijn erg benieuwd naar tsjechie wij vertrekken 1 juli naar vchlabi waar we 18 dagen verblijven op een camping
mijn vraag is welke dierentuin ligt er dicht bij in de buurt en is het ook mooi en leuk aangelegt
alvast bedankt sandra
 
Theo, ik ben het helemaal met je eens.
Vindt deze dierentuin echt helemaal geweldig.

Mocht je nog meer info's willen hebben Sandra met de zoekfunctie kom je zeker een heleboel te weten.
En anders stel je vraag gerust.

En wens ik je alvast heel veel plezier in Tsjechie en hoop dat je na je vakantie je ervaringen met ons wilt delen.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ja de dierentuinen in Tsjechië vallen echt mee, alleen in Plzen werden s'middags de kleine katachtigen gevoerd met levende kuikens! Voor de kleintjes een minder plesant gezicht.
 
de dierentuin in dvur is echt super leuk. ik ben er ook geweest 2 jaar geleden. het is mooi aangelegd. ook zijn er sommige dingen binnen, zoals een soort aquarium en krokodillen, en je kan de stallen van de olifanten zien. en verder zie je natuurlijk de dieren( olifanten,giraffen,zebra's, apen, neushoorns en meer. er is ook een safaritocht, je zit dan in een bus. dit was niet echt leuk je zag niet veel dieren en ze vertelde het verhaal alleen in het tsjechisch. kortom een leuke dag.
 
Vroeger, alles was natuurlijk beter, was er een dierentuin(tje) in Vrchlabi.
Je had er een parkje, er voor stond er altijd een kermisattractie.
Pal langs de hoofdstraat.
Je liep de "dierentuin" gratis in, keek naar lege hokken.
Ter afwisseling was er een hok gevuld met de een of andere roofvogel.
Aan de plaatjes en omschrijvingen op het hek kon je zien wie er gewoond had.
Het stelde toen al niets meer voor.
Je ziet, ik ben er lang niet geweest.
Dus het zal wel verdwenen zijn.
 
De dierentuin in Dvur Kralové is zeker een aanrader, er is ook een safariparkje bij waar je in een bus door heen rijdt...

HIER vind je wat foto's van Dvur Kralové (en dus ook de dierentuin).
 
In Dvur kan je ook een route lopen en zo langs de dieren lopen hoor, helemaal achterin het park zit een Safari gedeelte waar je met een bus rond kan rijden, maar dat is slechts een klein gedeelte van het park.
 
inderdaad die dierentuin is de moeite waard. veel verschillende dieren en dan daarvan verschillende soorten. het safariritje is in eenopen bus dus je snapt geen tijgers. wij hebben daar een leuke dag gehad.
nog een tip: is wel geen dierentuin maar wel erg leuk. vanuit Jaromer gaat 1x per maand een echte stoomtrein. is een leuke belevenis om mee te reizen. (misschien gaat hij odnertussen vaker maar een paar jaar terug alleen op de eerste of laatste zaterdag van de maand??)
 
De dierentuin in Dvur Kralove is de moeite waard, maar houdt er rekening mee dat als je in januari gaat, dat je de enige bezoeker bent en dat alle faciliteiten gesloten zijn (uitgezonderd de toiletten). Het is wel mooi om dieren in de sneeuw te zien.

De dierentuin in Liberec is wat kleiner, maar wel overzichtelijk, je loopt via een pad langs alle dieren. Met kleine kinderen vind ik deze geschikter.
 
Bovenaan