Diefstal fietsen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Misschien niet helemaal de juiste manier om als nieuw lid te beginnen, maar ik probeer het toch even.

Na een fantastische vakantie in Tsjechië heeft het noodlot gisteren toegeslagen.
Na een gereden mtb marathon (Malevil cup, nabij Jablonne v Podjestedi, Liberec) zijn er 2 fietsen 's nachts uit de bus (gesloten bestelbus) gestolen. Uiteraard hebben we van dit voorval aangifte gedaan, maar dit zal waarschijnlijk niet heel veel gaan opleveren (al hebben ze er serieus werk van gemaakt).

De diefstal is overigens professioneel uitgevoerd, zonder schade aan de sloten. Ik heb voor het laadruim een extra slot laten plaatsen, maar waarschijnlijk hebben ze het met een speciaal apparaatje gedaan voor de centrale vergrendeling. Ook moeten ze ons in de gaten gehouden hebben, aangezien we bijna alle dagen de fietsen niet in de auto hadden staan. Ook dit is typisch, omdat het een zeer rustig dorpje (Nadeje) betreft en het huis waar we bleven staat behoorlijk afgelegen.

Omdat 1 van de fietsen vrij uniek is, wil ik zelf de komende tijd de diverse sites afgaan die 2e hands spullen verkopen. De vraag is dus of jullie suggesties hebben voor sites om te zoeken. Ik heb er al een aantal (bazar, aukro, annonce) gevonden, maar hoe meer hoe beter.

Ik realiseer me overigens dat het een grensstreek betreft met Duitsland en Polen, dus wellicht heeft zoeken in Tsjechie niet zo veel zin, maar niet geschoten is altijd mis.

Als iemand nog andere slimme tips heeft, dan hou ik me aanbevolen.

Groet Martijn
 
Hoi Martijn.

Dit is vervelend.
Je kunt als het in de grenstreek gebeurd is ook de Duitse advertenties in de gaten houden. De Duitse taal lijkt me niet zo'n probleem, Pools is wat lastiger.
Er is bekend dat er auto's zijn met niet waterdichte software. Dit lijkt me bij jou het geval, daar er geen braak schade is.
Ik zou dit goed in de gate houden voor de toekomst.

Groet Luigi.
 
Hoi Luigi,

Bedankt voor je reactie. Ja in Duitsland weet ik wel aardig de weg voor sites, Polen wordt inderdaad lastiger.
Het begint helaas aardig populair te worden dat tijdens fietsevenementen dure fietsen worden gestolen.
Ook in Nederland is dit het geval en het schijnen redelijk professionele bendes te zijn.
Fiets niet in de auto laten staan is het beste, helaas heb ik me aan dit goede advies niet gehouden.

De fiets is redelijk uniek, vanwege de opbouw, maar ook de serienummers voor het frame, wielen en cranks.
Alleen zal deze nooit compleet worden aangeboden, dus dat maakt het weer lastig.

Maar goed, zo veel mogelijk in de gaten houden en hopen dat die boven water komt
 
Elke zondag is er smorgens een rommelmarkt vlak voor Jelena Gora.
Ik heb daar wel eens gazelle fietsen zien staan, dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze gestolen zijn.
Je zou daar ook eens kunnen kijken.
 

kuurgast

Donateur
Laatst bewerkt:
Bovenaan