De vierde keer Doksy

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik huurde altijd een huisje in Doksy. Vorig jaar huurde ik een huisje voor de eerste keer bij een vriendelijk echtpaar. Alles bekeken en goed gevonden, de prijs afgesproken en geboekt voor dit jaar 2007. Naamkaartje gekregen, telefoonnummer, de datum en de prijs op geschreven. Nu kom ik 26-5-2007 daar aan en nieuwe bewoners. Die wisten nergens iets van en ze waren het huisje aan het renoveren. Dus daar stond ik dan om circa 5 uur 's avonds. Hij sprak geen duits, dus de buurman geroepen, die kon duits. Alles uitgelegd. Hij praatte met die mensen en zei, dat is jammer, maar je kunt er niet in. Hij zei, ik kom zo terug. Hij kwam met een ander echtpaar terug en die hadden een appartement. Hij vroeg of ik ff mee ging kijken. Het was prachtig, dus ik vroeg wat het kostte. Voor dezelfde prijs als dat ander (normaal was het duurder). Bij alles heb ik er 14 dagen genoten en heb het voor volgend jaar geboekt. Dat is me nog in 10 jaar niet overkomen in tsjechie, maar het moet altijd de eerste keer zijn.
Pauluske
 
Prachtige omgeving daar bij Doksy. Wij hebben er ook een chalupa gekocht op 10 km afstand midden in Kokorin!! Echt geweldig. Misschien kun je die een keertje huren;)

Wijzelf hebben nu 3 keer geslapen in Hotel Port aan het meer. Echt een leuk hotel met een eigen strand en mooi uitzicht vanuit de kamers!!

Veel plezier in Doksy de volgende keer als u er bent.
Wij gaan volgende week voor 3 weken naar het prachtige gebied, maar ja dat wordt klussen!!

Groeten Bertus
 
Wij zijn vorig jaar ook in die omgeving geweest, en het is er inderdaad prachtig, vooral kokorinski.
Peklo, daar is het heel erg mooi wandelen, vooral net nadat het geregend heeft.Pffff, volgens mij heb ik heimwee.:)
 
Peklo ligt dat bij zahradki? Dat geeft Mapy tenminste aan.

Wij vinden Kokorin ook zeer charmant! Vanuit ons dorp lopen diverse wandelroutes, w.o. ook naar kasteel kokorin (prachtig kasteel). We zijn zelf niet zulke lopers, maar met de fiets (of nog lekkerder met de auto) is ook genoeg moois te zien. We zijn nu 3 keer in Kokorin geweest met de vakantie, maar dat verveelt nooit! En nu ons eigen huisje. Eerst maar eens klussen en dan lekker genieten (of allebei tegelijk)
 
Klopt tussen ceska lipa en zahradky in.
Het is wel niet 'n echte rondwandeling, dus met 'n ander eind als beginpunt, maar ik loop juist ook graag 'n zelfde weg en dan gezien van 2 kanten, ja 'n beetje 'n tik van mij, als wij aan de wandel zijn, dan loop ik halfse tijd om te kijken omdat alles er dan weer anders uit ziet.
Wat trouwens ook 'n mooie wandeling is, is van ostre naar de ruine Helfenburk. Die is wel vrij pittig, je kan 'm ook lopen vanuit Skalka(Blizevedly), van daaruit is het vrijwel recht toe recht aan.
Het mooie is wel(vond ik dan) dat ze met 'n enkele vrijwilligers het een en ander weer aan het restaureren zijn, 'n heel werk want je kan er dus niet met de auto komen.
Uhhh sorry Punk, ben ik nu heel erg off topic.:confused:
 
Straks als wij de woning ook gaan verhuren, zullen wij veel kaarten met uitgestippelde routes kopen en tevens zijn zulke tips natuurlijk altijd welkom!

Leuk om mensen te spreken die de omgeving Ceska lipa ook mooi vinden!
 
Bovenaan