De ruïnes van Milovice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pepo plaatste eerder in de fotogalerij al wat foto's van de vervallen gebouwen in Milovice, waar ten tijde van het communisme de Russische troepen gelegerd waren.

Ik kwam bij toeval een website tegen met mooie, maar erg beklemmende foto's van deze moderne spookstad.

www.milovicefoto.cz
 

Freddy2005

† In Memoriam
...Waarom lopen er militairen met een wapen rond? (zie foto)

http://www.vejnar.com/milovice6/bozidar07.jpg

...Die soldaten weet ik niet; misschien zijn er in die buurt tegenwoordig Tsjechische kazernes?

Het vliegveld was een militair vliegveld, zie de met gras overdekte hangars. Het terrein wordt waarschijnlijk geregeld als oefenveld gebruikt. reeds jaren wordt er over de toekomst van het vliegveld gediscussieerd.
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik ben er een jaar of tien geleden geweest op aanraden van een tsjechische legerofficier. Indertijd was het gewoon toegankelijk hoewel het op de landkaarten nog een wiite vlek was. Toen was het nog niet zo'n rotzooi als ik nu op de foro's zie.

Er zijn meerdere van deze legerbases gebouwd die exact hetzelfde gebouwd zijn. Zowel in CZ als in andere oostblok landen. Zo werd het voor de russen makkelijker gemaakt zich er thuis te voelen was het verhaal.
 
Dat zal ongetwijfeld een bijkomend voordeel geweest zijn, maar het verhaal van semabyt heb ik vaker gehoord, ik geloof best dat dat de rede (of één van de) geweest is....
 
Bovenaan