De prijzen van vroeger...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

tja vroeger ...
wl-menukaart-groot.jpg
 
Één groot verschil was er wel tussen deze twee lijsten, van de Hollandse kaart was alles te bestellen, dat was bij die Tsjechische kaart niet het geval!! Rundvleesgerechten waren er nooit!!! :D :D
(Wel varkensvlees "Mag het een beetje vet zijn?" speklappen dus!!)
 
Corrie schreef:
Wel varkensvlees "Mag het een beetje vet zijn?" speklappen dus!!
Oh, heerlijk Corrie, daar kun je me voor wakker maken. Toen ik in Tsjechië speklappen vond voor op de b.b.q. zaten er ook nog lekkere zwoerdjes aan. Die zie je hier niet meer. :eten:
 
dieter schreef:
Een menulijst van vroeger...
En dan wij klagen dat alles met de euro zo duur is geworden!

Schitterend Dieter en Anavi!

Laten we Dieter zijn kaart nog eens vergelijken met een CZ menukaart na invoering van de Euro.
Ik gok er op dat je er niet ver naast zit als je de datum aanpast en voor elk bedrag een €-tekentje print
 
tja vroeger ...

hoewel ik ook wel van een beetje nostalgie houd (by the way, de bovenste jídelní lístek bij mij al een paar jaar in de keuken op onze prikbord hangt), de salarissen waren in die jaren ook beduidend lager... om weemoedig te zuchten van die prijzen (let wel: 0,65 voor een flessie bier!) houdt u er terdege rekening mede, dat de maandsalaris van de hardwerkende mensch destijds slechts rond de paar honderd nederlandsche gulden lag ;)
 
In die tijd werd door de mensen die wij kennen ongeveer 1000 kroon per maand verdiend en benzine kostte toen 10 kroon per liter, dat waren nog eens tijden!!
Toen ging nog regelmatig het contact van de auto uit als ze een heuvel af reden!!!!
 

pepo

† In Memoriam
In die tijd werd door de mensen die wij kennen ongeveer 1000 kroon per maand verdiend en benzine kostte toen 10 kroon per liter, dat waren nog eens tijden!!
Toen ging nog regelmatig het contact van de auto uit als ze een heuvel af reden!!!!

Ja, laten wij eerlijk zijn ...
 

Bijlagen

  • zlate_casy_v_obchodech.jpg
    zlate_casy_v_obchodech.jpg
    79 KB · Bekeken: 4
Bovenaan