De nieuwe kachel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat zo'n vrijstaande houtkachel meer rendement geeft dan een ingebouwde kachel. Best wel sfeervol zo'n ingebouwde, maar neemt veel ruimte in. Lijkt me een verstandig besluit van Kukel. Of zie ik dat verkeerd. (heb hier namelijk een kleine conversatie over gehad met een mede-forumlid die van mening was dat dat niets uitmaakte. Onderstaand onze voortreffelijke houtkachel waar wij inmiddels al 10 jaar veel plezier van beleven. En....hij brandt momenteel; 't is hier in Zbyslav momenteel maar 15 graden.
 

Bijlagen

  • 023.jpg
    023.jpg
    44,5 KB · Bekeken: 15
@ Lina,

Wij hebben ook een Haas und Sohn.
Smaken verschillen inderdaad want wij vinden hem heel mooi.
Wat de warmte betreft heb je gelijk: Dat ding geeft me toch een stoot warmte af als hij brandt en dat is toch ook niet echt onbelangrijk.
Dit is ie.
Hallo Feertje, met ander type H&S, en van die goede warmte, dat wist ik want er zijn veel forumleden die een H&S hebben. Voor alle duidelijkheid, ik schrijf nergens dat ik ze lelijk vind hoor Feertje;).
 
....Dit is dus de rubriek......

"Ik heb de mooiste kachel"!

....Wanneer start de rubriek.."Ik heb het mooiste huis"?:dank2:

.....Groeten uit Barbados....(geen kachel nodig):lmfao:Franko.
 
Hallo .. b.t.w., heer Kukel, de houten betimmering t.b.v. de gipsplaten ligt volgens mij te dichtbij de rookkanaal. De voorschriften liegen niet!

Ik ken die voorschriften niet maar de verticale houten delen heb ik verwijderd.
Vervolgens zit er rond het metselwerk rookkanaal glaswol gestopt waarna de gipsplaten gemonteerd zijn.
Daar is mijn inziens niets mis mee.
 
Als we het dan toch over smaak hebben, die haas&sohn is niet alleen goedkoper, het ziet er ook vaak goedkoop uit vind ik:oeps:, wij noemen het een typische bouwmarktkachel.
Maar het gaat voornamelijk om de warmte en dat zal ongetwijfeld met die haas&sohn ook wel goed zitten.

Een typische bouwmarktkachel: het mocht wat!
Haas + Sohn is een zeer goede Oostenrijkse kachelfabrikant die mooie en zeer goede kachels maakt.
En wat betreft het er goedkoop uitzien, hoe ziet jullie kachel eruit?
 
Wat maakt dat nou uit Kukel? :confused:
Ik vond die andere gewoon mooier. Het gaat hier om wat ik vind van jouw H&S en die is nu eenmaal veel in een bouwmarkt te vinden. Dat het een kachel is die goed warmte geeft heb ik al aangegeven en daar gaat het toch tenslotte om. Ik schrijf ook nergens dat H&S geen goede kwaliteit levert! Hij ziet er gewoon goedkoop uit in mijn ogen en dat heeft helemaal niets te maken met de prijs die je er voor betaald hebt, ook al had hij het driedubbele gekost. Is gewoon een kwestie van hoe ik er tegenaan kijk, dat mag toch?
 
Oke, we gaan verder met de aanleg van de kachel.
De lambrizering van die wand hadden we ook weggehaald.
Deze zat op een houten regelwerk die op de ruwe metselwerkmuur was aangebracht dus we moesten dat deel stucen.
We hebben er een tijd over gedaan maar hebben het vlak gekregen.
De hele zaak behangen en geschilderd.
Van de natuurstenenrand van de oude haard heb ik een bankje gezaagd, afgesteund op twee stalen stukjes schoorsteenafvoer.
Het ontbrekende deel van het vloertegelwerk heb ik getegeld met een volslagen ander formaat en kleur tegel.
Tenslotte heb ik het natuurstenen bankje verbonden met de schoorsteen middels 3 stukjes betonijzer die ik zowel in het natuursteen als in de schoorsteen heb gemonteerd.

Kijk, dan mogen smaken verschillen, Lina en Tabe, maar dit is toch werkelijk van een eenzame klasse!

Groet van een interieurarchitect in ruste.
 

Bijlagen

  • IMG_7371.JPG
    IMG_7371.JPG
    53,1 KB · Bekeken: 24
Wat maakt dat nou uit Kukel? :confused:
Ik vond die andere gewoon mooier. Het gaat hier om wat ik vind van jouw H&S en die is nu eenmaal veel in een bouwmarkt te vinden. Dat het een kachel is die goed warmte geeft heb ik al aangegeven en daar gaat het toch tenslotte om. Ik schrijf ook nergens dat H&S geen goede kwaliteit levert! Hij ziet er gewoon goedkoop uit in mijn ogen en dat heeft helemaal niets te maken met de prijs die je er voor betaald hebt, ook al had hij het driedubbele gekost. Is gewoon een kwestie van hoe ik er tegenaan kijk, dat mag toch?

Natuurlijk mag dat, maar je hebt gewoon geen smaak.
Dat is alles.
Maar je bent nog jong genoeg om dat aan te leren.
 
Kukel waarom heb je niet van die u-profielen van dun staal gebruikt onder de gipsplaten?

Ik twijfel aan de onbrandbaarheid van je constructie .:zwijg:

Is je rookkanaal trouwens opnieuw gekeurd .GEEN KEURING=GEEN UITBETALING BIJ BRAND .

Was maar een goedbedoelde tip;)
 

Tabe

† In Memoriam
..........

Kijk, dan mogen smaken verschillen, Lina en Tabe, maar dit is toch werkelijk van een eenzame klasse!

Groet van een interieurarchitect in ruste.

Ziet er fantastisch uit heer Kukel. Mooie kachel en wel degelijk mijn smaak. Die roodbruine die je het eerst wilde aanschaffen vond ik foeilelijk, maar ja. smaken verschillen hè!

en wat "goedkoop" betreft; Ik heb foeilijke dure bruijnzeelkeukens gezien en heel mooi glad afwerkte goedkope Ikea-keukens. Het zit hem dus niet in de prijs.
 
Ziet er heel tof uit, Kukel. De 'gevonden' tegels staan heel goed bij deze en het bankje maakt het helemaal af.
Petje af!!
Tabe wij reden in mei door Planice zelf- volgende keer stoppen om jou werk te bewonderen????
 
Bovenaan