De grootste foto ter wereld - Strahov bibliotheek Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Eén foto van 40.000.000.000 pixels of een collage van 3.000 individuele foto's die aan elkaar zijn geplakt. Dat is het eindresultaat van een driedimensionele foto van de Strahovbibliotheek in Praag. Wie de foto uitprint heeft daarvoor 23 meter papier nodig.

strahovlibrary.png


Een lust voor het oog en ook een genot voor boekenliefhebbers, want zij krijgen een kijkje in een zaal die doorgaans voor het publiek gesloten is. Met behulp van de computermuis kun je inzoomen op individuele titels en de 42.000 boeken van nabij bekijken!

De rondleiding begint hier

Tip: klik links op "Show Details" en kies vervolgens uit een aantal voorgeselecteerde details of start een "Tour"

Bron: Express.be
 
mijn dochtertje van 4 had in een reisgids een foto gezien en wilde hier perse heen! Helaas klopten de daadwerkelijke openingstijden in december niet met wat er op hun site stond, dus we hebben een goede reden om weer een keer terug te gaan naar Praag!
 
Waaauw, wat mooi! Ik had even het gevoel in een aflevering van Harry Potter te staan, een bibliotheek van Zweinstein. :lmfao: Maar bij nader inzien, ik bedoel dus bij nader inzoomen, (tot de laatste stap haarscherp!), geen toverboek gevonden. :D
 
De oplevering was 9 december en voor openingstijden zie strahovskyklaster.cz.

Weet ik, wij waren er 23 en 24 december, zouden wel open zijn volgens de site die jij noemt, maar de deuren zaten stijf dicht en met mijn gebrekkige kennis van het Tsjechisch kon ik het briefje ontcijferen waarop stond dat ze toch echt dicht waren.
Maar geeft niet, goede reden om weer een keer te gaan. Alleen niet meer in de winter. De dagen zijn dan wel erg kort en zo met de Kerst is er toch altijd een hoop dicht. Plus dat we zowel heen als terug zo'n crisisreis hebben gehad qua gladheid/sneeuw en kapotte wegen, dat we dat niet nog een keer doen...
 
Bovenaan