De eerste keer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, wij gaan dit jaar voor de eerste keer naar Tsechié op vakantie.we zijn nog echte groentjes en hebben nog duizend en één vragen .We zouden graag naar een kindvriendelijke plaats gaan waar voor kindjes vanalles te beleven valt.ik heb al een deel van het forum afgeschuimd ,maar het is allemaal zoveel info dat ik het op den duur nimmer weet.
Kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven en misschien enkele tips.

Hartelijk dank,

(voor degene die dachten dat de eerste keer over iets anders ging,valt dat effen tegen,hé!!):stout: :stout:
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Chrisje, welkom op het forum en het gaat jullie vast lukken om iets leuks te vinden. Misschien is het handig te vermelden hoe oud de kindjes zijn en of jullie interesse uitgaat naar kamperen of een huisje huren of een pensionnetje.
 
He,Esthertje,da was ik nadien ook nog aan het denken dat ik wat duidelijker had moeten zijn.
We hebben zelf één dochter van 5 jaar en onze vrienden één zoon van 7 jaar.We hadden ook graag onze hond meegenomen dus ik weet niet goe welke accomodaties dat toelaten.Onze vrienden gaan waarschijnlijk met de mobilhome ,maar wij zouden opteren voor een huisje ofzo.
Nu moet ik wel eerlijk toegeven (anders doet spookycat dat wel voor mij )ikzelf ben geen reisfanaat,maar omda mijn ventje en dochtertje dat wel graag doen wil ik voor hen het wel leren om te reizen.Ik heb nl niet zo'n denderende reiservaringen achter de rug! Eigenlijk ben ik een echte huismus,maar ik wil daar verandering inbrengen om mijn gezinneke niks te ontzeggen.
Luxepaardjes zijn we niet,dus wat avontuur is wel welkom.Voor mij zalt sowieso één groot avontuur zijn.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ik zie nu pas dat het topic in de afdeling kamperen staat sorry dat had ik even niet gezien :bloos2: Maar jullie vrienden willen dus kamperen en jullie graag in een huisje (er vlakbij neem ik aan) Misschien is het leuk eens deze kampeerrubriek een beetje door te kijken, er zijn aardig wat campings in plaatsen waar ook wel huisjes te huur zijn of misschien zo'n klein huisje op een camping, dat kan natuurlijk ook. Ik begrijp dat je kennis of familie bent van Spookycat. Nou zij en Fons hebben ook al heel wat gezien, dus misschien kan ze je adviseren. Veel plezier met wat leuks zoeken.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Onze vrienden gaan waarschijnlijk met de mobilhome ,maar wij zouden opteren voor een huisje ofzo.
Nu moet ik wel eerlijk toegeven (anders doet spookycat dat wel voor mij )....

Hallo Chrisje, zowel spookycat, Fons en Esthertje zijn geen onbekenden voor mij. Welkom dus op het forum. Ik denk dat spooky jou al heeeeeel veeeeel verteld heeft, dus zo nieuw zal het dus wel niet zijn.

Is het de bedoeling dat je samen met die genoemde vrienden op vakantie gaat of gaan jullie elk een andere richting uit ? Hebben jullie reeds een bepaalde regio uitgezocht en wanneer gaan jullie precies ? Groetjes aan spooky en Fons trouwens.
 
Ik weet dat op camping2000 (http://www.camping2000.com/) ook huisjes staan en dat je dus daar kunt combineren. Nederlandse eigenaren dus dat maakt de communicatie ook wel wat gemakkelijker. De huisjes zijn niet echt luxe, dus zeker geen centerparcniveau, maar dat vind je nergens in Tsjechië.
Staan eigenlijk alleen maar nederlandes op die camping maar ( wij zijn er vorig jaar geweest) er zijn ook heel veel kinderen in de leeftijd die jullie kinderen ook hebben.
Vorig jaar werd er juist voor deze categorie erg veel georganiseerd op de camping, maar dat was toen onder de bezielende leiding van Hugo en die is er dit jaar niet meer. Er zal ongetwijfeld wel weer een ander voor in de plaatst komen.
De camping heeft en heel mooi zwembadje alleen......het water is er ijs en ijskoud.

Er is een hele topic over deze camping (http://www.tsjechie.net/board/f20/camping-2000-januv-dul-liberec-410.html) en ja......daar heb ik ook het nodige in geschreven. Wij gaan er dit jaar niet meer naar toe maar als ik nog kleine kids had en ik zocht iets inTsjechië dan kwam deze camping zeker weer in aanmerking.

edit: En honden zijn daar ook toegestaan, maar wel een beetje in de gaten houden:stout:
 
allemaal al heel hartelijk bedankt voor de snelle reacties.die folderbak lijkt mij idd iets heel interessant.
Gewoon het onthaal hier op het forum doet mij al meer moed geven om te gaan.
Spookycat is een hééél goeie vriendin van mij,trouwens en tussendoor ook nog mijn schoonmoeder.
Je zal het maar voorhebben.
 

spookycat

† In Memoriam
He Chrisje,de stap toch gezet naar dit geweldig forum zie ik:)
Je gaat hier heel veel informatie vinden en ik denk dat onze zaterdagavonden voor een groot deel over tsjechie zullen gaan:cheers:
Zoek rustig verder,jullie komen er wel uit:zwaai:
 
Bovenaan