Dazen/steekvliegen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ook wij zijn dit jaar meer gestoken door steekvliegen. Vooral in het begin van onze vakantie.

's Morgens in het bos en het meer bij het uitlaten van de hond en bij het maaien van het hoge gras. En als we uit het zwembad kwamen moesten we ons gelijk afdrogen dan hadden we het minste last.

En 's avonds insmeren met antimug met DEET. Het enige wat werkt. Ook vooral niet gaan krabben, na 3-4 dagen is dan het grootste leed gelden.
 
net terug van harrachov camping Jizkra

17 juli vertrokken geprikt en een ontsteking:yawn: , nestosyl en een pleister, het hielp gelukkig na een dag kreupel lopen.

onder afdak of verranda was het beter.
leuke vrije camping alles kon, ook voor de kids.
:ja:
 
Eugénie, mijn vrouw, heeft als lokkertje gediend. Zij heeft al eerder bewezen populair te zijn bij alles wat steekt. :bij:
Werkt perfect: mijn broer en ik, stijf van de alcohol, hebben twee weken nergens last van gehad. :dans:
 
ben dit jaar diverse malen aangevallen door paardevliegen..
omdat alcohol goed schijnt te helpen heb ik elke dag goed ingenomen doch ook dit had geen effect behalve dan dat met de dag mijn tred onvaster werd..
ben daarbij ook nog gestoken door een werkbij met als gevolg dat ik deze vakantie aardig opgeschoten ben met onze chalupa..

groetjes Pes..
 
In Straznice werden we de eerste week, net zoals vorig jaar, werkelijk opgevreten door muggen. Maar gelukkig niet zo heel veel wespen. In Jinolice waren geen muggen maar des te meer wespen. Maar steekvliegen ben ik bijna niet tegen gekomen.
 
Ook wij hebben tot op heden juist opvallend minder last van steekvliegen dit jaar. (Misschien vanwege de lange koude winter, er lag hier al een pak sneeuw in de herfstvakantie.) Vorig jaar zwermden ze in grote getale boven de plassen op het pad, nu niet. :top:
 
Wij hebben deze zomer ons huis geschilderd. Ik werd echt "lek"gestoken. Heb er nog nooit zoveel last van gehad. Zat meer met de kwast die "vliegen" dood te slaan dan dat ik verfde :DOp laatst danmaar lange broek aan met 32/35 graden :(Maar ook daar door heen staken ze nog
 
nee :tong:Maar dat zou wel een hele goeie zijn geweest, sommige bultjes werden echt bulten. Nou ja men kent ze wel :(En dan niet 1 , maar vele...........jeuken krabben.....totdat eindelijk ons huismeester met de oplossing kwam----> repelent prima spul
 
Last van vliegen, muggen of ander ongedierte kan je oplossen door een klein vuurtje in de buurt te stoken. Hoeft niet groot te zijn als het maar in je buurt is. Dit trekt de muggen aan en dan steken ze dus niet meer..... nooit meer!!

Daarom hebben trampers in CZ ook altijd een klein kampvuurtje, zelfs bij 35 graden (ook hadig om koffie warm te houden).
 
nee :tong:Maar dat zou wel een hele goeie zijn geweest, sommige bultjes werden echt bulten. Nou ja men kent ze wel :(En dan niet 1 , maar vele...........jeuken krabben.....totdat eindelijk ons huismeester met de oplossing kwam----> repelent prima spul
Nou, ik zat eigenlijk meer te denken aan al die gele vlekken op je kleding welke je met de kwast gemaakt hebt, met in het midden een rood puntje....
...van de dode vlieg. ;)
 
Vandaag weer kennisgemaakt met de 1e dazen:kwaad: .Heb ff gegoogled en met een zwarte vrijhangende bal met omgekeerd trechtervormig net schijn je er een hoop te vangen .

De bal word warmer dan de omgeving en dat schijnt de beestjes aan te trekken.ze kunnen alleen omhoog vliegen het net in
 
Bovenaan