Kunst David Cerny

Topic in 'Kunst & Literatuur' gestart door Freddy2005, 19-01-2006.

1. kuurgast

kuurgast Donateur

Aan de andere kant van het water is vanaf donderdag 24 oktober t/m 6 december een expositie van David Černý Über ego.
    Het mooie van de opgestoken vinger is dat hij voor dat ponton met beeld een vergunning heeft gekregen.

Ad Verschoor en Pelhřimov vinden dit leuk/interessant.
  2. kuurgast

kuurgast Donateur

Zo'n zelfde hoofd van David Černý staat ook op cruiseschip Harmony of the Seas.
    Het is vergelijkbaar met de bewegende kop van Franz Kafka in Praag en die in de Amerikaanse stad Charlotte, North Carolina.

3. Ik heb vernomen dat David Cerny nu bezig is met een beeld voor de Olympische zomerspelen in Rio deze zomer!

Ad Verschoor vindt dit leuk/interessant.
  4. kuurgast

kuurgast Donateur

Klopt, David Černý heeft een kunstwerk van Zátopek's bewegende benen onthuld in winkelcentrum Quadrio van Praag, waar hij ook een bewegend beeld van Franz Kafka heeft staan. De benen moeten een verbinding leggen tussen de spelen in Rio, Praag en het olympisch park in Lipno. De benen zijn een verwijzing naar Emil Zátopek wiens handtekening die dit jaar het logo vormt van het Tsjechische team in Rio.
    David Černý heeft nog veel meer bewegende benen die meegaan naar Rio en daar opgehangen zullen worden of via projectie te zien zullen zijn. Hij krijgt niet overal in Rio vergunning om ze op te hangen.
    Bron oa praguemonitor.com.

dennuzzz en moesti vinden dit leuk/interessant.
  5. Superthanks!!!

kuurgast vindt dit leuk/interessant.
  6. Nog een vraag. Heeft iemand enig idee waar het beeld In Utero van David Cerny is gebleven? Het oude plekje op de Dlouha blijft treurig leeg.....

7. kuurgast

kuurgast Donateur

Kan niets vinden over verdwijning van In Utero.
    Weten mensen in die omgeving daar niets over?

8. Goed idee. Ik ga eens rondvragen en laat het weten wanneer ik er achter ben!

Pelhřimov en kuurgast vinden dit leuk/interessant.
  9. Deze expositie laat werk zien van de laatste 3 jaar. De expositie is gisteren feestelijk geopend (en was supergezellig en echt de moeite waard). Nog te bekijken tot 30 November in de DSC galerie in de Dlouha 5. Aan de rand van het Oude Stadsplein in Praag.

14657260_1145172972186525_8903451089004422765_n.jpg

kuurgast en Ad Verschoor vinden dit leuk/interessant.
  10. kuurgast

kuurgast Donateur

Er komt een nieuw beeld van David Černý in Praag 8.
    Volgend jaar beginnen ze in Praag met de bouw van een appartementencomplex wat ondersteunt zal worden door een gigantisch groot mensfiguur van David Černý.

Bronnen news.expats.cz + prazsky.denik.cz.

elske, hgmw, Plantage Bohémien en 3 anderen vinden dit leuk/interessant.
  11. In één woord: Geweldig!

PuNkEnStEiN vindt dit leuk/interessant.
  12. Ziet er indrukwekkend uit. Als ik weer in Praag ben en het is klaar, ga ik zeker even kijken. :)

kuurgast vindt dit leuk/interessant.

Deel deze pagina