Dakrenovatie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

geachte Forumleden ,

ik krijg zojuist een bericht van een medeforumlid welke een huis heeft in Havlovice (bij Upice) dat er een forumlid is welke een dak heeft laten renoveren op een huis in Úpice Radeč.
Graag zou ik met dit forumlid in kontakt komen om eens te bekijken wat de mogelijkheden en eventuele kosten zijn om ons object in Havlovice (achter het gemeentehuis en de buurtsuper) van een zelfde dak te laten voorzien.
bij voorbaat dank voor een eventueel bericht.

vr. gr.
Alfred
 
nee
ik bedoel ook niet het werk te laten doen via internet .
maar als ik kontakt kan krijgen met het forumlid die deze renovatie heeft laten doen kan ik misschien wel te weten komen wie het voor hem heeft gedaan en misschien een prijsindicatie krijgen van wat het kost en wat ze voor dat geld dan hebben gedaan . volledig nieuw dakbeschot ? isolatie ? nieuwe panlatten ?
 
nee nog niet, maar marten zou er nog even op terug komen ,
moet goed gaan komen.
maar als er mensen zijn die in de Buurt van Havlovice bouwmaterialen winkels of groothandel weten te zitten hoor ik het graag .
in nederland koop ik altijd bij Bouwmaat en Hornbach
 
beste Kukel , bestaande dak is pannen gedekt , dit wil ik graag zou houden , wil eigenlijk nieuw dakbeschot ,dampdoorlatende folie (miofol o.i.d, tengels en panlatten , daarna kunnen we van binnenuit isoleren.
het dak dat vervangen was is volgens Maarten een pannendak met vlakke pannen gedekt , lijkende op leien.
 
Dan heb je niets aan mij.
Ik heb ons dak laten vernieuwen met stalen dakpannen.

Één advies van de bouwkundige: niet van binnenuit isoleren als je de kans hebt om dit van buitenaf te doen.
Dit om latere problemen, condens in de isolatie, te vermijden.
Dit condens laat je houten constructie verrotten.
 
Erpigny 8 erezee voorgevel aanzicht 5.3.2017.jpg 025.JPG 026.JPG 026.JPG Erpigny 8 België Ardennen vooraanzicht.jpg Erpigny 8 erezee voorgevel aanzicht 5.3.2017.jpg Beste Kukel ,
ik zie niets in stalen dakpanplaten , de kleur zal na een aantal jaar niet meer het zelfde zijn ,
daarbij heb je als je damp-open 3-laagse foli zoals miofol gebruikt totaal geen last van opsluiten van het dakbeschot omdat deze folie als het ware de damp die kan ontstaan laat verdwijnen doordat deze damp open is , er kan dus geen verrotting van het houten dakbeschot plaats vinden dat zich dan tussen de isolatie aan binnenzijde en de folie bevind.
gebruik je echter geen damp-open folie dan creër je wel degelijk een probleem zoals je aangeeft.
ik ben momenteel bezig met de renovatie van een boerderij in de Belgische Ardennen waar een soortgelijk klimaat heerst als in Tsjechie , daar gebruiken we de folie ook onder de pannen , direkt op het bestaande dakbeschot , deze wordt aan de voorzijde van het dak echter met natuur-leien belegt.
zie foto's 025.JPG 026.JPG
 
Oké, succes met het plan.
Maaruh, één kier in de van binnenuit aangebrachte isolatie en folie en u bent de klos.
De stalen dakplaten hebben een garantie van tien jaar.
Ennuh, wat geeft het dat ze mogelijk verkleuren.

Afijn, heel veel plezier met de renovatie.
 
Goedendag,

even een update , afgelopen weken dan eindelijk de eerste kadastrale stukken verkregen met daarop het bericht dat onze onroerende goederen vanuit de SRO nu dan op prive naam zijn gezet. dat betekent geen gezeur meer met SRO.
Mevr. Radka Hartmanova heeft ons tot op heden werkelijk super geholpen , nu nog even de post afwachten mbt inlog-gegevens electronische data postbus en dan kunnen we echt een plan van aanpak gaan maken voor renovatie van de boerderij in Havlovice.
 
Bovenaan