Daklozenopvang

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In Praag op Letenská pláň (Praha 7) gaat een tentenkamp komen voor de daklozen. Er komen vijf grote verwarmde leger tenten met in totaal 100 bedden. Indien nodig wordt het aantal bedden uitgebreid tot 200.

Vanmiddag zijn ze al begonnen met bouwen, vanavond kunnen de daklozen al intrekken. Voorlopig voor 1 week, maar als de vorstperiode aanhoudt blijft het kamp langer open.

Naar schatting zijn in Praag 4600 daklozen.

Bron: Ceske Noviny
 
Van de 4600 dak en thuislozen zitten al zo'n 700 in asielzoekerscentra. Met de 200 die in het nieuwe tentenkamp gaan slapen zijn het nog maar 900 die met deze verrekte kou buiten moeten slapen.
 
Tabe schreef:
En dan te bedenken dat wij in Tsjechie met een tweede huisje zitten.:oeps:

We zijn ons huisje aan het verbouwen, daardoor heb ik tijdelijk een dakloze in huis.
Hij helpt mee en als ik er niet ben past hij op het huis.
Als de winter voorbij is gaat hij er weer uit.
Het is een aardige vent die door omstandigheden dakloos is geworden.
Hij is er erg blij mee en ik ook.
 
Afgelopen nacht hebben 65 daklozen de nacht doorgebracht in het verwarmde tentenkamp. Volgens de autoriteiten zal het vandaag pas vollopen.
 

Bijlagen

  • MR1099ac_PHA2.jpg
    MR1099ac_PHA2.jpg
    13,6 KB · Bekeken: 7
  • tent.jpg
    tent.jpg
    37,2 KB · Bekeken: 8

Marcel

Moderator
en waar is de EU nu weer gebleven ? te druk met declaraties in te vullen ? :(
op de site van de EU is geen enkel persbericht te vinden over de extreme koude, laat staan hulp aan europesche landen.

marcel
 
Afgelopen nacht zaten alle tenten vol. Op het terrein hebben nog 152 daklozen de nacht buiten doorgebracht omdat geen plek meer was.
Het leger heeft vandaag zes nieuwe tenten bijgezet.
 
Bovenaan