Dak isoleren, hoeveel kost dat?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik schat de hoek der dakvlakken op ongeveer 100 graden, dus dakhelling zal inderdaad
zo'n 38 graden zijn heer Kukel.

Voordeel voor Boya is dat met deze dakhelling minder materiaal nodig is.:D
 
heel leuk die adviezen
maar neem nou maar een goede expert/bouwfirma.
soms krijg je subsidie,en heel belangrijk ieder jaar veranderd de regelgeving.
minimale dikte isolatie etc.
nieuwe technologie,ervaringen/problemen met oude materialen.
hoe werkt isolatie ,waarom soms beter geen folie etc. etc.

als je isoleert doe het dan meteen goed.
 
http://www.isover.nl/producten/renovatie-en-na-isolatie/dak/

Ik weet wat je bedoeld Jan maar ik ben ze in Tsjechie nog niet tegengekomen.
http://www.kingspanunidek.com/nl/producten/hd-hellend-dak/unidek-aero
Unidek verkoopt die , maar ook andere leveranciers .
Zelf heb ik witte kant en een kantklare binnenzijde van kunststof en de buitenzijde is oranje .
Het zijn zelfdragende platen waar de panlatten op gespijkerd kunnen worden en dan de pannen.
De naden die overblijven kun je met pur afschuimen, en klaar is kees.

Met andere woorden : Het geheel geïsoleerd en aan de binnenzijde heb ik niets af te werken.

Super makkelijk om zelf te doen, als je aan werk geen hekel hebt.
Unidel levert over heel Tsjechie, ik zou het zelf bij Unidek in Brabant gaan halen, prijstechnisch gezien.
 
Leuk wat ik hier allemaal lees.
Het is idd het verstandigst om te werken met de juiste materialen, juist geplaatst en in dit geval best met een vakman / erkent bedrijf.
Enige vorm van subsidie of fiskale voordelen worden enkel erkend als de werken zijn uitgevoerd door een erkende aannemer.
En dan is er ook natuurlijk het verhaal van de aansprakelijkheid en garantie als er eventueel problemen zouden komen met het dak/ isolatielaag.
Vergeet ook niet dat niet elke houtconstructie het zomaar toelaat om daar ongestaft een ander soort van dakbedekking/ isolatielaag op te gaan bevestigen. Het verschil tussen cement/asbest leien ( 12 kg/m2) en een traditionele dakpannenbedekking ( 32 kg/m2), en dan spreken we nog niet over betonsneldekpannen ( 42-45 kg/m2) of kleileien ( tot 60 kg/m2, afhankelijk van de dekgraad). Als daar geen rekening mee gehouden wordt.........dan kunnen er rare dingen gebeuren.
 
Bovenaan