Dáág!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,
ik kom uit Tsjechië en ik studeer Nederlands. Het is hele mooie taal en Nederland is een heel mooi land :ja:;)! Ik houd van Nederland en 't Nederlands! Bedankt voor dit forum want ik kan hier nieuwe mensen (en wat is belangrijk-uit Nederland!;)) ontmoeten.
Je kunnen me wat schrijven (ook op ICQ, Skype of MSN etc.). Ik zal heel erg blij. ;) Ik wil mijn taalkennis verbeteren en nieuwe mensen leren kennen.
M.
 
Hartelijk welkom, Martja. Echt leuk om je hier te zien :ja:
Alleen ben ik een beetje jaloers, omdat je heeeel beter schrijft, dan ik schreef toen ik nog eerstejaar was. Maar dat weet ik al lang dat je toppie bent!:clap::top:
 
Dag studiegenootjes, welkom Martja, welkom Zuzka terug! Is Martja vernederlandst Marta?
Bedankt! Mijn echt naam is Martina. Martja is mijn roepnaam (in Tsjechisch shrijf je Marťa - met een hakje). Martja is al vernederlandst en 't is mijn roepnaam ook in de lessen van 't Nederlands. :ja: Ik vind de Nederlandse roepnaam zo mooi dat ik hij heel veel gebruik.;) En de uitspraak is diezelfde in Nederlands en ook in Tsjechisch.:ja:

Ahoj Martja,

Welkom op dit forum!
Wat schrijf jij goed Nederlands!
Waar woon jij in Tsjechie?

Groetjes, Pauline

Bedankt! Schrijven kan soms een beetje maakelijker dan spreken zijn - je kan woordenboek gebruiken:D, en ik gebruik het veel. Maar ik beijveer me om beter en beter te zijn. En ik ben heel blij dat ik vorderingen maak!;)
Ik woon in Zábřeh na Moravě en ik studeer in Olomouc. Ik houd van Moravië - het is mijn "vaderland".:ja:

Hallo Martja, welkom op het forum en succes met je Nederlands. Mijn Tsjechisch is knudde, maar ik ben er altijd voor in om (kleine) berichtjes te sturen.
Je kan me ook in 't Nederlands schrijven! En succes met je Tsjechisch! :):ja: Het is zeker niet zo slecht.;)

Hartelijk welkom, Martja. Echt leuk om je hier te zien :ja: