Dáág!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,
ik kom uit Tsjechië en ik studeer Nederlands. Het is hele mooie taal en Nederland is een heel mooi land :ja:;)! Ik houd van Nederland en 't Nederlands! Bedankt voor dit forum want ik kan hier nieuwe mensen (en wat is belangrijk-uit Nederland!;)) ontmoeten.
Je kunnen me wat schrijven (ook op ICQ, Skype of MSN etc.). Ik zal heel erg blij. ;) Ik wil mijn taalkennis verbeteren en nieuwe mensen leren kennen.
M.
 
Hartelijk welkom, Martja. Echt leuk om je hier te zien :ja:
Alleen ben ik een beetje jaloers, omdat je heeeel beter schrijft, dan ik schreef toen ik nog eerstejaar was. Maar dat weet ik al lang dat je toppie bent!:clap::top:
 
Dag studiegenootjes, welkom Martja, welkom Zuzka terug! Is Martja vernederlandst Marta?
Bedankt! Mijn echt naam is Martina. Martja is mijn roepnaam (in Tsjechisch shrijf je Marťa - met een hakje). Martja is al vernederlandst en 't is mijn roepnaam ook in de lessen van 't Nederlands. :ja: Ik vind de Nederlandse roepnaam zo mooi dat ik hij heel veel gebruik.;) En de uitspraak is diezelfde in Nederlands en ook in Tsjechisch.:ja:

Ahoj Martja,

Welkom op dit forum!
Wat schrijf jij goed Nederlands!
Waar woon jij in Tsjechie?

Groetjes, Pauline

Bedankt! Schrijven kan soms een beetje maakelijker dan spreken zijn - je kan woordenboek gebruiken:D, en ik gebruik het veel. Maar ik beijveer me om beter en beter te zijn. En ik ben heel blij dat ik vorderingen maak!;)
Ik woon in Zábřeh na Moravě en ik studeer in Olomouc. Ik houd van Moravië - het is mijn "vaderland".:ja:

Hallo Martja, welkom op het forum en succes met je Nederlands. Mijn Tsjechisch is knudde, maar ik ben er altijd voor in om (kleine) berichtjes te sturen.
Je kan me ook in 't Nederlands schrijven! En succes met je Tsjechisch! :):ja: Het is zeker niet zo slecht.;)

Hartelijk welkom, Martja. Echt leuk om je hier te zien :ja:
Alleen ben ik een beetje jaloers, omdat je heeeel beter schrijft, dan ik schreef toen ik nog eerstejaar was. Maar dat weet ik al lang dat je toppie bent!:clap::top:

Dank je, Zuzka.:ja: Maar geen complimenten! Ik beijveer me goed in Nederlands te zijn. Maar er is altijd iets nieuw - ik moet altijd iets leren. En ik wil echt niet als "trotse toppie" lijken.:confused:
 

pepo

† In Memoriam
Heel erg leuk! Jullie zijn een extra dimensie op dit forum.
Jonge Tsjechische studenten, die in Tsjechie Nederlands studeren!
Zuzka kennen wij al hier, Martja heeft zich ook al aardig voorgesteld.
Zijn er nog meer studenten Tsjechisch in Olomouc behalve jullie twee?

En nu een vraag: Hoe noemen Nederlanders de "Olomoucke syrecky"?
 
Heel erg leuk! Jullie zijn een extra dimensie op dit forum.
Jonge Tsjechische studenten, die in Tsjechie Nederlands studeren!
Zuzka kennen wij al hier, Martja heeft zich ook al aardig voorgesteld.
Zijn er nog meer studenten Tsjechisch in Olomouc behalve jullie twee?

En nu een vraag: Hoe noemen Nederlanders de "Olomoucke syrecky"?

Na een paar maanden ben ik weer terug op dit forum...:D

Ja zeker, Pepo, er zijn wel wat meer Nederlands studenten in Olomouc! We hebben een vakgroep Nederlands aan de universiteit in Olomouc. :ja:

Hoe noemen jullie "Olomoucke syrecky"? :D Dat weet ik helemáál niet! :confused::D
 

Tabe

† In Memoriam
...
En nu een vraag: Hoe noemen Nederlanders de "Olomoucke syrecky"?

Gewoon; Stinkkaas. Maar het is wel lekker!

Marta en Zuzankha; jullie beiden veel succes gewenst met het leren van de moeilijke Nederlandse taal. Jullie zijn inderdaad een extra dimensie op dit forum, zo als Pepo al heeft gezegd.
 
Bovenaan