CZ kenteken schorsen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zoals eerder al aangegeven, heb ik mijn auto op een betonplaat (lees weg afzetting van de gemeente) gereden met als gevolg een schade waar je u tegen zegt...

Nu heeft de dealer gezegd, ja we willen hem best maken, maar dat gaat behoorlijk in de papier zitten. Dus heb de auto op de auto ambulance getakeld en hem bij mij voor de deur neer gezet...

Nu is mijn vraag, hoe schors ik het kenteken van deze auto?
 
Ja dat zou heel goed kunnen, maar ik ben zo slim geweest het niet te vragen en alvorens ik terug ga naar de dealer, dacht ik, ach ik vraag het hier even. Nooit geschoten is altijd mis ;)
 
Dat gaat niet zo eenvoudig. Allereerst is er het verzekeringsvraagstuk. Dan moet (als je auto total loss is) bekend zijn wie de auto gaat kopen. Als dat bekend is, moet je met het koperscontract naar de magistrát waar je woonplaats onder valt, om je auto in een "grijs gebied" te plaatsen (je van het eigenaars-schap ontdoen). Met dat bewijs ga je vervolgens naar de potentiele koper, die met dat document de auto vanuit het grijze gebied op zijn/haar naam kan plaatsen. Als dat klaar is kun je de auto uit de verzekering halen.
 
Zo... Dat is inderdaad niet zo eenvoudig.

De auto is inderdaad totaal los. De kosten voor het repareren van de auto zijn hoger dan de waarde van de auto. Ik zat er zelf over na te denken, de auto in "onderdelen" te gaan verkopen, dus de auto zelf demonteren en de onderdelen los te verkopen.

Zijn er misschien andere mogelijkheden om de auto van mijn naam te krijgen? Ik ben namelijk niet van plan belastingen en verzekeringen te betalen voor iets wat ik niet meer (kan) gebruiken.

NB. De auto staat op mijn private parkeerplaats dus heeft geen kenteken cq verzekering nodig...
 
Zo... Dat is inderdaad niet zo eenvoudig.

De auto is inderdaad totaal los. De kosten voor het repareren van de auto zijn hoger dan de waarde van de auto. Ik zat er zelf over na te denken, de auto in "onderdelen" te gaan verkopen, dus de auto zelf demonteren en de onderdelen los te verkopen.

Zijn er misschien andere mogelijkheden om de auto van mijn naam te krijgen? Ik ben namelijk niet van plan belastingen en verzekeringen te betalen voor iets wat ik niet meer (kan) gebruiken.

NB. De auto staat op mijn private parkeerplaats dus heeft geen kenteken cq verzekering nodig...

(Wegen-) belasting zoals in NL bestaat hier niet. Je hebt toch de autosticker op je voorruit?
Ik zou met verdere vragen naar de magistrát gaan, die hebben vast wel vaker met dat bijltje gehakt.
 
Kentekenplaten demonteren, terugbrengen (inleveren) daar waar je ze hebt gehaald, reden vermelden , auto is dan automatisch uit het administratieve verkeer gehaald, verzekering informeren wordt da ook beeindigt.
 
Bovenaan