Cryptoworks module en Smartkaart voor CZ Sat-TV

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Onlangs heb ik een Sateliet gekocht maar om nu de Tsjechische TV zenders te ontvangen heb ik een Cryptoworks module en een Smartkaart hiervoor nodig. Is er iemand die mij daaraan kan helpen. En wie weet waar de Eurobird Sateliet hangt waar ik op moet richten, deze zend namelijk CT1 - CT2 en Prima uit.
 
Kaart moet je in CZ kopen op naam van een Tsjech.
sataliet hangt 28 graden oost. instellingen 27500 3/4 horizontaal denk ik.
Als je wil kan ik thuis het adres opzoeken van de leverancier. Wij hebben hem bij een radio/tv winkel gekocht.
 
Even voor alle duidelijkheid; het is dus niet genoeg om het op "naam van een Tsjech" te kopen. De persoon moet geregistreerd staan in Ostrava dat hij/zij kijk- en luistergeld betaald. Dat is wel een vereiste. Daarna heb je er geen omkijken meer naar. Dus niet zomaar een oude oma´tje uit de bergen, die geen tv heeft, want dan is de kaart na 28 dagen toch onbruikbaar. Dan gaat die grap nemelijk niet op.

succes
 
Hoi Andy
het is simpel.
Waar je Crypto koopt,vul je daar een formulier met adres van een van jouw familie of vrienden in CZ,natuurlijk moeten zij TV hebben en Smartkaart hoort bij.
En spreek met de verkoper af of hij voor jou kanalen CT 1-2 en Prima instaleert want zelf kanalen zoeken is een drama!Normaal gesproken doet zij niet maar in een kleine winkel heb je misschien meer kans dan in grote winkel of zielig doen,haha of beter door Zora laten regelen,dat was bij ons geval.
En denk ik ook dat satelit hangt zelfde als die van Skoda.
Het is niet sterke signal dus heel veel sterkte met het zoeken
tongue.gif

Groetjes
smile.gif

Is Zora nog in Praag?
 
Signaal zoeken is inderdaad moeilijk. het is mij nu gelukt om 60% kwaliteit te krijgen. de schotel moet daarvoor vrij verticaal staan (bij ons tenminste).
 
Hi Guys.

Heb inmiddelels de Sat gevonden, Heb nu ook beeld en geluid.
FREE popzender soms CT1 (geen code met bv nieuws) en ca 5 vrije radio zenders.
laugh.gif

Kaartje is ook al gekocht door een vriend in Praag en is dit weekend aan Z gegeven. Papieren invullen opsturen en Hoppa !
dance.gif


Sat was inderdaad MOEILIJK te vinden (in dit geval meer geluk dan wijsheid, had toevallig de schotel gedraaid en niet vastgezet met de bouten waardoor de schotel een graadje lager stond als voor de Astra1. TOEVALLIG zag ik dat er beeld was op de TV, schotel dus lager afgesteld en vastgedraaid. Heb nu ca 50% signaal (kwestie van nu nog klein tikkie zakken denk ik.)
cool.gif


Thanks !
ps. Skoda (leuke alias ;-) zie Mail. We komen snel langs.
ps. Katus - Yip ze is daar nog een week.

Andy
 
Omdat hij digitaal is is het erg moeilijker te vinden,
want of je hebt geen of wel beeld.
Vroeger met die analogen liep het langzamerhand op en kon je dus gewoon zoeken tot je iets had en dan verder fijnstellen zeg maar.
Erg irritant na een storm,
dan weet je niet welke kan je nu die milimeter op moet,
heb t al vaker gehad dat ik hm gewoon niet meer kon vinden haha.

Wij hebben hm hier op iets van 65% signaalsterkte.
Maar belangrijk is ook de signaalkwaliteit,
want als je daar nix hebt hebbie nog nix.

De signaalsterkte hangt ook af van de grootte van je schotel enzo.

Volgens mij hadden wij vroeger sterker signaal,
maar het maakt nix uit verders, beeld is gewoon goed
smile.gif
 
Dat is makkelijk op te lossen. Nadat je alles goed hebt staan, markeer je alle beweegbare delen met een watervaste stift of een dun kwastje verf. dan kan je gelijk zien, waar heeft iets los gelaten...Bij mij inmiddels 78% level en 100% kwaliteit... En ongeveer hetzelfde bij Astra 1 en Hotbird.
 
Hahahaha, maar meestal ben ik al zo blij dattie het weer doet dat ik gauw lekker warm achter de buis blijf zitten Jelen. En denk dat altijd, nou blijdtie wel goed staan hahaha. Ik heb ook een keer punten bekeken met de gedachte dat ik die wel zou onthouden, nou ik wist nog dat ik wist dat ik niet wist welke punten ik moest kiezen hahaha, dus wist ook niet meer welke ik nou wel had gekozen en kon dus weer opnieuw beginnen hahaha

Maar je hebt idd gelijk, maar eens gaan verven haha
 
Re: Andere satelieten met Tsjechische zenders

Ik zit met een BOOM in de weg van Eurobird?/
Zijn er andere sate;ieten met Tsjechische of
Slovaakse
TV/Radiozenders.
Hotbird 13 graden doet het wel??
 
Re: Andere satelieten met Tsjechische zenders

Andy, als ik het artikeltje zo even snel lees, gaat het alleen om internet via sateliet, niet Tv zenders.
 
Re: Andere satelieten met Tsjechische zenders

Of de boom weg doen..ik ben wel licht teleurgesteld..ik vraag en SMEEK jullie om reakties om mijn info-honger te kunnen stillen.?????????????????????/
 
Re: Andere satelieten met Tsjechische zenders

Jacques,

Ik heb eens goed gezocht. Ik kon me wel iets herinneren dat er nog een andere sateliet was, maar voor CT1 en CT2 schijn je toch alleen bij Eurobird terecht te moeten. TV Prima zend wel via de Astra sateliet uit alsook het HBO pakket (Discovery, Hallmark, Galaxy Sport etc)
Ik zal nog eens verder zoeken, want ik weet haast zeker dat er nog een was met Czech Link. Zodra ik het heb hoor je van me.
 
Re: Andere satelieten met Tsjechische zenders

Heb nog even gezocht en nagevraagd maar Czech Link zend alleen uit op Eurobird (28,5). Dat Astra verhaal was dus schijnbaar alleen voor Internet.
Prima kun je inderdaad wel via HBO ontvangen.

Ik denk dat je even een deal moet maken met bv de buren of je jouw schotel aan hun muur mag schroeven. De kabel naar de schotel mag best een behoorlijk lengte hebben (als je tenminste "echte" schotel kabel gebruikt.
 
Re: Andere satelieten met Tsjechische zenders

Jacques, hoe groot is je schotel? en hoeveel dB's heeft je LNB?
 
Re: Andere satelieten met Tsjechische zenders

Schotel is 60 cm heeft twee lnb.s van db.s weet ik niets.
Ik heb in mijn achtertuin een grote eik die letterlijk in de weg staat. Ik zou die liever willen laten staan.
IK ONTVANG hotbird 13 ZONDER PROBLEMEN EN ASTRA 19 MET PROBLEMEN..GA IK NOG OOSTELIJKER EUROBIRD ZIE IK ALLEEN CERNY
 
Bovenaan