Componist Tomáš Kympl wint Britse muziekwedstrijd

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In zes jaar tijd wint Tomáš Kympl voor de derde keer de UK Songwriting Contest

"Ik ben erg blij met het succes van dit jaar, niet alleen omdat het de derde keer is, maar vooral vanwege de opname zelf. Ik heb een genre geprobeerd dat me al heel lang aantrok, en ik ben blij dat het de juiste keuze was. Het nummer Wifi neemt luisteraars mee in de wereld van digitale technologieën, computers en internet. In de sfeer en omgeving die een intiem onderdeel is geworden van ons dagelijks leven. Tegelijkertijd wijst hij echter ook op de duistere kant van de dingen - sociaal isolement, informatie-overload of afstand nemen van de realiteit", aldus Kympl.

De wedstrijdjury bestaat uit Sting's producer en muziekregisseur Kipper Eldridge, de Britse producer Stuart Epps (Elton John, Robbie Williams, Led Zeppelin, Bill Wyman, Paul Weller, George Harrison), componist en BRIT Award-producer Simon Ellis (S Club 7, Britney Spears), producer, muzikaal leider en arrangeur Richard Niles (Paul McCartney, Kylie Minogue, Boyzone, Mariah Carey, Take That, Cliff Richard) en anderen.

Componist en multi-instrumentalist Tomáš Kympl werd in 1975 in Praag geboren. Van 1989 tot 2001 studeerde hij aan het Praags Conservatorium en de Muziekacademie - drums, piano en compositie. Zijn werkterrein varieert van klassieke muziek via populaire muziek, chansons, musicals tot filmmuziek.
In 2015 won hij in The UK Songwriting Contest (UKSC) de hoogste prijs in de Open categorie met het nummer Ave Maria en in 2016 slaagde hij in de categorie Instrumentaal met zijn compositie New York. Dit jaar won hij in de categorie EDM (elektronische en dansmuziek) met het nummer Wifi van het album Kernel Panic.


bron: novinky.cz
 
Bovenaan