Christelijke camping Letni Den - Stare Hobzi

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal!

Na twee keer Tsjechie in de winter mee te hebben gemaakt zijn we nu voor de zomer van 2006 aan het kijken naar campings in Tsjechie. (jaja we zijn er optijd bij)

Vooral camping Letni Den in Stare Hobzi lijkt leuk voor onze drie vrouwelijke musketiers van 5, 6 en 10 jaar jong.

www.campingletniden.com

Wie heeft ervaringen met deze camping? De site en de folder ziet er erg verzorgd uit. Is het in werkelijkheid ook zo mooi en goed verzorgd? Alle tips en ervaringen zowel positief als negatief zijn welkom.

Ik had gedacht dat ik hier wel wat ervaringen hierover zou kunnen lezen. De reacties zijn helaas dun bezaaid.
 
Kennelijk is er nog nooit iemand van dit forum op deze camping geweest, Kees. Helaas, helaas...
Hij komt slechts één keer in een onderwerp ter sprake, maar niet omdat er iemand gekampeerd heeft.

Overigens: misschien niet onbelangrijk om te vermelden dat dit een christelijke camping is. Daar staat o.a. dit over te lezen op de website:
“Letní Den” is een christelijke camping. Op zondag wordt er een bijeenkomst gehouden. Deze is vrij toegankelijk net als de doordeweekse praise-avond. We hechten aan de zondag als rustdag, daarom is deze dag geen aankomst en vertrekdag.
Ik zou me kunnen voorstellen dat dit voor de één wel, en voor de ander juist geen aanbeveling is.
 
Camping Letni Den is inderdaad eens christelijke camping die eigendom is van Annette en Robert Lauwsma.. Het is een mooie camping die gelegen is rond een oud jachtslot. Er zijn circa 65 staanplaatsen en het is in het hoofdseizoen evenals onze christelijke camping volgeboekt met overwegend nederlandse christenen. Uitdrukkelijk is te vermelden dat ook niet christenen van harte welkom zijn op onze campings (wij bijten niet). Wel is het duidelijk dat op onze campings een andere sfeer aanwezig is als op een niet christelijk camping maar dat kan ook zijn charme hebben. Voor kinderen zijn beide campings wel heel fijn omdat er altijd veel kinderen zijn. Maar kijk maar eens op onze beide websites en mocht je nog vragen hebben gewoon even mailen.
 
Beste Rein,

Bedankt voor je reaktie met de link naar jullie camping. Die had ik nog niet gevonden.
Ik had gehoopt op dit forum ervaringen te lezen van niet christenen welke hebben verbleven op een christelijke camping. Wij vragen ons dan ook af wat, buiten de christelijke aktiviteiten, de kenmerkende verschillen zijn met een andere camping.
Dat jullie niet bijten wisten we al. We zijn immers afkomstig uit een behoorlijk christelijk dorp.
 
Beste Kees, Ik ben natuurlijk niet in staat om die ervaringen die je wilt ontvangen aan te geven want ik ben niet objectief asl campingeigenaar. Wel kan ik je vertellen dat er toch wel verschillen zijn zo is het b.v. op onze beide campings niet toegestaan om top-less te zonnen of te zwemmen. Je zult er ook geen disco's tegenkomen en gokautomaten zul je er ook niet aantreffen. Verder is het jeugd animatie programma afgestemd op de kleine gasten met een christelijke invalshoek. Normen en waarden zijn de leidraden waarlangs onze camping zich manifesteerd. Je zult er b.v. geen uitgebreide reglementen tegen komen, wij vinden dat op een christelijke camping onze gasten best zelf wel weten wat kan en wat niet kan. En als er dan wat voor komt wat niet past op onze campings dan spreken wij ze er dan ook als christenen op aan. Voor veel christen is het een groot probleem om een geschikte vakantieplek te vinden voor hun kinderen om de vakantie door te brengen. Ze zoeken toch een wat beschermde omgeving waar b .v. ook het alkohol verbruik wordt ontmoedigd.OOk de muziek die gedraaid wordt in ons jeugdhonk of in ons jongerencafe is aangepast.OOk de zondag heeft een andere invulling, zo is het restaurant ,de snackbar en receptie/winkel die dag gesloten en is aankomst en verterk op die dag niet wenselijk. Kantine's waar bingo's en feestavonden worden georganiseerd zul je ook niet aantreffen. Ik hoop dat je niet de indruk krijgt dat het ongezelllig zou zijn op dit soort campings. Het tegendeel is waar . Overigens ik vindt het bijzonder prettig om zo met anders denkende( wiens mening wij natuurlijk respecteren) te communiceren. Wat ook nog van belang is dat je als niet christenen van harte welkom bent zonder dat wij zullen proberen je te bekeren. Respect voor elkaars mening staat bij ons hoog in het vaandel.

He punkenstein let even op . Ook op de christelijke campings kun je een heerlijke Pivo bestellen zo uit de tap en goed op temperatuur. Ook een perfecte wijn is verkrijgbaar. (christen lusten dat gelukkig ook wel) Wat alleen van belang is dat er op dit soort campings goed naar het alcohol verbruik wordt gekeken zodat dronkenschap niet voorkomt op de camping. En zeker bij de jeugd wordt voorkomen dat hety mis gaat. Wij hebben oip onze camping een pasjes systeem voor de jeugd waarbij het gebruik van alkohol enigzins aan banden ligt. Maar drooggelgd zijn onze campings niet.

Punkenstein ik was nog vergeten te vragen mocht je in de buurt zijn van onze camping in Pocatky bij Pelhrimov dan ben je van harte welkom en drinken wij er samen eentje uit de bierpomp (Pilsner Urquell).
 
Dank voor het aanbod, rein, da's erg aardig van je! Zal ik zeker doen, mocht ik in de buurt zijn!

Gelukkig maar dat ook bij jullie genoten kan worden van Tsjechië's onmisbare bijdrage aan de mensheid: de pivo. Ik had een beetje een schrikbeeld voor me van allemaal vakantiegangers in Tsjechië met een glaasje prik voor de neus. :D
 
Voor wie foto's van deze camping wil zien:
http://www.fotomere.nl/foto/vakantie/tsjechie2007/index.html

Deze foto's zijn van afgelopen zomer; het is ons zo goed bevallen dat we meteen voor dit jaar hebben geboekt.

Op de zondag kun je goed merken dat het een Christelijke camping is; de receptie/lunchroom/bar is dan gesloten, 's morgens is er een bijeenkomst en het zwembad gaat pas in de middag open.

Verder merk je er niet veel van; zelf ben ik niet zo'n uitbundige christen, maar voelde me daar goed thuis. Ook voor niet-christenen (met kinderen) is het een leuke camping!
 
Afgelopen zomer zijn we ook op Letni Den geweest. Het was onze eerste keer in Tsjechie. Wij, en onze 3 meiden, hebben genoten! Het was een heerlijke vakantie. Zo leuk dat we dit jaar weer gaan. Weer naar Letni Den!:) En dat terwijl wij altijd tegen elkaar gezegd hebben dat we nooit twee keer naar dezelfde plek op vakantie wilden. :yess:we hebben er nu al superveel zin in om te gaan. Helaas moeten we nog even geduld hebben, we vertrekken pas op 20 juli.
 
Bovenaan