Charmecampings ANWB

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Na het succes van de charmecampings in de landen langs de Middellandse Zee, is de ANWB ook begonnen om een lijst te maken van charmecampings in Midden-Europa. Men was voor Tsjechië 'op pad' gegaan met een lijst van 70 te bezoeken campings, met het plan om er 40 in het boekje en op de website te publiceren. Uiteindelijk zijn er na inspectie ongeveer 37 overgebleven.
De gids is verkrijgbaar bij de ANWB, maar de lijst staat ook op de website van de ANWB : http://www.anwbcamping.nl/charmecampings.html
 
Idd wat is de meerwaarde van het woord charme?
Voor de gene die erin staan vind ik het zeker wel leuk hoor, maar ben op een paar geweest en daar was weinig charme te vinden van de eigenaar.
 
Jan en Akkelien, gefeliciteerd. :bloem:
Ik vind dat jullie in een mooi rijtje campings staan.
Ook de beide campings in Kutna Hora (Santa Barbara en Transit) staan erin, zag ik.:fluit:
Inderdaad charme-campings. :D
 
Zie wat Nederlandse namen voorbij komen, Jan en Akkelien, Henk en Janny van Rossum.
Deze mensen zijn campingeigenaar in Tsjechië?

En dat zijn dan charme campings?

Gaarne uitleg
 
Zonder negatief te zijn. Want er staan gewoon hele leuke campings tussen, blijft toch mijn vraag waar ligt de kwalificatie? wat ik mij afvraag als je in een campinggids vermeld word moet je daarvoor betalen? En moet je meer betalen als je een bepaald predicaat heb?
 
De ANWB vermeldt op haar site wanneer een camping volgens haar charmecamping is:

Charmecampings van de ANWB - kamperen op de mooiste plekken van Europa

Kamperen op de mooiste en meest idyllische plekken in Europa, dat kan op de ANWB Charmecampings! Op onze charmecampings kunt u optimaal genieten van rust, ruimte en natuur. Charmecampings kunnen rustieke campings zijn maar bijv. ook kleine campings, boerencampings, kasteelcampings, minicampings of SVR campings. U geniet hier persoonlijke aandacht door de kleinschaligheid en bent weg van het massatoerisme.

Bij de ANWB betaal je als lid je contributie en het wel of niet opgenomen worden in welke gids heeft hier niets mee te maken.
Het heeft waarschijnlijk ook te maken met persoonlijke voorkeur, want wat de een goed of mooi vindt, vindt de ander misschien minder leuk.
 
Ik moet toch wel zeggen een camping aan een rivier waar je kampvuur kan maken,
heeft toch wel wat charme heeft dus vindt ik het terecht dat papilon aan de voet van reuzengebergte
hierin vermeld wordt.
Kamperen zit er voor mij helaas niet meer in maar hun verdienen met recht charmecamping.
Jan en Akelien gefeliciteerd met deze vermelding.
Volgende week ga ik ook een bezoek brengen aan Vuilenvrij in Tasnovice.
Ik laat nog wel weten wat mijn bevindingen zijn.
 
Wat is voor iedere individu, Charme?

Het blijft, en is een persoonlijke keuze om deze naam te gaan gebruiken voor een locatie.

Thuis heeft het voor mij de titel : Kostelijk, gelukkig dat ik me hier thuisvoel.

Maar ook in het beloofde land heb ik die plek gevonden, heerlijk om er enkele momenten /weken te zijn.

Maar nog steeds is het zo: waar voel ik mij veilig, waar is er gezelligheid en waar heb ik rust, ik moet wat doen (karakter) maar er zit geen tijd aan gekoppeld.

Ik hoop het goed verwoord te hebben op onze manier: Kostelijk.

Geniet wanneer het kan.
 
Ik heb die ANWB uitleg gelezen en ik moet zeggen, niets ten nadele van wie dan ook, elke camping heeft wel iets waardoor het volgens deze criteria als een charmecamping bestempeld kan worden.
En nogmaals, er staan campings in die lijst die bij mij toch echt geen charmegevoel oproepen.
 
Bovenaan