Cesky Sternberk

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vrienden van ons hebben, na jaren onze verhalen over Tsjechie aangehoord te hebben een vakantiehuis geboekt in Cesky Sternberk.

Zal je net zien, precies een plek waar wij eigenlijk niet zo bekend zijn.
( we zijn al op vele plaatsen/gebieden geweest in de 11 jaar Tsjechie, maar net niet daar)

Dus vanzelf kwam de vraag, wat is daar allemaal te doen? (wij zelf doen het meestal andersom, wat is er te doen? dan gaan we daar staan als het interresant is)maar ja...............

Dus jullie voelen de vraag al aan komen HELP !!!!!
Ze hebben 2 meiden van 8 en 13 jaar.

Zelf heb ik wel het eea gevonden maar hoop op meer tips van jullie !!!!
 
Hoi,
Cesky Sternberk is een toeristische dorp, dus al met al is dat natuurlijk al gezellig, volgens mij is het een ideale plek, niet ver van Praag, en dicht bij Kutna Hora . Daar moet je beslist heen gaan, Google maar even,
In Kutna Hora kun je bob sleeën ( BOBOVA) er is daar een prachtige kerk, ook is er daar een kerk met kunst werken van botten , ja echt. Maar er is vast wel iemand die weet hoe dat heet ( ik ben het vergeten), maar mijn zonen vonden dat te gek. maar niet iedereen houd daarvan.
Tevens zou ik naar Karlstejn gaan en Morina velke America prachte valleien Dit ligt dicht bij elkaar. er komen vast nog wel tips bij. Fijne vakantie
Groetjes Els.
 
Ik had zelf al aangegeven zilvermijn/museum, knokenmuseum/kapel, kathedraal, en bobsleeen in Kutna Hora.
Het kasteel in Cesky Sternberk.
Moravsky kras.
aquapark Blansko.
Brno.
Karlstejn.
Morina- velka america
kanovaren op de sazava.

Dus ben benieuwd of er nog andere tips zijn voor mijn vrienden.
 

Ad Verschoor

Donateur
Redelijk in de buurt zijn te bezoeken het Konopistekasteel even ten zuiden van Benesov en in Sazava, dat ten noorden ligt van Sternberg, het klooster.
Praag zou ik, indien mogelijk, bezoeken met de trein. Je wordt dan heerlijk in het centrum uitgezet
 

kuurgast

Donateur
Er is een website tourist.posazavi.com waar ook dingen van/voor Český Šternberk staan. Niet alles wordt vertaald maar wel goed te volgen met woordenboekje of een vertaalsite.
Kano's en misschien fietsen te huur bij de parking bij de brug.
En kijk eens op mapy voor wandelroutes en inzoomen dan kom je nog veel meer tegen.
 
Hartelijk bedankt alvast voor de reacties, ik ga het allemaal op een rijtje zetten en aan ze doorgeven.
Mochten er nog meer mensen zijn met nieuwe tips, altijd welkom, ze gaan 2e week van juli op vakantie.
 
Bovenaan