Ceske Budejovice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dobry den,

Mijn naam is Gerrit, ben geboren in Strijen/Zuid Holland, werk sinds 1997 veel met Tsjechen, Slowaken en Polen, en heb van 2002 tot 2004 in Ceske Budejovice gewoond. Sinds 2004 woon en werk ik in Berlijn, maar heb nog altijd heimwee naar het mooiste stuk Europa. Daarom ga ik ook regelmatig even "buurten".

Mej se, Gerrit
 
Welkom op het forum. wij hebben ons hart ook liggen in het zuiden, mijn meissie komt van Krumlov, en met onze schoonfamilie hebben we een huisje pakweg 15 kilometer onder Budejovice. Het is een stad die we redelijk goed kennen, dus ook de belangrijkste monumenten, zoals de Globus en de Baumax.
 
Dag Gerrit,
Wij kennen de streek ook goed, sinds juli hebben we een huis in de buurt, gemeente Kremze, we gaan zo ongeveer om de 5-6 weken daar heen en we voelen ons steeds meer thuis.
 
Hoi Gerrit, ik ben nog maar 1 keer in Tsjechië geweest en in Zuid Bohemen, bij České Budéjovice in de buurt. Wij waren in Chlum U Třeboňe. Ik vond het er prachtig, mooie natuur en we hebben heel veel mooie dingen gezien. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je heimwee hebt.
 
Hallo allemaal,

Hartelijk bedankt voor een warm welkom op dit forum. Leuk om te weten dat er noch zoveel meer mensen zijn die mijn voorliefde voor "jizní czechi" delen. Ik ben een groot fan van het ijshochey-team van Budejovice. Jammer dat ze niet meer door Budweiser-Budvar gesponsord worden. Voor de mensen die daar nog niet waren, rij eens richting het noorden, boven de stad ligt een klein dorpje, aan de voet van een berg met uitstekende langlauf-löpen.De naam van de berg is me even ontschoten. Hij is 1038 meter hoog en vanaf de top heb je een mooi uitzicht over de streek, tot over de OOstenrijkse Alpen aantoe. Een stoeltjeslift is aanwezig, leuker is het om te klimmen. Het dorpje heet "Holubov" en is een mooi punt om van daaruit een wandeling te maken.

Veel plezier, Gerrit
 

Freddy2005

† In Memoriam
Gerrit Fortuin schreef:
... rij eens richting het noorden, boven de stad ligt een klein dorpje, aan de voet van een berg met uitstekende langlauf-löpen.De naam van de berg is me even ontschoten. Hij is 1038 meter hoog en vanaf de top heb je een mooi uitzicht over de streek, tot over de OOstenrijkse Alpen aantoe. Een stoeltjeslift is aanwezig, leuker is het om te klimmen. Het dorpje heet "Holubov" en is een mooi punt om van daaruit een wandeling te maken.

Ik denk dat je bedoeld ten noorden van Cesky Krumlov, de berg "Klet". De berg is 1083, 1084 of 1085 meter hoog, naargelang de bron !:confused: . Hier o.a. de website holubov.cz met de link naar de kabelbaan.
 
Denk inderdaad dat je de berg klet bedoeld,wij zijn daar ook geweest,maar dan heel lui met de stoeltjeslift naar boven.hebben daar wat rondgewandeld en zijn toen wel te voet weer naar beneden gegaan.Wel wat blauwe plekken overgehouden,twee linkse voeten en veel keien dan heb je dat he.
oja en natuurlijk welkom op het forum,ben zelf ook nog maar een paar dagen lid hoor
 
ik dacht ook al dat het de klet was ik ben omhoog gelopen via cesky krumlov en dan naar beneden naar zlate koruna het was daar erg leuk, alleen het was slecht weer toen ik daar was
 
Klopt, je hebt gelijk. En die ligt ten zuiden van CB. Gek, als ik in gedachten daarheen reed ging ik voor mijn gevoel naar het noorden. In mijn kaart staat Klet zelfs met 1088 meter aangegeven.

Groeten, Gerrit
 
Vanuit ons huis kijken we uit op de Klet. Twee weken geleden zijn we nog te voet naar de top van de Klet gegaan, nog geen sneeuw te bekennen maar wel heerlijk wandelweer. In Februari maar weer eens kijken.
groeten, Bijke.
 
Nee, ik werk niet, want ik zit nog op school (in Křemže).
Maar mijn vader en moeder hebben een pension aan de weg naar de stoeltjeslift. Wij wonen aan de overkant van de weg, dus ik ben er regelmatig. Iedereen praat maar over wonen in Tsjechie, en in het echt bevalt het prima.
 
Bovenaan