Caravan Camp Valek - Chrustenice/Lodenice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben er tee jaar geleden gestaan en konden nog net een plaatsje krijgen. Op de bonnefooi er heen gaan is dus niet verstandig. Als je langer wilt blijven is reserveren beslist noodzakelijk.
 
Hallo,
camping Valek, is een mooie, rustige camping, hele leuke eigenaars waar je lekker kan eten. Alleen het zwembad is minder: wordt gevuld met water uit de sloot die erlangs loopt.
Groetjes, Stefan en Connie.
 
Stefcon, deze informatie over het zwembad is inmiddels achterhaald. Wij waren er juni 2006 en toen was er een zuiveringsinstallatie in gebruik genomen en waren de bodem en wanden gerenoveerd.Er wordt geen water uit het riviertje meer gebruikt.
 
Wie kunnen we tegen komen op camping valek

Hij wij gaan met opa en oma en onze twee meisjes (2 en 5) dit jaar voor het eerst naar tsjechie, met een camper en een vouwwagen Willen graag in contact komen met mensen die ook camp Valek gaan bezoeken in de periode can 22-07 tot 8-9

Lijkt mij uit de verhalen een hele leuke camping toe en bij het vragen of er nog plaats was kregen we snel bericht dat dit ook zo was.

Vriendeijke Groeten

rené
 
Wij gaan daar ook heen in die periode.
Wij gaan met onze dochters van dan 6 en 8 jaar...
Nooit eerder geweest dus ik ben benieuwd...
 
wij hebben jaren terug 3 jaar achtereen op deze camping gestaan. met veel plezier. het zwembad is koud, maar daar trekken de kids zich niets van aan. heb gelezen op de site dar er veel vernieuwd is. wij hebben heerlijke avonden voor het haardvuur gehad op het terras, met live muziek. in de omgeving is genoeg te doen. ben benieuwd of de glasblazer nog in het dorp zit. of het pizzaresaurant nog op de hoek zit. of hotel ublazku in beroun nog steeds lekker eten serveert. en of de twee oude dametjes nog steeds op hun bankje naast huis zitten.
hugo als je er zo lang zit, was je er dus ook toen wij er zo'n 8 jaar geleden waren. heb je misschien daar de zonverduistering ook wel meegemaakt, en het slechte weer wat er toen ineens was.
hmmm als ik dit zo lees, moeten we ook nog maar eens terug die kant op.

groetjes mima
 
Ook wij waren op deze camping op onze terugreis. We hadden geluk dat we er slecht een nacht moesten staan want alles was anders gereserveerd. Ik vond het een hele nette camping met een uitstekend sanitair ( er hing echter op die dag een nogal vreemd geurtje rond het sanitaire blok ) en heel vriendelijke uitbaters. Het restaurant is prima en de spijskaart is zelfs in het nederlands te krijgen. Alleen spijtig dat het er stikte van de Nederlanders maar dat zijn we onderhand al gewend. Ik denk dat ik er zeker nog eens terugkom maar dan hopelijk met wat meer tijd.
 
Meivakantie Camp Valek Chrustenice

Hallo allemaal,

Op dit toch wel druk bezochte forum de volgende vraag:

Een aantal mensen die deze zomer hebben doorgebracht op de camping Camp Valek in Chrustenice zijn van plan tijdens de meivakantie van 2008 (en dan waarschijnlijk vanaf 30 april omdat hemelvaart daarna valt) een weekje naar Camp Valek te gaan. Hetzij met caravan/tent of in een hutje. Nu is het natuurlijk niet gezellig om daar met een paar caravans te staan, dus de vraag is: wie gaat er mee? Kijk op de site http://members.home.nl/vriendenvanvalek voor meer informatie.
Wie weet staan we dan in mei met een heel cluppie!:cheers:
 
Douches op Camp Valek

Wij zijn van plan om de komende zomervakantie op Camp Valek door te brengen. Op hun site zien we een foto'tje van de douches: met een douchegordijn, zonder (zo te zien) ruimte om je erachter om te kleden. Op dit forum las ik een paar keer dat het sanitair inmiddels vernieuwd is, en prima genoemd wordt.
Hoe zit dat met de douches? Zijn die ook veranderd, dat wil zeggen met deuren ervoor en ruimte om je om te kleden?
Misschien was het nog een oude foto, maar ik wil toch graag weten hoe één en ander nu is.
Alvast bedankt!
 
Wij zijn van plan om de komende zomervakantie op Camp Valek door te brengen. Op hun site zien we een foto'tje van de douches: met een douchegordijn, zonder (zo te zien) ruimte om je erachter om te kleden. Op dit forum las ik een paar keer dat het sanitair inmiddels vernieuwd is, en prima genoemd wordt.
Hoe zit dat met de douches? Zijn die ook veranderd, dat wil zeggen met deuren ervoor en ruimte om je om te kleden?
Misschien was het nog een oude foto, maar ik wil toch graag weten hoe één en ander nu is.
Alvast bedankt!

Hallo H meijndert

Wij zijn afgelopen juli op de camping geweest en toen zag het er net zo uit als op de foto's van hun site.
Je moet inderdaad douchen achter een gordijn. Wel aparte hokjes, maar ivp een deur een gordijn)Er staan stoelen tegenover het gordijn en haakjes waar je je kleding neer kunt leggen/ hangen. Als je erg preuts bent misschien niet zo prettig, maar een pluspunt is wel dat het er keurig netjes uit ziet!

groeten, Agnes
 
Hallo Agnes, dank je voor je supersnelle reactie! Ik was er al een beetje bang voor, het zag er niet echt ruim uit achter dat gordijntje.
Ik vind dat toch wel een groot minpunt eerlijk gezegd. Nog los van het feit of het preuts is, vind ik het een stuk prettiger om weer gewoon aangekleed in het "openbaar" :kiekeboe: te verschijnen. Bovendien gaat het niet alleen om mijzelf, maar gaan er ook nog 2 dochters mee van 11 en 12 jaar. Die krijg ik met geen 10 paarden in hun blote gat achter het gordijn vandaan.
Ik vrees dat ik verder moet gaan zoeken naar een camping. Wel jammer, want het zag er verder echt prima uit!
 
Het is inderdaad een leuke camping! er is op zich wel ruimte achter het gordijn om je aan te kleden, je moet alleen dan af en toe een greep doen richting de stoelen.... of.... op een rustig tijdstip gaan. Wat je trouwens ook wel zag was dat mensen in hun zwemkleding gingen douchen, ook een optie ;-) Maar succes met de zoektocht!
 
Bovendien gaat het niet alleen om mijzelf, maar gaan er ook nog 2 dochters mee van 11 en 12 jaar. Die krijg ik met geen 10 paarden in hun blote gat achter het gordijn vandaan.

Maar dat hoeft toch geen echt probleem te zijn? (ik spreek uit ervaring, al was het niet met mijn dochter)
Samen naar de douches. Een kleedt zich achter het gordijn uit en geeft de kleren aan de ander die ze ophangt of bewaart.
Aankleden na het douchen weer achter het gordijn en klaar is Kees.
En dan de ander.
Of mama even lief aankijken en vragen mee te gaan voor deze dienst.
Ik zou er zo'n heerlijke camping (we waren er in 2006 buiten het seizoen, maar lazen er hier al veel over) met veel jeugd en een reusachtig zwembad niet voor laten lopen als ik die meiden was.
Sterkte met de overtuiging van je dochters.
P.S. Doe ze op een sportclub dan wennen ze er wel aan om samen met sexegenootjes te douchen. Hoe gaat dat op school bij het sporten? Toch ook geen deuren?
 
Ja, het kan een probleem zijn, zo'n douche gordijn. Onze laatste camping had prachtig sanitair, maar doorschijnende douche gordijnen en doorschijnende douche schotten. Dochter van 17 besloot dat we of nu vertrokken of dat ze de hele week niet ging douchen, we kozen voor het laatste......ach alles went, vooral als ze het naar hun zin hebben en natuurlijk iedereen zo staat te hannissen.
Ik zag ook een meisje iedere keer een klapstoeltje meenemen, kleedde zich om in de douche en gooide haar kleren op het stoeltje en kwam weer geheel gekleed te voorschijn....dat kan dus ook nog.
Succes!
 
Ja, als je zo leest zijn er oplossingen genoeg voor het doucheprobleem, als je al van een probleem mag praten natuurlijk. Wat jij schrijft Mayca is ook zo: iedereen staat te hannesen. Schept gelijk een band... Een camping met doorschijnende gordijnen en scheidingswanden zou echt de limit zijn. Bij Valek twijfel ik toch wel. Keesi (geloof ik) schreef dat het zonde zou zijn zo'n leuke camping te laten schieten vanwege die gordijntjes. Daar zit ik dus precies mee. Het ziet er allemaal super uit en ik lees er eigenlijk alleen maar positieve berichten over.
Vorig jaar stonden we op een camping mét deuren voor de douches, maar die waren met grote regelmaat voorzien van steenkoud water of helemaal geen water. En stroom die er iedere avond minstens één keer af ging, en nog wat minder leuke zaken. Dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt. Wie maalt er dan nog om een gordijn?
Kortom, alles is nog mogelijk. We hebben nog wel twee campings op het oog, maar nogmaals: Valek ziet er verder gewoon prima uit.
Gelukkig hebben we nog even, al reserveer ik wel graag vroeg.
 
Ik hoop dat er veel preutse(nederlandse) vrouwen zijn die deze camping links laten liggen dan hebben wij meer plaats op deze heel leuke camping.
 
Ik ga dit jaar voor de tiende keer naar Valek toe. Ik kan je vertellen dat het een hele verbetering is met de douches dan toen ik de eerste keer hier kwam. Vaak was er toen even warm water en dan weer ijskoud en moest je lang wachten voor je aan de beurt was. Nu ben je zo aan de beurt. Mensen die bang zijn voor andere mensen, kunnen ook laat in de middag of vroeg in de avond gaan, dan is het niet zo heel erg druk.

Laat de twijfelaars kijken op de site members.home.nl/vriendenvanvalek. Hier kun je zien hoe de rest van de camping eruit ziet en dan vergeet je de "problemen" van het douchen wel!!!

Groet

Michel de Boer
 
Meyndert,
Een andere optie is om een badjas mee te nemen (doet mijn vrouw ook altijd, maar dan om andere redenen) en dan in de caravan of tent:) om te kleden. Ik weet niet of je op veel andere campings in Tsjechië bent geweest, maar ik denk dat Valek bij de betere hoort voor wat de accomodatie betreft en de sanitaire voorzieningen.
Zelf komer wij er vanaf 1991 en dan zie je wat er op en aan de camping ten goede is veranderd. Natuurlijk zijn er altijd nog zaken die verbeterd kunnen worden, maar wij, en ons velen, zijn er zo tevreden over dat ze jaarlijks terug komen.
Groetjes,
Hugo:)
 
Bovenaan