Caravan Camp Valek - Chrustenice/Lodenice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben 5 jaar in zuidbohemen geweest, en dit jaar ga ik inplaats een caravan in een blokhut slapen 2 weken.en mij vraag is zijn er mensen die op caravan camp Valek hebben gestaan en hier een beetje info over hebben?
de camping ligt vlak naast praag 30 minuten geloof ik?

www.campvalek.cz

bedankt mandy
smiley20.gif
 
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

Dit is de website, maar ik neem aan dat je die al hebt gezien voor je reserveerde.

Verder een tweetal citaten van dit forum:

Carin en Peter schreef:
wij zijn 3 jaar terug op camping Valek in Chrustenice geweest. Dit ligt ruw weg 10 km van de rand van Praag.
Vandaar kun je perfect de metro nemen naar het centrum. Kaartjes worden op de camping verkocht.
Het is een camping van ong. 100 plaatsen, veel Ned., dit vonden wij prettig het was voor ons ook de 1e keer toen.
arie vd w schreef:
De tweede camping was camping valek bij praag, deze camping had een groot zwembad met sloot water gevuld en de bodem was bezaaid met stukken cement.
Dat is alles wat ik kon vinden, maar misschien zijn er nog andere forummers op deze camping geweest?
 
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

Hallo Mandy,
Hoe de blokhutten zijn weet ik niet maar wij komen (bijna) elk jaar op deze camping. Na hier 2x een week geweest te zijn gebruiken wij hem nu als overnachtingscamping. Wij vinden het een prima camping met vriendelijke beheerster, die goed Duits spreekt. Goed sanitair. Het zwembad is inderdaad een betonbak gevuld met (koud) natuurwater, maar je kunt er goed in zwemmen. Praag is goed te bereiken, met auto naar metrostation en zo verder.
Verder zijn er genoeg uitstapjes te maken: Karlsteyn, Koneprusy.
Wij hopen er weer op 9 juli de nacht door te brengen.
Groetjes Ine
 
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

Is camping Valek een camping die je moet bespreken denki je Ine?
Of kunnen we op de bonnefooi en is er altijd wel een plekkie?
 
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

Hallo Brenda,
Wij gaan er altijd op de bonnefooi naar toe, ook die keren dat we er 1 week stonden.
Groetjes Ine
 
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

Wij zijn tot nu toe ook altijd op de bonnefooi naar Tsjechie gegaan, maar krijg nu toch wel het idee dat er ietsje meer toeristen die kant op gaan.
Nou we zien wel, we gaan gewoon weer niet vooraf boeken.
Moet een avontuur blijven, da's spannend.
 
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

als je op een "nederlandse"camping wil staan zul je moeten reserveren,op andere campings is meestal wel een plekje te vinden.
 
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

Hallo Jacqeuelien,
Wij komen al sinds 1991 op camping Valek. Dat het daar ons goed bevalt zal daar wel uit blijken.Maar er komen ook steeds meer andere gasten elk jaar weer terug, vooral omdat de kinderen dit graag willen. Het is er gemoedelijk en gezellig. Niets moet en veel kan als je het vraagt. Het citaat over het zwembad klopt voor wat de stenen betreft (ze worden er wel door de gasten ingegooid!), maar het water komt niet uit een sloot maar uit een beekje achter de camping. In dit beekje zwemmen ook forellen ( het wordt daar de forellenbeek genoemd) en is niet zuiverder te maken. Het gaat achter nl. weer terug in de beek. De camping is zuiver, vorig jaar zijn de douches vernieuwd en dit jaar is de toiletten vernieuwd.
smiley20.gif
In de omgeving is veel te zien, kastelen, grotten. kleine glasblazerij op loopafstand, bossen, heuvels Het ligt op 15 minuten rijden van het eindstation, Zlicín, van de metro, van daaruit ben je in een kwartier in het centrum van Praag, een stad waarop je nooit uitgekeken raakt. Aan de anderen die gereageerd hebben over de camping en er naar toe gaan zonder te reserveren zou ik willen zeggen dat reserveren niets kost en je dan zeker een plek hebt. Mocht je toch op goed geluk komen of vragen hebben, zou ik willen zeggen vraag naar mij, misschien kan ik je ergens mee helpen.
 
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

Nou Hugo ik ben blij te horen dat er vernieuwd sanitair is dat is nooit verkeerd toch?
We zijn op deze camping geweest op de terugweg richting huis 3 jaar geleden na de overstromingen.
Er stonden toen nog grote plassen op de camping en maar een caravan of 10.

Waarom ik het vraag van dat reserveren, is dat wij eigenlijk al een paar jaar zonder reserveren op pad gaan naar Tsjechie. We zijn alleen in die rustige dagen na de overstroming op die camping geweest, dus ik heb geen reeel beeld van deze camping. Wij weten nog niet precies naar welke en wanneer we naar bepaalde campings gaan, dat bepalen we pas als we op de eerste camping staan voor de tweede camping, enz enz.
 
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

precies, zo doen wij het ook.reserveren houden wij niet van en "nederlanse"campings laten we links liggen.
 
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

bedankt voor jullie info.
weten jullie of het eten op de camping goed is en waar je eventueel goed kan eten buiten de camping?
en sinds gister hebben wij een hond en die willen wij graag meenemen maar die zit dus eigenlijk nog niet bij de reservering inbegrepen kan ik die gewoon meenemen of moet ik bellen of iets?

bedankt mandy
smiley20.gif
 
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

Zie ik het nou goed op de site dat die douches niet in aparte hokjes zitten maar allemaal gewoon bij elkaar? Of zijn het toch wel aparte hokjes?
 

Pelhřimov

Donateur
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

Dat zou best kunnen, want het gebeurt vaker op Tsjechische campings dat er geen aparte douchecabines zijn, maar dat er niets of een net te klein gordijntje hangt.
grin.gif


En, schrik niet, het gebeurt ook vaak dat de wc deuren niet op slot kunnen en/of dat er geen wc-papier is
blush.gif

Gewoon een kwestie van geen gesloten deur openen, of eerst zachtjes kloppen voordat je de deur opent.

Dit zijn van die bepaalde gebruiken van het land, die men hier in Nederland niet gewoon is.

Andere gebruiken van het land zijn o.a.:
- Als je op visite komt bij mensen thuis, dan doe je je schoenen uit bij de voordeur.
- Je laat het licht niet constant achter je branden, maar je doet het uit als je toch niet in die ruimte aanwezig bent.
- En je bent zuinig met het (warme) water. Want de water- en energiekosten zijn erg hoog.
- Je laat geen afval zomaar op straat of in de natuur achter.
- Je bord of glas wordt weggehaald, zodra het leeg is, terwijl de rest nog aan het eten is.
Dit laatste is een teken van goede gastvrijheid, zodat de gasten niet tegen vuil serviesgoed aan zitten te kijken.

Jeanne

PS: Er zijn twee campings met de naam Valek in Tsjechië. De andere is in Moravec bij Pelhřimov.
 
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

als er geen slot op de wc deur zit:net zoals vroeger in militaire dienst iets over de deur hangen (riem, handdoek of iets dergelijks)negen van de tien keer wordt de deur niet opengemaakt.maar ja die ene keer?
blush.gif
blush.gif
blush.gif
blush.gif
blush.gif
blush.gif
blush.gif
 
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

En dan zullen ze hem opentrekken of er hangen geen douche gordijnen, wat zien ze dan??

Daar zullen ze in de meeste gevallen dan niet van wakker liggen!!
cheer.gif
cheer.gif
giggle.gif
cheer.gif
cheer.gif


Dus is het erg verstandig om dat zelf ook niet te doen.
 
Hoi mandysaurus, Brenda en Itb.
Graag wil ik reageren op wat vragen die ik gelezen heb. De douche cabines zijn van elkaar gescheide door wandjes met aan de voorkant gordijnen. Ze werken op munten en het muntautomaat geeft aan in welke cabine je kunt douchen De toiletten zijn nieuw en ik ben er van overtuigd dat ze goed zijn en de deuren afsluitbaar zijn tot ze door de gasten kapot gemaakt worden. Na een paar jaar aandringen en zetjes geven aan Zdenka en Honza is het nu toch voor elkaar. Bij het restaurant is ook een toile en douche voor gehandicapten. De sleutel is na overleg te halen bij de bar.
Op de camping zelf kun je voor een leuke prijs eten als je de camping niet wilt verlaten. Ook in de regio zijn veel leuke restaurantjes waar je lekker kunt eten, van de Tsjechische keuken tot aan pizza toe en dat alles tegen een vriendelijke prijs. Als je op de camping bent vraag dan maar even naar wat adresjes.Bij het wegrestaurant kzijn honden welkom (ook in het restaurant op de camping) en krijgt hij ook een bakje water, vaak zonder te vragen!
De medische voorzieningen zijn overigens ook goed in Tsjechië. Op verzoek komt de dokter naar de camping en de ziekenhuizen zijn, indien nodig, dichtbij. Zelf ben ik al verschillende keren in Beroun en in Motol (Praag) geweest met gasten van de camping en ik kan je verzekeren dat de universiteitskliniek in Praag zeker zo goed, dan niet beter, dan de ziekenhuizen in Nederland.
Nogmaals zeg ik dat reserven misschien toch wel wenselijk is om zeker te zijn van een plaats tijdens de topdagen. Het kost je niets, je hoeft niet vooraf te betalen en je hebt plaats. Wil je niet tussen veel landgenoten zitten, dan moet je niet op Valek bij Lodenice zijn.
Heb je nog vragen of opmerkingen, ik lees ze graag en zal naar alle eerlijkheid antwoorden.
Groetjes, Hugo

Even een korte aanvulling op wat ik eerder schreef. Ik zojuist een mail van Zdenka en Hans (Honza) gekregen. Daarin stond dat er 4 niewe toiletten waren bij de dames en ook bij de heren en er waren twee nieuwe urinoirs.
Met het zwembad zijn ze volop bezig. Er komt een computergestuurde pompinstallatie en het "beton" wordt aangepakt. Dus je ziet maar, ook op "onze" camping gaat het vooruit.
 
wij hebben een paar jaar geleden met veel plezier op deze camping gestaan. ondertussen is er veel vernieuwd. je mocht toendertijd je eigen plekje uitzoeken, waardoor je de nodige ruimte kon nemen. of dat nog zo is weet ik niet. we hebben menig gezellige avond rond het haardvuur op het terras gezeten. en in de omgeving is er genoeg te bezien
 
Wij zijn in 2004 en in 2005 op Valek geweest. Vorig jaar zelfs twee keer, in het voorjaar stonden we daar een week samen met een andere caravanner. Niet eens een NL'er, maar een Belg :) In de zomer stonden we daar met vele landgenoten en hebben we samen van het land genoten :deuk:
Ik geloof dat Hugo het ook al zei, als je niet met NL'ers wilt staan ga niet naar Valek. Echter, als dat geen probleem is, zou ik zeggen ga zeker wel naar Valek. Prima camping met eenvoudig maar goed restaurant waar je voor een zeer schappelijke prijs kunt eten. Groot zwembad, wel wat fris maar"als je "er doorheen" bent is het heerlijk. Mijn kinderen (6 en 9) vonden het in ieder geval geen probleem. Voldoende leuke uitstapjes mogelijk dichtbij dan wel goed te berijden vanaf de camping. Voorbeelden: Praag (metrostation op enkele minuten met auto), grotten bij Konepruse, slot Karlsteyn, kleine glasblazerij op loopafstand, grote glasblazerij in Nizbor, Plzen (o.a. bierbrouwerij), Terezin (= voormalig Theresiënstadt met concentratiekamp, ghetto en begraafplaats), Lidice (dorp door duitsers in WOII van de kaart gevaagd als represaille. Nu een schitterend park en video in NL te zien over geschiedenis), etc. Kortom, je hoeft je niet te vervelen.
Reserveren is wel handig, want dan heb je een goede plek. Kom je op de bonnefooi dan zullen ze er alles aan doen om je een (tijdelijk) plekje te geven totdat er plaats is, maar je loopt natuurlijk risico dat het echt vol is. TIP: Bel of e-mail de camping een (paar) dag(en) voor vertrek.

Groetjes,
Ronald.
 
als je kinderen een camping met vertier, nederlandse kinderen en ruime plekken zoeken, dan is autocamp Valek in Chrustenice/Lodenice wel wat. Wij staan er elke zomer min. 2 weken en dat al 8j op een rij. De kinderen, nu 13 en 15, willen steeds terug omdat het hen zo goed bevalt, zien ook vaak dezelfde kinderen terug.

de afgelopen jaren is er veel geinvesteerd in deze camping.
het complete sanitair is vernieuwd en ook het zwembad heeft nu een normale vloer en wordt gevuld en gereinigd via een nieuwe filterinstallatie, een complete metamorfose.
ook de terrassen zijn nu overdekt en voorzien van goed meubilair.
 
Bovenaan