Campings voor invaliden?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi,
Krijg regelmatig vragen betreft Tsjechië, maar nu kon ik er geen antwoord op geven.
Het zit namelijk zo. Een patiënt van mij gaat regelmatig naar Frankrijk met de caravan vanwege de temperatuur, Nu is het dus zo dat Frankrijk behoorlijk duur is en hun ook wel een keer naar Tsjechië willen. Maar nu de vraag. Is er een camping wat toegankelijk is voor scootmobielen , rolstoelen. Tevens of er campings zijn waarbij de sanitaire voorzieningen toegankelijkheid is voor rolstoelen. Normaal als je naar een camping gaat let je hier niet op. Maar misschien is er iemand op deze site die het wel weet. En advies kan geven.
Zelf heb ik al via zoek functie gezocht. Maar niet met resultaat.

iedereen een prettige dag, Egje
 

Freddy2005

† In Memoriam
... Is er een camping wat toegankelijk is voor scootmobielen , rolstoelen. Tevens of er campings zijn waarbij de sanitaire voorzieningen toegankelijkheid is voor rolstoelen...
Op camp.cz kan je dit aanvinken en per verschillende regio's die campings uitzoeken die voor mindervaliden aangepast zijn. Dan de diverse websites natrekken of navragen tot hoever dit gaat.
 
Vorig jaar zijn we naar camping Vidlak geweest. De zeer propere toiletruimten bestaan uit 3 delen. Een voor dames, een voor heren en een voor minder-validen. Ik meen zelfs dat je daar een eigen sleutel voor krijgt. Ook een speciale opgang ernaartoe, voor rolstoelen, kinderwagens, rollator, etc.In ieder geval veel plezier in Tsjechie!
 
Hallo Corrie en Jan,
We hebben ook en scootmobile, die door mindervalide gebruikt kan worden, niet alleen op de camping, maar ook voor een bezoek aan Bystrice nad Pernstejnem of Vir, wij brengen ze dan, verblijven daar dan, tot ze opgehaald willen worden. Peter is op de scootmobile naar Bystrice n.p. gereden en weer terug, ging helemaal goed, de medeweggebruikers keken er wel raar van op!
 
Bovenaan