Campings in de omgeving van Usti nad labem?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Gaan al jaren naar Tjechie, maar nog nooit in de buurt geweest van Usti nad Labem. Zijn daar nog leuke goede campings in de buurt?
Info over de omgeving is ook van harte welkom. Wie weet gaan we dan die kant op over vijf weken.

Alvast bedankt. groetjes Marielle
 
in de buurt van decin in stara oleska is een leuke camping ceske brana ligt langs de 13 de weg tussen liberec en decin. we zijn twee keer op de camping geweest en nette verzorgde camping.

groetjes Eugenie
 
Wij zijn ook tweemaal op Stara Oleska geweest. Een leuke camping aan een meertje, waar je ook kunt waterfietsen. Het is een camping met allerlei nationaliteiten. Toen wij er waren viel het aantal Denen op. Op de camping zijn ook huisjes te huur. In het dorp zelf is een prima restaurant, op loopafstand.
 
Hallo Vacek,
Nee we weten het nog niet zeker en geen idee hoe de omgeving daar is, dus vandaar de vraag.

Groetjes Marielle
 
Jelle, Usti nad Labem is een industrie stad van plm 100.000 inwoners, met veel flats, ...en fabrieken. Geen campings voor zover ik weet, en in mijn ogen niet de moeite waard om daar te gaan zitten. Wel in de buurt, bijvoorbeeld:

Mooi natuur is in oostelijke richting, ongeveer 15 km, dat heet Ceske Stredohori.

Verder meer naar het noorden is Ceske Svycarsko (Tsjechisch Zwitserland) met als trekpleister Hrensko. Dat ligt wel z’n 40 km van Usti.
 
Marielle, ik kan je de omgeving van Decin echt aanbevelen.
smiley20.gif

De stad zelf heeft een paar leuke bezienswaardigheden zoals het kasteel, het restaurant met uitzicht over de hele stad, dierentuin en oude plein. Aan 1 of 2 dagen heb je daar wel genoeg aan. Je kunt het als uitgangspunt gebruiken voor uitstapjes naar prachtige natuurgebieden.

Tiske steny is een echte aanrader. Je kunt erheen met de bus vanaf Decin.

Je kunt makkelijk per treintje of bus de omgeving verkennen en komt in allerlei oude dorpjes met prachtige architectuur en mooie natuur. Het is mooi in alle seizoenen en er worden regelmatig allerlei activiteiten georganiseerd.
smile.gif


Hrensko wat Vasek al noemde met de Pravicka Brana en allerlei mooie fiets en vaarplekjes is een heel mooie plek.
Een hapje eten in restaurant/uitkijkpunt Belvedor is ook heel mooi. Je kijkt dan over de rotsen en rivier Labe uit en op het dorpje Dolni Zleb waar wij een huis hebben.

Ik ga er zelf altijd heel graag heen, je komt er helemaal tot rust en er is heel veel te doen, dus vervelen zul je je niet!

Als je meer info wilt, laat me maar weten!
 
wij zijn een paar keer op stara oleska geweest en op slunce alletwee wel leuke campings
stara oleska heeft een meertje waar je kan zwemmen en slunce heeft een zwembad
 
mischien gaan we naar camping Slunce in Zandov
Dan kunnen we de ongeving goed verkennen en kunnen we alle kanten nog op.

paar jaar geleden wilden wij ook die kant op maar konden geen camping vinden die ons niet aan stond, en zijn toen voor de tweede keer in Vrchlabi op de euro air camp terecht gekomen. En dat was dus gelijk uit de omgeving.
 
Bovenaan