Campings aan het water

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

De camping gevonden, aan de andere kant van het meer:

Aan de andere kant van het meer zit een nieuwe camping Baldi, in het plaatsje Okrouhla, weg 21 naar Marianske Lazne. 2 jaar oud, ruimte in overvloed, tís er nog een beetje kaal maar dat komt wel en een spiksplinternieuw sanitair met muziek en je komt er ook nog andere nationaliteiten tegen.
Deze tekst is van een ander forumlid die mij deze camping als tip gaf.

https://www.baldi.cz
 
Het meer bij camping Drenice is inderdaad heel helder. Toentertijd was er één camping en een jeugdkamp met kanovaarders langs het meer. We waren toen één van de twee nederlandse gezinnen daar, tussen de Tsjechen en Oost Duitsers. Maar nadat in de Caravan Kampioen van de ANWB een artikel over deze camping had gestaan, stond het die zomer vol met Nederlanders. Wij vonden dat jammer, maar voor jullie dus een voordeel.
Tip: als je ergens je ultieme stekkie hebt gevonden, praat er dan met niemand over!
 
Ik heb ooit eens gevraagd hier op forum voor een meer om in te duiken en heb daar wel enkele tips uit gekregen, met evt foto's. Zijn er helaas nog nooit geweest. Eerst het huis vinden en dan de tijd nemen om te duiken..................:) :)
 
Wij hebben het precies 1 nacht uitgehouden op Drenice. Wat een camping!! Daar kom ik nooit weer. Wij hebben een zalige week aan de overkant gehad. Rustig, gemoedelijk en je staat niet hutje/mutje (al zal daar dus nu wel verandering in komen). Je moet wel ff 10 minuten lopen naar het dorpje om broodjes e.d. te kopen. Maar Cheb is dichtbij, dus je kan zo naar de winkels daar. Voor mensen die Drenice geweldig vinden, blijf daar gerust, dan is Baldi niets voor jullie.
 
In Lomecek is een grindafgraving omgetoverd tot duikcentrum. Lomecek ligt 10 km van Domazlice. Je zou dan bijv. kunnen kamperen op camping U Dvou Orechu, wat er zo'n 30 km van af ligt. Kun je duiken combineren met heerlijk van de natuur genieten.
 
Hallo daar!

Over 3 weken pakken wij de auto en tent en rijden we richting Tsjechië. Wij zijn op zoek naar mooie natuur! Bossen, riviertjes en kleine dorpjes.
Wie helpt ons een camping te vinden. Ben zelf al aardig op zoek geweest op het forum, maar nog niet echt iets gevonden.

Wij zoeken een rustige, stille camping, met schoon sanitair. Winkeltje in de buurt is handig. Verder geen extra faciliteiten. Een vuurplaats zou geweldig zijn. Weinig nederlanders, we vinden het juist leuk om mensen uit Tsjechië te leren kennen.

Wij zouden ook graag een paar dagen onze hengels uit willen gooien, grotten bekijken en wandelen.
Wel zijn we eruit dat we ergens in Bohemen moeten zijn. Wat is dan het mooiste plekje om heen te gaan?

We willen niet hoeven te reserveren van tevoren. We willen in twee a drie weken tijd gebruik maken van meerdere campings, om zoveel mogelijk van Tsjechië te kunnen zien.

Wie heeft er een goede tip voor ons?

Groetjes Tamara
 
Elk gebied heeft zo z'n charme, Tamara. Mooie plekjes vind je overal. Je zou het beste eerst eens een beetje kunnen rondkijken in de rubriek Attracties & Bezienswaardigheden. Zie je dan iets wat je leuk lijkt, dan kan je er altijd nog over vragen. ;)
 
Wij zijn zeer gecharmeerd van een camping als Taboriste in het plaatsje Zeliv, 10 km. ten oosten van Humpolec. De meeste drukte is er in het weekend dan zijn 'alle' 11 hutten verhuurd. Die mensen zie je niet overdag - die wandelen en fietsen. Het is aan de rivier de Zelivka. Je wandelt langs de rivier in ca. 15 min. naar de winkels. (Over Zelivka kan je in mijn verslag lezen "Twee maanden Tsjechië".)

Vind je het daar te stil... kijk dan eens naar camping Kachlicka bij het plaatsje Bonkov, ca. 10 km. noord oostelijk van Humpolec. Die camping ligt aan een meer. Daar hebben we een paar jaar geleden met veel plezier gestaan. Geen Nederlanders - wel Tsjechen. Dat laatste geldt trouwens voor beide campings.

Camping Podolsko is ook een echte Tsjechische camping. Deze camping ligt aan de Vltava. Er staan voornamelijk (Tsjechische) vissers. Podolsko vind je na ca. 12 km. op de weg van Pisek naar Tabor.
 
Hallo allemaal,
Mijn vriendin en ik gaan tussen 2 dagen Karlovy Vary en 4 dagen Praag pl/m 7 dagen kamperen. In de zoektocht naar welke regio raak ik nu al een beetje verdwaald. Gebied rond Ceske Krumlov en Ceske Budojevice -en Lipno meer- lijkt mij fantastisch! Het is echter de vraag of we zover om willen rijden voordat we naar Praag gaan. Wellicht kunnen we de trip in afstand beperkt houden en een mooie camping dichterbij vinden die voldoet aan onze wensen :
ruime vrije plaats aan (zand)strand (zwem)water / (niet oneerbiedig bedoeld;)) geen/weinig kinderen / leuke stad- bezienswaardigheden / levendige omgeving/landschap / goede voorzieningen
Suggesties/ tips van harte welkom!!:top:
gr Patrick
 
Heb je een goede kaart van Tsjechie? Ik bedoel dus niet een waar je met een vergrootglas moet kijken waar je ongeveer bent. 1:250.000 of iets meer.
Je ziet dan stuwmeren, rivieren etc zat. Mijn ervaring is dat je daar ook de campings op ziet. Stap in je auto en rij naar die plekken waarvan jij denkt dat je daar wel die week wilt doorbrengen. Loop een camping op, kijk ff rond en als het je bevalt zet je je tent neer. Is tot nu toe nooit een probleem geweest voor mij om ergens een plek te vinden. Alleen die campings waar half nederland zich verzamelt, zal je bordje vol zien. Is mij 1 keer gebeurd in al die jaren en ik kwam verrassend op een camping terecht waar ik dus nu ook weer heen ga.
Geloof me, ff rijden en je vindt de meest leuke campings en vaak ook vrij goedkoop.
Ik zit niet te wachten op frikandellen, kroketten en dat ik zo goed in het nederlands hoor wat er te beleven is.
Ik rij en stop waar ik denk, ff kijken.
Veel plezier alvast.
 

Freddy2005

† In Memoriam
...Ik wil echter niet al te veel tijd verrijden en vind het Lipno meer misschien te ver...

Vergeet niet als de de gewone weg gebruikt, je de reistijd qua afstand niet kunt vergelijken met rijden in Nederland. De reistijd wordt veel langer als je door meerdere dorpjes moet waar de snelheid slechts 50 km/h is. De aard en de toestand van de weg laat snel rijden op vele plaatsen ook niet toe.
En zie ook nog topic: rijstijl...
 
Ik weet niet of Kutna Horna ook je wat lijkt, maar ongeveer 7 km ten zuidwesten ligt een hele rustige camping aan het water: Malešov 322 285 41 Malešov.

www.malesovkemp.cz

Ik heb hier heel relaxed op een half leeg veld gestaan met vriendin, zonder schreeuwende kinderen. In het meer kun je lekker zwemmen.

Op de camping is een goed restaurant/café en de stad Kutna Horna is zeker een bezoek waard (prachtige kathedraal en kerk vol met schedels).
 
Ik zal af en toe nog even op het forum kijken dus reacties zijn welkom.
Bedankt daarvoor!
Ik zal echter niet meer replyen, ben bezig mn uitrusting te pakken, we gaan vrijdagnacht weg.... Iedereen die heeft gereageerd een fijne vakantie!
 
Hallo,

Wij willen volgend jaar met de caravan naar een camping aan een meer waar de kids kunnen zwemmen en varen.
Wie weet een mooie camping? Voor ons hoeft het niet per sé het Lipnomeer te zijn.

Mvg Fam Hulscher
 
Als het je niet uitmaakt, dan zou ik kiezen voor een ander meer. Cheb is wel aardig, goede campings rondom, mooi meer. Slapy is mooi en ook mooie omgeving. Er zijn wel meer mooie stuwmeren in Tsjechie.
Lipno is in mijn beleving heel toeristisch en aardig aan de prijs.
 
Bovenaan