Camping Zebrakov - Svetla nad Sazavou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vrienden van ons zijn een paar jaar achter elkaar naar camping Zebrakov geweest omdat hun kinderen het er zo naar de zin hadden dat ze er in ieder geval een deel van de vakantie steeds terug gingen.
Hun kinderen waren toen zo tussen de 9 en 15 jaar.
Sonja.
 
De eerste keer was het ons niet opgevallen dat het één grote groep was die er al jaren komt.... We werden dat jaar vriendelijk ontvangen en hebben een leuke tijd gehad

Het tweede jaar zagen we dat dus wel en de sfeer was dat jaar anders.... We voelden ons minder welkom en het was lang niet zo gezellig als het jaar daarvoor.

Qua camping stelt het niet veel voor. Het is een (aflopend) veld naast een weg, tegenover de boerderij. Met een caravan heb je weinig last van het verloop, met een tent moet je op het bovenste stuk staan, anders is het te scheef....

Naast het toiletgebouw (met een boiler zodat de uitslapers kans hebben dat er geen warm water meer is) is er een ruimte met boeken en foldermateriaal.
's Avonds kun je brood bestellen voor de volgende dag. Dit is prima verzorgd!
 
Ook wij, echtpaar met caravan hebben meerdere keren op deze camping gestaan. Het was in het begin een leuke boerencamping, maar er loopt een Nederlander rond, die een groepje "ons kent ons" om zich heen heeft. Daar kom je niet tussen, dus voor ons is dat einde boerencamping. Ons advies aan Rinus. Geef Franz en Kveta hun camping terug!
 
Dat gevoel hebben wij ook al eens op een camping in Tsjechië gehad ja.Daar werd zelfs aan onze kids verteld dat omdat zij er elk jaar komen,ze mochten beslissen of onze kids ook mee mochten doen.Wij ware daar dan ook weer rap weg!

Ik hoef niet zo nodig op een camping "in een groep te passen".Daarvoor ben ik niet op vakantie.Verder als "goeiemorgen" en af en toe eens een praatje hoeft t voor mij niet te gaan.Maar mijn kids vinden vrienden op een camping wel gezellig,en als de kids zich niet welkom voelen,dan gaan we weer.Op campings met Tsjechische beheerders/campeerders hebben we dit nog niet mee gemaakt.Het is wel een reden voor ons om juist NIET naar campings te gaan waar een nederlandse beheerder (en waar dus veel nederlanders,zo niet uitsluitend nederlanders staan) is.Want dit is niet de enige camping waar dit speelt
 
IK herken veel in dit verhaal. Ook wij hebben twee keer op deze camping gestaan. In tegenstelling tot de hierboven vermelde verhalen, hadden wij het ook het tweede jaar zeer naar onze zin. Sterker nog, de kinderen wilden het jaar erop weer. Alleen wij wilden meer van Tsjechie zien, dus dat ging niet door.
Inderdaad is er een groepje 'vaste' gasten met een groot ons-kent-ons gehalte. Alleen pasten wij daar kennelijk beter tussen dan jullie. Wij hebben zelfs goede vrienden eraan over gehouden die we nu nog zien.

Oftwel, dit is een gevoelskwestie die je, mijns inziens, niet moet overbrengen op anderen. Je zult het moeten ervaren. En wat Rinus betreft: hij organiseert (of organiseerde, dat weet ik niet) wel veel excursies voor de hele camping) Mooiste herinnering van mij? de nachten bij het kampvuur, onder het genot van (veel) becherovka veel praten en lachen.

Ik raad deze camping nog wel eens aan hoor.
 
Maar dat is toch de reden dat ik niet gauw een camping zal aanraden bij voor mij onbekende mensen.
Je weet nooit waar zij echt in geïnteresseerd zijn.
Ik zoek ook veel liever zelf een camping op.
 
Pocketware vond het de eerste keer leuk en de tweede keer niet. Maar goed zelfs dat blijft redelijk subjectief.
Ik vind het in ieder geval een leuke kleinschalige camping in een mooie omgeving. Zeker voor gezinnen met kinderen is dit een aanrader.
 
jammer dat jullie er zo over denken!Ik zelf kom er al jaren en inderdaad je komt al jaren de zelfde mensen tegen op de camping.En vele nieuwe gasten.Jullie hadden een wens voor een hobby die een van jullie heeft en deze is nu mogelijk op de camping!En het is een rustige camping daar moet je wel van houden en ook rekening mee houden!Intussen is er ook een zwemmeer op de camping dat kindervriendelijk is.Zie de hyves van zebrakov.En ik weet dat er druk gewerkt word aan leuke en unieke uitstapjes.
Dus wie weet weer eens tot ziens op Zebrakov
 
jammer. wij wonen 5 km van zebrakov en hoor van alle nederlanders die wij tegenkomen in svetla, wat een gezellige familiecamping. als je het gevoel heb dat je niet welkom bent, denk ik dat het ook wel een beetje aan jezelf ligt. Op iedere camping moet je er zelf wat van maken. en voor de kinderen is het leuk. je mag de boer helpen op het land met de dieren en sinds kort hebben ze een zwemmeertje. dus voor een gezellige en rustige vakantie op naar zebrakov.

ja. wat kan ik nog zeggen. het is een hele leuke camping en je zal er zelf wat van moeten maken. ik kan wel zeggen, iedereen daarheen, maar het is ook het gevoel van dat ene moment. als er kampvuur is, moet je niet gevraagd worden, maar ga je gezellig met je glaasje wijn erbij zitten. niemand die raar opkijkt, want wij zijn allemaal op vakantie.
Dus als je je niet welkom voelt, is dat jammer, maar dat heb je denk ik ook op de andere campings. daar heb je ook vaste mensen die ieder jaar terugkomen. die noemen zich vrienden van een camping.
 
Wat een geluk dat niet iedereen hetzelfde is hé!! :bloos2:
Anders zaten we met zijn allen op één camping en nu verdelen we ons tenminste!!! :lache:

(Met andere woorden, als iemand zegt dat hij zich niet welkom voelt is dat zijn gevoel en daar hoef jij het dus helemaal niet mee eens te zijn!!!)
 
Wij komen nu een paar jaar op deze camping en hebben het er echt super naar ons zin.Wat een onzin over die kliek!je komt altijd wel op campings waar sommige mensen elkaar eerder zijn tegen gekomen.De service is hartstikke goed en de mensen vriendelijk.Wat wil je nog meer?En dat warme water dat is idd op als je laat je bed uitkomt.Ik heb nooit om 9 uur problemen gehad en anders ga ik 's avonds.Wat wil je?Je kampeert!Dan moet je anders naar een dure mega camping gaan.
 
Bovenaan