Camping Zamberk

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie is er ooit op Autocamp Zamberk geweest in het Adelaarsgebergte? Is daar inderdaad een zwembad op de camping? Is het ook geschikt voor een gezin met 3 pubers en hoe is het sanitair?
worshippy.gif
 
Hallo,
We komen er net vandaan, mooie camping met een prachtig zwembad, voorzien van prachtige glijbanen. Het zwembad hoort officieel niet bij de camping, dus moet er voor betaald (glijbanen ook!!!) worden. De prijs valt mee.
Het sanitair is zeer mooi en schoon.
 
Hoi Cor, nou gewoon iets meer over de camping!
Sanitair natuurlijk?
Is het er leuk voor de kinderen afgezien van het zwembad natuurlijk?
Dat zwembad, hoe kom je daar moet je dan de camping af om bij het zwembad te komen?
Ik had wel al begrepen dat het zwembad niet echt bij de camping hoort en dat je er voor moet betalen. kan je dan een dag of weekkaart kopen ofzo?
 
Hoi, wij hebben verleden jaar een paar dorpen verder gezeten als Zamberk, maar gingen zeker 4 dagen per week naar het zwembad. Het is er geweldig vertoeven, zeker met kinderen.
De entreeprijzen zijn gewoon belachelijk goedkoop en ja, je moet apart betalen voor de glijbanen (ik meen 5 kronen per glijrit). Die koop je gelijk bij de entree bij de kassa, dan krijg je een soort chipkaart en deze wordt bij iedere glijbeurt afgechipt.
Onze kinderen vonden vooral de afwisseling leuk met de steenkoude rivier die ook op het zwempark ligt.
Het leuke is dat je je kids 20 kronen meegeeft en de een komt terug met een supergrote suikerspin en de ander met een kilozak fruit die de verkoper die ochtend zelf in zijn boomgaardje geplukt heeft.
Ik heb dus verder geen ervaring met de camping, maar het zwemparadijs vinden wij geweldig. Ik zal eens gaan neuzen of ik nog foto's kan vinden.
 
de camping is omheind en een soort cirkel. aan de buitenkant staan hutjes die je kunt huren, het middenterrein is voor kampeerders. het geheel is niet al te groot. er is 1 vuurplaats (achterkant). er stonden toen wij er waren, nogal wat duitse langkampeerders met enorme caravans. toiletten en douches waren prima. in het hoogseizoen erg druk. omdat wij met drie stellen waren en een aantal honden, zijn we naar een andere camping gegaan. het zwemparadijs zag er prima uit. in de buurt waren wat restaurantjes. zamberk ligt op ongeveer 10 minuten lopen.
 
Hoi, ik heb wel wat foto's gevonden. Op de een zie je als je goed kijkt, de huisjes en op de andere het riviertje waar ik het over had. Het lukt op de een of andere manier niet om ze bij te voegen, maar ze staan op de fotogalerij bij anniwil.
 
Hallo, wij gaan ook best vaak naar het zwembad en je moet daar inderdaad voor de glijbanen en bubbelbad apart betalen. Dat is beetje raar, maar voor de rest is het daar best leuk. En je kan daar zelfs in een rivier duiken... Vlakbij Zamberk is een stuwmeer, Pastviny, die vind ik nog mooier. Helaas zijn in Zamberk niet echt goede restaurants.
 
Dank je wel Sanynka, het Pastviny meer kennen we, we zijn er pas nog naar een huis wezen kijken.
Vorig jaar waren we met de caravan naar het Pastvinymeer gereden in de veronderstelling daar lekker een poosje op een camping te gaan staan, maar naar ons idee was dat onmogelijk, zo steil als het daar naar beneden liep.
Dan kom je misschien wel beneden maar nooit meer boven, en dat is ook niet de bedoeling.
 
Sanynka schreef:
Helaas zijn in Zamberk niet echt goede restaurants.
Vlakbij ligt een stadje Letohrad, met een wel een goed restaurant (Nový dvur).

Echt mooi omgeving, mijn ouders wonen daar... Een tip voor leuke tocht: met de trein naar Potstejn (ruïne van een burcht), dan lopend langs de rivier Orlice naar Litice - 5 of 6 km (burcht). Vanuit Litice met de trein terug naar Zamberk.
 
Je moet je niet teveel voorstellen van de huisjes, dit zijn gewoon houten hutjes waar je alleen kunt slapen.
Zelf hadden wij vorig jaar het appartement boven het restaurant gehuurd, deze was wel luxe.
Bij de camping zit ook een discotheek en een tenniscomplex.
Het zwembad was helemaal top en het riviertje waar de kids vanaf de brug insprongen, vonden ze ook leuk.
 
Bovenaan