Camping Vidlak - Opatov na Morave

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Camping Vidlak bij Opatov na Morave

Bij ons laatste bezoek aan Tsjechie troffen wij op een camping een foldertje aan van Camping Vidlak.
Deze camping is pas op 1 mei 2004 open gegaan, en als je niet van ouderwetse toiletten en wasruimtes van Tsjechie houdt is dit een aanrader. Wonderschoon! de Nederlandse eigenaren Jur en Lilian zijn aller vriendelijkst en informeren je uitstekend wat er in de buurt te vinden is. Wij inventariseerden in de vier dagen dat we er waren de vogels en hebben een lijst daar achter gelaten. Het is er erg rustig maar je kan er schtitterende wandelingen in de omgeving maken. De stadjes Trebic, Jihlava en Telc liggen in de directe omgeving.

www.campingvidlak.cz
 

Bijlagen

  • 20902-tnn_tn_P5230025.JPG
    20902-tnn_tn_P5230025.JPG
    65,7 KB · Bekeken: 76
Re: Nieuwe camping Vidlak bij Opatov na Morave

Wij zijn naar camping Vidlak geweest, maar hebben gelogeerd in het appartement. Het is een mooie camping met een prachtig appartement. Vanuit de woonkamer en balkon een prachtig uitzicht over het meer. Het sanitair van de camping is gloednieuw en erg netjes. Voor Nederlandse begrippen heel erg luxe. De eigenaren zijn erg aardig en regelen veel voor hun gasten. Gezellig met hen een borreltje drinken om het kampvuur. Het ligt inderdaad tegen een mooi wandelbos.
 
Wij zijn nu een week terug van vakantie, heerlijk om weer in Tsjechië te zijn. Twee weken lang lekker luieren en niet nadenken over wat je allemaal moet.
We zijn 1 week te gast geweest op camping Vidlak in Opatov in het zuidwesten van Moravië. Hier zijn de eigenaars Nederlanders.
Een geweldig ontvangst en een heerlijke week bij hen door gebracht.
Volgend jaar weer, maar dan waarschijnlijk twee weken.
De jongens 13 en 17 jaar maakten gelijk de melding naar ons van, volgend jaar weer en dan twee weken, dus we gaan maar reserveren. De tweede week zijn we weer voor de zoveelste keer naar Baldovec geweest, de jongens vonden dit niet zo'n leuke camping meer, dus het wordt tijd voor ons om uit te kjiken naar een andere camping, maar dat zal wel geen probleem zijn. De eerste hebben we dus alweer gevonden totdat deze ook weer gewoon geworden is.
Het weer was in ieder geval uitstekend warm tot zeer warm.
Al met al een prachtige vakantie gehad, maar dit jaar weinig van de omgeving gezien omdat we het veel te warm vonden. Heel veel uitgerust, boeken lezen en pivo's drinken.

groetjes allemaal en zij die nog gaan een prettige vakantie.
 
Camping Vidlak in Opatov

Tja, als je de drukke campings in Frankrijk gewend bent en je komt daarna in Vidlak dan.....
We zijn nu 2 keer in Opatov geweest, camping Vidlak.
Daar kom je echt tot rust. Grote plekken en goed sanitair.
Alleen een minpuntje: je zat bij een viskweekvijver waar je dus niet mocht vissen, jammer. Maar zeker aan te bevelen voor gezinnen met kinderen tot 15 jaar.
 
Wij zijn ons aan het orienteren en Moravie spreekt ons wel aan gezien de reakties van meerdere vakantiegangers.
Camping Vidlak heeft een leuke site en ook de reakties van jullie zijn leuk. De bekende vraag: Is het echt nodig om te reserveren?
Wij gaan graag op de bonnefooi en zien wel. We vertrekken de eerste week van juli. Is het dan al erg druk, of valt het nog mee?
Betty
 
Ik denk dat alleen Jur en Lillian de eigenaren je daar een antwoord op kunnen geven.
Wij hebben wel gereserveerd. Met als voordeel dat we zeker weten dat we terecht kunnen en dat we zelfs ons plaatsje hebben kunnen kiezen.:)
Ik weet dat er in ons eerste jaar op deze camping meerdere mensen terug zijn gestuurd.:snotter:
Op deze camping geldt vol is vol. Er worden geen tenten ergens tussen gezet en er wordt rekening gehouden met het vermogen van het sanitair.

Ik zou er een mailtje aan wagen.

Groetjes en misschien tot ziens

Hilde
 
Hallo allemaal,ik heb gister besproken voor twee weken op camping Vidlak. Dit vanaf 27 juli.
Als jullie leuke tips hebben om daar in de buurt naartoe te gaan, deze zijn zeer welkom.
Ik ben op deze camping uitgekomen na aanleiding van de goede berichten hier op het forum.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
Alvast bedankt

Hein:danku:
 
Ik zal Kees nog even navragen.

Wat betreft wat er te zien is ?
Wil je cultuur of natuur? Heb je kinderen bij je? En ik welke leeftijd?
In ieder geval vond ik Jaromerice erg mooi en heel dicht bij.
Trebic en Telc zijn ook dichtbij en voor echt een lange dag is Olomouch te doen.

Misschien vind je wat in mijn verslag op dit forum?

Hilde
 
Hallo hilde
Ik heb je stukje ook met veel plezier gelezen.
We komen met twee gezinnen waarvan een met twee kinderen van 12 en 8 jaar.
We gaan graag naar dierentuinen etc en vinden natuur en kastelen ook mooi.
Ook houden de dames erg van shoppen en markten.
Ik hoop ook dat het in het meer goed zwemmen is want daar houden de kids erg van.

hein
 
Er waren steeds vrij veel kinderen die zich vooral vermaakten rond de tafeltennistafel en bij het meer.
Wij vinden dat je goed in het meer kunt zwemmen. Af en toe een vis of een kikker hoort er bij in natuurwater toch. Er zwommen vorig jaar zwanen, maar hun nestplek ligt ver van het steigertje. Er wordt ook veel met allerlei opblaasvoertuigen gespeeld.
Vorig jaar werd er een vlot van een jeugdkamp `geleend`. Naar aanleiding waarvan er was gesproken over het verzamelen van materiaal zodat de jeugd zelf een vlot kan maken.

Ik weet niet of Jur daar aan toe is gekomen. Er zijn een appartement bijgekomen en de afwaslokatie zou verplaatst worden.
de dierentuin in Jihlava is klein, en goedkoop, maar zeker de moeite waard. Er is ook een speeltuin bij.

Vanaf de camping loop je zo het bos in. Dus natuur genoeg.

En er zijn heel veel mooie kastelen op redelijke afstand. Onze middelste vond Pernstejn de mooiste, ikzelf Jaromerice en Namest . En er zijn er nog veel meer.

Winkelen hebben wij voornamelijk in Trebic gedaan. Hier is ook veel cultureels te zien. En er is een joods festival in augustus dacht ik.
Telc is heel toeristisch, maar moet je gewoon een keer gezien hebben.
De eerste keer was er een internationaal folklorefestival en vorig jaar hebben we de jaarmarkt bezocht. In ieder geval veel mensen. Er was vorig jaar zelfs een marktje in het dorpje Opatov.
Ach je zult zien, je komt tijd te kort.

In de `woonkamer`van de camping ligt ook een grote map met allerlei ideen en er liggen folders van van alles en nog wat.
Gewoon genieten en je oren open houden op het U.B.C.(=uitbuikcentrum). `s avonds vanaf een uur of 8 kun je een drankje of ijsje kopen op het terras. Daar hoor je dan ook vaak wat de aanraders zijn.

Hilde
 
Wij hebben vorige week Jur en Lilian nog gesproken.
Er wordt druk gewerkt aan nieuwe afwasplaatsen aan de buitenzijde.
Toen wij er waren kwam toevallig de burgemeester van het dorp naar het gras op de camping kijken. In het dorp wil men een nieuwe grasmaaier kopen en ze waren benieuwd naar de ervaringen van Jur en Lilian met hun grasmaaier. Jur vertelde dat na hun vertrek.
Ook dat er hout besteld was voor het bouwen van een vlot.

Wij hebben genoten van alle vogels die je daar in het voorjaar ziet en vooral hoort.

Een heerlijke camping met hele aardige, behulpzame eigenaren.
 
Hallo
Ik heb net de site van de dierentuin in Jihlava bekeken en deze ziet er inderdaad leuk uit.
Hier gaan we zeker een keertje kijken.
Ps weet iemand wat de temperatuur van het water in het meer is bij Vidlak (heel koud of aangenaam)?

hein
 
Over de watertemperatuur van het meer van Vidlak worden verschillende waarden gegeven.
Van super lekker :) tot brrrrrr...... koud.:confused:
Zelf ben ik zowel in 2005 als 2006,in juli in het water geweest.
Ik vond het fris bij het begin, maar goed te hebben. Onze meiden hebben bijna elke dag wel gezwommen. En als het te heet wordt heb je volgens mij kans op algen.
Er stroomt water in vanuit de beekjes. En er zit een soort overloop in waar er weer water uitloopt. En waar bij de karpervangst het waterpeil verlaagd wordt. Ook het waterpeil varieert.
En is het wat frisjes, dan wacht er altijd een lekkere warme douche.

Sarah , van 8, noemt de temperatuur middelmatig. En als je even zwemt is het volgens haar lekker warm.

Hilde
 
En het is inderdaad camping Vidlak in Opatov geworden.
Het vlot is klaar en er werd druk mee gevaren door de jeugd.Het was een heel mooie camping pal aan het meer met super en schoon sanitair en wel zeer ruime plaatsen.
Je werd als gast welkom geheten door Jur en Lilian, wat op zich al een verrassing was en kreeg een rondleiding. Ik denk dat ze zelf ook heel trots op hun camping zijn en terecht. Tot de laatste dag (4 weken) genoten van camping en omgeving. Mooie wandelingen gemaakt in een afwisselende natuur langs de Jihlava en de Brtnice.
Betty
 

kuurgast

Donateur
In de blesk.cz een verslag van camping Vidlák "Nederlandse gemeenschap in het bos".
De verslaggever was op pad gegaan naar aanleiding van een lezer dat het niet goed was gesteld met de hygiëne daar.Maar de verslaggever was verrast hij trof een hele mooie camping met prachtig onderhouden gazon.De hygiëne is heel goed ,alles schoon.Douches met deuren voor privacy en warm water is onbeperkt en gratis.90% van de gasten zijn NLers.Minpuntje vond de verslaggever dat er geen keuken aanwezig is en voor winkels en restaurants moet u 2km verderop in het dorp zijn.Ook over het zwemmeer staat er iets maar daarover meer op de website van de camping bij "laatste nieuws".
Conclusie was het is een aanrader en er staan 4**** voor de algemene indruk.
 
Bovenaan