Camping Papillon - Dolni Lanov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn er vorig jaar geweest met onze pubers. Ze hebben zich bijzonder goed vermaakt. De sfeer was ongedwongen en elke avond voorlezen en kampvuur was ook erg gezellig. De campingeigenaren zijn erg gastvrij en behulpzaam. In de omgeving is veel te doen en ook op de camping in het jeugdhonk. Of lekker spelen in de Elbe.
Wat het Nederlands betreft, kan ik zeggen dat dat toch een pluspunt is, want bij probleempjes zoals autopech of een doktersbezoek, heb je een behulpzame tolk op de camping.
Eigenlijk wil ik ook zeggen: ik zou gewoon gaan.
 

Ad Verschoor

Donateur
Footprints around the world
What's your next destination?

MG_6866-Medium.jpg


Jaaroverzicht: De leukste camping van 2017

We hebben dit jaar met onze Keereweer weer heel wat campings bezocht. Dichtbij en veraf. Van een weekendje in Nederland tot de roadtrip door Oost-Europa. Echt slechte kampeerplaatsen zijn we gelukkig niet tegengekomen. Maar er zijn er wel een aantal die er voor ons met kop en schouders bovenuit staken. Omwille van de ligging. Of door de enorme gastvrijheid. Door de sfeer. Of door een leuk extraatje. Of gewoon door het ultieme vakantiegevoel dat ze ons gaven.

Eén ding hebben onze favoriete campings met elkaar gemeen: ze zijn kleinschalig en hebben doorgaans geen uitgebreid scala aan entertainment. Het is er niet over de koppen lopen en je voelt de hete adem van je buur niet in je nek blazen. Gelukkig maar. Not our cup of tea. Wat maakte van deze campings dan wel een plekje om te onthouden? Je leest het hier:

Camping Papillon in Dolni Lanov, Tsjechië

Camping Papillon is een heerlijk rustige camping – zelfs in het hoogseizoen – in het noorden van Tsjechië. De camping wordt uitgebaat door een Nederlands stel. Niets is hen te veel gevraagd. De koelkast is altijd gevuld met lekkers – lees: een wijntje voor de ouders, ijsjes in het vriesvak voor de kids. Iedereen blij. De rekening hou je zelf bij op een kleefbriefje. Turven en afrekenen op het einde van je verblijf. Heerlijk. Ik hou ontzettend van dat soort blindelings vertrouwen. Naïef? Misschien. Maar juist dat geeft mij een instant vakantiegevoel en geeft tevens een goed beeld van de gastvrijheid van de uitbaters. Jan en Akkelien zijn levensgenieters en dat delen ze graag met hun gasten.

’s Avonds gaat het kampvuur aan en kan je er wat bijpraten – als je wil. Voor kinderen moet je geen toeters en bellen verwachten. Wel een klein plonsbadje, véél speelruimte en leuke ontdekhoekjes. Een zwaluwnestje en wat oude boekjes. Wat heeft een kind meer nodig, toch? De ligging is overigens ook erg mooi. Het noorden van Tsjechië heeft heel wat moois te bieden. Wij komen hier zeker terug!

Meer weten over Noord-Tsjechië? Lees hier snel verder!

Bron: footprintsaroundtheworld.be

Noot van de nieuwsbrenger: Jan en Akkelien van harte gefeliciteerd met zo'n resultaat
 
Dit klopt inderdaad. Ik wilde nog even wachten om het op het forum te melden, want er moesten nog een paar kleine, administratieve onzekerheden worden weggewerkt, maar zoals het nu lijkt zijn die inmiddels ook opgelost.
Wij gaan het wat rustiger aan doen en wat meer genieten van meer vrije tijd en wat meer reizen naar onze zoon, schoondochter en kleinkind in Albanië. Daar zijn we op dit moment ook.
We blijven zoals je kunt concluderen uit het stukje van Saskia, wel wonen in ons huis. Met andere campings in de omgeving hebben we afspraken gemaakt om boekingen door te spelen.
 
Bovenaan