Camping Ostrov - Mala Skala

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Op een kilometer of 25 ten zuiden van Liberec, op de grens van Cesky Raj en Reuzengebergte, aan de rivier de Iser, ligt camping Ostrov bij een 'dammetje' waar je prima kunt zwemmen, goedkoop, ongeorganiseerd, echt Tsjechisch... vuurplaatsen aan de rivier, altijd wel een paar Nederlanders, gezellig en wat restaurantjes op loopafstand. Prachtig wandelgebied, wij liepen er hele dagen! Mijn meiden (toen 14 en 15) vermaakten zich er prima. Wij waren er zomer 2006, en ik plaats dit naar aanleiding van het verhaal over camping 2000: het kan dus anders in die omgeving.

zomer200624.jpg


zomer200625.jpg


Meer foto's vindt je op mijn site (http://www.pm3.nl) even doorklikken: fotopagina, zomer 2006, tweede pagina.
 
ontzettend leuk jullie fotoos, heb even op de website gekeken!!
Wij hebben een dag gekanood in Mala Skala, een hele leuke ervaring, alleen we hadden een echtpaar erbij die niet samen konden varen en ze moesten opgehaald worden met de auto, hierdoor liepen wij behoorlijke vertraging op en waren we te laat bij het treintje!!
Gevolg we moesten maar gaan lopen. Puntje bij het paaltje zijn we met z'n allen in de bus gegaan, waar de chauffeur niet blij mee was, maar anders waren we pas 's avonds laat thuis gekomen en te laat geweest bij Ab en Es en Lucas..:kwaad:
 
Gerdien schreef:
Wij hebben een dag gekanood in Mala Skala, een hele leuke ervaring, alleen we hadden een echtpaar erbij die niet samen konden varen en ze moesten opgehaald worden met de auto, hierdoor liepen wij behoorlijke vertraging op en waren we te laat bij het treintje!!
Gevolg we moesten maar gaan lopen. Puntje bij het paaltje zijn we met z'n allen in de bus gegaan, waar de chauffeur niet blij mee was, maar anders waren we pas 's avonds laat thuis gekomen en te laat geweest bij Ab en Es en Lucas..
Ahum, juist ja... Afgezien van de naam Mala Skala ontgaat het verband met camping Ostrov me enigszin, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. :*: :proost: :*:
:lmfao:
 
Wij hebben dat stuk inderdaad gelopen, maar niet na het kanoën. Heerlijke wandeling, heen en weer 16 km. ongeveer. Bovenlangs van de camping naar het stadje bij de boerderijmuseum, prachtig stuk. Benedenlangs terug, toen kwamen we langs Frydstejn
zomer200645.jpg
 
Leuk om de foto's te zien van de camping in Mala Skala. Wij hebben daar zo'n vijf jaar achter elkaar gekampeerd op onze trektochten door Tsjechoslovakije. Zit dat leuke restaurantje er nog langs de weg op de hoogte van de overloop?
 
In 2006 zaten er maar liefst drie, een bij de camping (niet bijzonder) een ter hoogte van de stuw (daar zijnn we, en wij niet alleen, ziek van geweest) en even verderop een pizzeria: lekker en betaalbaar.
 
In 1990 zat er maar eentje. Deze zomer ga ik weer eens die kant uit om te kijken hoe alles er nu uit ziet. Toendertijd was het een leuke camping met een vreselijke chagarijnige beheerder.
 
Wij wippen er al jaren even aan. Soms voor maar een paar dagen, soms voor langer...
In 1990 moet er dus diezelfde
vreselijke chagarijnige beheerder
zijn geweest.
Wij hebben hem anders ervaren. Aanvankelijk erg gesloten, maar later - hij sprak buiten tsjechisch alleen Russisch, bleek dat voornamelijk onzekerheid.
Hij regelde voor ons een bezoekje bij een glas-thuiswerkster - ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Het was een heel bijzonder. Die man is er al lang niet meer en ook de camping is van eigenaar veranderd.
Maar ik denk nog altijd zowel aan die man als aan die tijd met ontroering terug.
 
Al een paar jaar is er een nieuwe beheerder/eigenaar. Samen met zijn zoon beheerd hij camping Ostrov. Inmiddels zijn er ook aardig wat verbeteringen doorgevoerd. Dit jaar stonden wij daar tijdens het noodweer dat Tsjechië heeft getroffen en voor de 2e keer in al die jaren dat wij er al komen, moesten we de camping verlaten omdat deze bij veel regenval water onder water komt staan. Dit gebeurt wel gecontroleerd, maar het was toch weer spannend. Erg jammer voor de beheerder, want de meeste mensen rijden dan toch weer door naar een andere camping. Maar al met al, een hele fijne camping, zeker het bezoeken waard. Er zijn diverse eetgelegenheden in de buurt. De Pizzeria is mijn favoriet, maar ook het restaurant op de camping doet erg zijn best, met simpele, maar redelijke menu's. Het is geen 5 sterren restaurant, maar dat kan ook niet voor die prijzen, wel zou het leuk zijn als de bediening wat vaker zou lachen. Overigens is er eind juli altijd een hard rock festival en die week is het bijzonder moeilijk om een plaatsje te krijgen, ook moeten de mensen van de camping dan heel erg hun best doen om de boel schoon te houden, maar wel een hele leuke ervaring!
 
Bovenaan