Camping omgeving Boheems Zwitserland gezocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik ben hier al een tijd niet meer geweest en heb nu de berichtjes weer even doorgeploeterd. Maar ik kan niet echt iets vinden wat ik zoek.
Wij gaan al jaren naar Tsjechie, eerst zonder en nu met kinderen. Vorig jaar echter uitgeweken naar Hongarije vanwege het weer. Camping vonden we daar meer aan onze wensen voldoen maar het land weer minder!
Dus als het weer het toelaat, dan dit jaar weer naar Tjechie.

Wij hebben 2 kinderen van 5 en 6 jaar die de laatste tijd ook wat meer eisen stellen :) En wij willen daar graag rekening mee houden maar onze wensen blijven ook!

Wij zoeken nu een camping in/rondom Boheems Zwitserland. Het moet een camping zijn met veel bomen, beschutte plekken en zonder veel Nederlanders. Op zich geen problemen met Nederlanders maar wel met de 'gemiddelde-nederlander' in Tsjechie, sorry.....
De kinderen willen wel graag een speeltuin en andere kindjes...zucht.
We willen geen hele kleine camping waar je verplicht moet reserveren, dat is ons 3 jaar geleden erg slecht bevallen.
Sanitair vinden we niet zo'n probleem. Oud en niet altijd warm water mag, echt vies mag niet :)

Weet iemand nog een leuke camping? Of bestaat 'onze camping' niet meer in Tsjechie?

Groetjes Linda
 
Campings zonder nederlanders? Lijkt me schier onmogelijk. Dan zou je voor een puur Tsjechische camping moeten kiezen. En mazzel hebben als er een douche is.
Ik snap het ook niet helemaal, zo veel mensen vragen om campings met weinig nederlanders. Sorry, we zijn allemaal nederlanders.
Ik heb bijna nog nooit last gehad van andere nederlanders, ik snap het probleem helemaal niet, maar zal wel aan mij liggen.
 
Ach, zonder Nederlanders hoeft niet helemaal hoor. Maar ik hou absoluut niet van die brallende nederlanders die het oh zo gezellig hebben met elkaar en hutjemutje bij elkaar op het grasveld staan. Sorry. Ik schaam me soms echt voor hun gedrag!
 
Zulke landgenoten kom je overal tegen natuurlijk. Er zijn voldoende campings in Tsjechië waar gemengd publiek komt.
Ga in ieder geval nooit naar campings met Nederlandse eigenaar.
Dan weet je nl. zeker dat er alleen maar landgenoten staan en bovendien betaal je verhoudingsgewijs veel meer.
 
LinaD,

Wij stonden een paar jaar geleden op camping Česká Brana, in het plaatsje Stará Oleška. Dat is ca. 5 km oostelijk van Dečin op de weg naar Nový Bor. Afslaan in Huntířov.
Camping met ca. 70 niet afgebakende plaatsen met rijtjes bomen voor de schaduw. De camping ligt aan een meertje, echter geen strandje maar toegang door rietkraag. Restaurantje op de camping.
Wij stonden er in juni en het was er toen niet druk.
Sanitair is wat ouder, maar goed en schoon.

Zie hier voor luchtfoto en plaats op de kaart
 
stara oleska vonden wij ook een leuke camping met niet alleen maar nederlanders,wij houden daar ook niet zo van.
3 jaar geleden zijn we in milletin op een camping geweest met hele nieuw toiletgebouw en keuken met warm water en op dat moment waren er geen nederlanders terwijl het wel in het hoogseizoen was.
naast de camping was een aardig zwembad(wel betalen)de camping was heel goedkoop(290 kronen voor twee volwassene,twee kinderen en twee hondjes caravan en stroom)ik weet niet of er een website is van deze camping,het dorpje was erg stil maar je kon er wel een hollandse krant krijgen wat ons erg verbaasde want we hebben daar geen nederlander gezien.
Vlakbij decin is ook een aardige camping ik geloof dat deze slunce of iets dergelijks heet,met een zwembad en een paar jaar geleden kon je er ook kinderfietsjes huren,waar onze kinderen op hebben leren fietsen over de camping heen,ik weet niet of er nu veel hollanders komen op deze camping
groetjes jacquelien
 
de camping in mezni louka is misschien iets voor jullie. de camping ligt in een bos. langs de rustige weg van mezni louka naar vysika lipa. deze weg begint in hrensko.ik weet alleen niet hoe de camping heet.
 
Nog een site van Česká Brana www.czech-camping.com.

Ik ben ook op zoek naar een camping in dit gebied om een tijdje te staan. We willen proberen om wat rond te rijden vanaf het Noorden richting Praag. We willen zeker Boheems Zwitserland, Praag en Terizen bezoeken.
Vorig jaar waren we in Zuid Bohemen en nu wil ik graag de bergen zien. Ik moet nog heel wat uitzoeken, want ik ben laat begonnen, dus als iemand zomaar spontaan een tip heeft... graag! Maar ik blijf zelf ook aan de gang hoor.
 
Bovenaan