Camping Oase - Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal!

Wie weet welk metrostation het dichts bij de camping Oase in Praag ligt? De site van camping geeft aan dat het een kwartier rijden is en dat je daar auto kan parkeren. Heeft iemand daar ervaring mee? Is dit veilig?

groetjes
 
Wij hebben vorig jaar op Oase Praha gestaan. Ik geloof dat het dichtstbijzijnde station Chodov heet. Er was daar een bewaakte parkeerplaats die maar 10 Kronen kostte. Maar die is al vrij vroeg vol, in ieder geval waren wij er te laat voor (het is tenslotte vakantie, dus we slapen ook lekker uit). Wij reden dan een stukje verder naar de volgende bewaakte parkeerplaats die 30 kronen kostte.
De bewaking was prima, want toen we een keer vergaten bij het betreden van het terrein ons kaartje te tonen, kwam er direct iemand achter ons aan hollen.
Overigens krijg je op de camping een routebeschrijving naar beide parkeerterreinen. Er is trouwens ook een bushalte vlakbij de camping. Met de bus is dus ook een optie. Wij hebben dat niet gedaan, de auto plus metro beviel prima. Ik geloof dat we ongeveer 25 minuten in de metro zaten en dan in het centrum waren.
Groeten, Sonja.
 
Zin in vakantie

Kan bijna niet meer wachten... We gaan donderdagochtend in alle vroegte richting camping OASE. Ik lees zo veel leuke en goeie dingen, dat het bij mij al kriebelt.
We gaan 14 dagen met 2 kinderen (13 en 9), dus we zien wel. Als het weer maar een beetje droog is.
Ik ben erg benieuwd wat de prijzen zijn op de camping als we daar willen eten met z'n 4-tjes. Heeft er iemand ervaring?
Het recreatie team STOPT net als wij er zijn (jammer), maar niks aan te doen.

Ik wens iedereen een hele fijne zomer toe.:)

Groetjes Linda
 
Wij zijn terug van Camping OASE

** Wij zijn moe maar voldaan terug uit Tjechie **
De camping krijgt van ons een 8
Schoon,Netjes, heerlijk gegeten, mooi Koud zwembad.:D En de eigenaar sprak goed nederlands.

Wij willen volgend jaar weer , maar dan richting Lipnomeer.

Groetjes fam Nieland uit Hoogezand
 
Ben er vorig jaar geweest. Zeeer nette camping, zeeer schoon, modern, alles met pasjes, goede openbaar vervoer verbindingen. 20 minuten van Praag.
Geschikt voor mensen die voor rust komen (camping is dood na 22.00 uur) en bezoekers van Praag die alleen overnachten.
Met opgroeiende jeugd niet echt een aanrader, dan wellicht alleen als kortstondige Praag-stop.
Dat was het goede deel.

Het negatieve deel: de eigenaar is een absolute geldwolf. Prijzen zijn voor Tsjechische begrippen absurd. De onbeschofte houding van de eigenaar staat in geen verhouding tot de ervaringen die we al zeer vele jaren hebben in Tsjechië. Ik kom gemiddeld 6 keer per jaar in Tsjechië, waarbij ik voor het grootste deel alleen maar zeer gastvrije en behulpzame mensen tegenkom, vooral als je de moeite doet om Tsjechisch te spreken.
Dus als je geld teveel hebt (in verhouding) en bij een zeeer nette camping wilt kennismaken met een onbeschofte Tsjech (een echte uitzondering), dan moet je daar wezen.
 
Beste Pilotni,

Ben het deels met je eens, hij is wat aan de dure kant in verhouding met andere campings in Tsjechie!
Maar ik heb nog nooit zo'n schone camping gezien in Tsjechie als deze!!!

groetjes jullie molletje :D
 
Wij zijn dit jaar op doorreis gegaan in Tsjechie. We besloten nog even Praag te bezoeken en daarom voor 2 nachten neer te strijken op een camping vlakbij Praag. Dat werd dus camp Oase.
Voor 2 nachten vond ik het prima, overdag waren we toch weg. Wij vonden allemaal (kinderen ook) dat er geen leuke sfeer was, verwende kinderen die niet gewend zijn om zichzelf te vermaken, te clean, niemand zei elkaar gedag.
Ik zou het er geen 3 weken uithouden (ook te duur E 40,- voor 4 personen, niet echt Tsjechische prijzen).
Was blij dat we verder gingen naar een andere camping.
 
Ik ga 20 juli naar Praag met Eurolines. Kom aan op station Florenc, Praag. Ik kom er niet uit met welke bus of metro ik naar camping Oase kom. Heb gekeken op idos maar ????? Iemand enige ervaring?
 
Hallo mensen,

Wij gaan voor het eerst met een camper naar Tsjechie, op internet zag ik camping Oase Praha. Is dat iets voor de camper? Kunnen jullie er informatie over geven, de ligging, bereikbaarheid, de camping zelf, en de afstand naar Praag met OV en alles van leermiddelen.
Ik hoop dat jullie veel informatie kunnen geven, en o ja, we gaan eind juli!

B.v.d
Met vriendelijke groet,
Jasper-wgs123
 
Zit nu een paar dagen op deze camping.
Prima camping, netjes verzorgd en de toiletten en douches zijn super schoon!
Tot nu toe dan, het is sinds gisteren een stuk drukker geworden.
Verder een prima uitvalsbasis voor Praag en omliggende bezienswaardigheden.
 
Bovenaan