Camping Oase - Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben er een jaar of 3 geleden geweest. Simpele camping, kleinschalig, wel gezellig. Als ik het nog goed herinner, ligt de metro redelijk dichtbij. Gezellig is vooral het 's avonds na het slenteren door Praag met z'n allen drinken en zingen rond het kampvuur. Ik heb er een dag of 4 gestaan, en het beviel uitstekend als uitvalsbasis om Praag te bezichtigen.
 
hoi Marlien
Ik ken die camping natuurlijk wel, want we stonden er de afgelopen 2 jaar en jij stond vorig jaar naast ons !! Wij hebben na jullie vertrek nog heel wat ellende gehad over die kampvuren met die andere buren uit Berlijn. Emmers water enzo om elf uur eroverheen.
groetjes saskia "de buurvrouw"
 
Voor het geval je niet gereserveerd hebt... Kom niet 's avonds laat aan. Stipt om 22.00 uur sluit de poort.
Het sanitair is mooi en heel schoon (belangrijk). Er is een restaurantje, maar als je heel lekker wilt eten dan is er een heel mooi restaurant vlakbij in Jessenice (ziet er duur uit, maar met belachelijk lage prijzen).
Verder vonden wij het heel gezellig, daarom gaan we dit jaar weer... A.s. vrijdag vertrekken we voor 3 weken.
De eigenaar spreekt redelijk goed Nederlands.
Fijne vakantie!
 
Camping Oase was goed. Zeer schoon en zeer stil na 22.00 uur.
groetjes mol...
smiley20.gif
 
Ook wij hebben inmiddels een week doorgebracht op deze camping. Dat is ons heel goed bevallen.
Zeer schoon en mooi sanitair, ook ruim voldoende. Flinke plaatsen, veel daarvan met schaduw. Wij stonden op een gedeelte zonder schaduw, maar het was niet zo warm dat dat erg hinderlijk was. Bovendien is er een lekker zwembad dat overigens goed koud was, daar koelde je wel van af. Voor de jeugd ook een trampoline, tafeltennistafels, een kampvuurplaats, sportveld en een speeltuintje voor de kleintjes. De beheerder spreekt goed Nederlands (en ook nog wat andere talen). Er is een restaurant op de camping waar we lekker hebben gegeten. Mogelijkheid om te internetten of een videofilm te bekijken (ook Nederlandse films).
Je kunt met de auto naar een metrostation (10 minuten), vanwaar je met de metro rechtstreeks naar het centrum van Praag kunt.
Wat ons betreft een camping om zeker nog eens terug te komen. Ook onze zoons (15 en 18 jaar) hebben zich er goed kunnen amuseren met leeftijdgenoten.
Groetjes Sonja!
 
Hallo allemaal,
Ook wij hebben een week gestaan op deze camping. Prima georganiseerd en geweldig sanitair. Het was alleen een Nederlandse nederzetting leek het wel (niet echt iets wat wij zoeken), maar als uitgangspunt voor een bezoek aan Praag ideaal. Zoals hierboven al stond... op een paar minuten heb je een bewaakt parkeerterrein waar je zo op de metro kunt stappen. Van de campingeigenaar krijg je goede info en ook de metrokaartjes kun je op de camping al aanschaffen.
De kinderen (11 & 8 jaar) hebben zich ook prima vermaakt. Tafeltennissen, het zwembad, de trampoline en de recreatieruimte waren veruit favoriet. Wij gaan zeker nog een keer terug.
TIP: wil je verzekerd zijn dat je een plaats hebt kom dan rond de middag aan... Rond een uur of drie is de camping al weer vol.
 
Hallo allemaal, wij gaan dit jaar augustus 2005 voor de derde keer naar camping Oase in Dolni Brezani. Deze camping hebben we begin december 2004 al gereserveerd. Wij (overigens zonder kinderen) vinden het een prime schone camping en vanaf 2000 is er nieuw sanitair gekomen. Buiten de metro om stopt er ook nog een bus voor de camping en deze brengt je via het tramstation naar centrum Praag. In de avond is het vaak gezellig op de camping bij het kampvuur met gitaarmuziek. Vaak staan wij ook op boerderij-campings, maar als we naar Praag gaan, dan staan wij dus altijd op camping Oase. Rustige camping met ook een zwembad en waar je ook binnen of buiten van het goede restaurantje kan genieten. Wil je nog meer hierover weten, dan mail je me maar. Wim.
 

anjo

Guest
helemaal mee eens, alleen van dat kampvuur nee dat mocht toen niet, maar voor de rest prima camping met toen (2 jaar geleden) te veel moderne snufjes, alles op pasjes van slagboom tot wasmachine en internet alles via pasjes.
 
Leuk om dit te lezen, aankomende zomer gaan wij namelijk naar deze camping, we hebben gereserveerd... Het feit dat we ook even het internet op kunnen spreekt mij aan, een klein half uurtje msn'en is goedkoper dan bellen naar Nederland... De site zelf is al fantastisch en na dit allemaal gelezen te hebben krijg ik steeds meer zin.
 
Wij zijn al een paar keer naar Oase geweest.
Mooie camping met super de luxe sanitair.
Voor de kinderen een zwembadje en trampolines en 's avonds kampvuur.
De eigenaar is wel streng en heeft overal camera's hangen om de boel in de gaten te houden.
Maar als we weer naar Praag gaan, dan gaan we zeker weer naar deze camping.
 
nog nooit zo'n luxe gehad op een camping. de bus stopt aan de deur en je kan alle kanten uit. alle info aan de balie! Zoek niet verder, maar wel druk bezet. Een aanrader in vergelijking met anderen hoor. :)
 
Hallo allemaal,

Ik heb dit jaar gereserveerd op camp oase. Alleen niet zo slim van mij om te kijken wat de prijzen van 2006 waren. Ik vind de camping erg prijzig (rond 37 euro voor caravan en 2 personen). Volgens mij waren deze prijzen in 2005 stukken minder. Maar als ik hier de reacties lees, is het wel een goede camping!

Groeten
 
hallo,

Ik heb een vraag over de prijzen die op de site van camping Oase staan. Er staat:

"Staanplaats van 50 m2 op het tentveld voor motor/auto + tentje - max. 2 personen (nr. 128, 129, 131-138) alleen vanaf 17.6.-26.8 mogelijk. Kan niet gereserveerd worden 300 CSK"


Is dit de prijs voor 1 overnachting in een tentje met 2 personen + de fiets? Of is dit enkel voor de staanplaats en moet je dan nog 120 CSK per persoon betalen?

Is er in de zomer altijd wel plaats voor trekkers? We zouden daar ongeveer 6 dagen willen overnachten van 22-28 juli. Maar mee dat we met de fiets gaan en niet weten wat er allemaal kan gebeuren, zou het goed kunnen dat we pas de 23e of 25e juli ofzo komen. Daarmee dat we ook niet kunnen reserveren.
 
Ja, is inderdaad wel veel geld, € 20 per dag. Maar ja, we willen wel een veilige camping en proper sanitair, dus zal het toch wel Oase worden, denk ik.

Vriendelijk bedankt.
 

Vonny

Geblokkeerde account
Dan maar meer betalen voor een nette camping. Ik inspecteer de camping eerst voor ik de handel neerzet. Is het sanitair niet in orde en maakt de camping een rommelige indruk, dan trekken we verder. Wij reizen zonder kids.
 
Ik heb een e-mail in het nederlands gestuurd naar camping oase met de vraag hoeveel het kost voor 2 trekkers met de fiets en een tent. Heb tot mijn verbazing een mail terug gekregen in het nederlands. :D Had hier wel ergens gelezen dat de eigenaar een beetje nederlands kon, maar toch. Ze zeiden dat een plaats van 50m² niet nodig is, omdat we maar een klein tentje hebben. Dan zou het maar 362 kronen zijn per nacht. Super! :D Dus als alles goed verloopt met onze fietsreis, zouden we 22 juli daar al kunnen aankomen. Kijk er echt al naar uit. Naar de schone zichten, de natuur, de camping en dan vooral de stad Praag. :)
 
Bovenaan