Camping Na Venkove

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste allemaal,

Graag wil ik onze AUTOVRIJE camping met WIFI onder de aandacht brengen.
Misschien hebben jullie ons gezien in "Ik vertrek". Onze aflevering is 9 april 2009 nog herhaald.
Op You Tube staat een compilatie van onze uitzending met toevoeging van foto’s en voice over van onze zoon Patrick. Duurt een kwartiertje.
Wij zitten in Radim bij Luze, omgeving Chrudim, provincie Pardubice.
Heerlijk op het platteland tussen de heuvels.

Achter de voormalige boerderij hebben wij een camping gerealiseerd met 33 plaatsen, voorzien van 6 of 10 ampere stroom. Daarnaast nog voldoende ruimte voor caravans of tenten die geen stroom nodig hebben. Op de camping staan diverse vruchten- en notenbomen die voldoende schaduw bieden. Er is een rondweg aangelegd met lantaarnpalen (zacht romantisch licht)
Er is gratis WIFI beschikbaar met dekking over het hele terrein.
Langs ons land loopt een beekje en een riviertje waar de kinderen dammetjes in kunnen bouwen en hutten bouwen tussen de bomen.

De douches zijn afsluitbaar. Tevens hebben wij mindervaliden-sanitair beschikbaar.
Dit is tegelijkertijd onze familiedouche. In de doucheruimte is een babybadje op standaard, opklapbare commode, toiletbrilverkleiner en potje aanwezig.
Wij werken met douchemunten, dit om de doorstroom te bevorderen. Jullie krijgen 1 douchemunt per persoon per dag GRATIS! Het is dus eigenlijk gratis douchen.
Op het veld voor tenten en caravans die geen stroom nodig hebben, is ook de kampvuurplaats.
Dit mag door de gasten worden georganiseerd, onder voorwaarde dat het wordt uitgemaakt voor vertrek.

De camping bevindt zich midden op het platteland aan de rand van een dorp en dichtbij een stadje (2 km) met 4 geweldige restaurants (zijn supergoedkoop), slager, supermarkt, apotheek, pinautomaat, drogist e.d.
Op onze site vind je een pagina leeftijdsgenootjes waar we bijhouden in welke weken er kinderen zijn: appartementen en camping alles bij elkaar. De jongens en meisjes apart.
Zo kun je zien welke kinderen er zeker zullen zijn en of je kinderen de kans hebben vriendjes of vriendinnetjes te maken.

We hebben speelgoed voor jong en oud... 10 grote skelters, 2 kleinere, tractortjes, fietsjes, grote trampoline, speeltuin met groot speeltoestel en een groot opbouwzwembad van 10x5.

Wij hebben een zeer gezellige kantine met speelhal met diverse speeltafels: airhockey, tafeltennis, pooltafel, tafelvoetbal, sjoelbak etc. Er is een bibliotheek en TV-hoek, ook met Nederlandse zenders. De kinderen vinden het ook heerlijk om aan de grote tafel een bordspelletje te doen of te tekenen of kleuren.
Op regenachtige dagen wordt er via de beamer op groot scherm filmpjes gedraaid. De beamer geeft een uitstekende beeldkwaliteit.

Er staat ook een openbare computer in de kantine. Zo kun je altijd even je mail checken.

Voor de kinderen kun je een consumptiebon aanschaffen waarmee de kinderen zelfstandig naar de kantine kunnen om wat te kopen. Eventueel kan er een aantekening op gemaakt worden wat ze mogen hebben en hoe vaak. Het is een enorm succes!

Bij de receptie is een zeer uitgebreide folderhoek met diverse ideeën voor uitstapjes in de buurt. Denk aan Kutna Hora, Pardubice met peperkoekmuseum, de dierentuin in Dvur Kralove en veel meer.

Wij verhuren mountainbikes en professionele gasbarbecues.
Ook hebben wij ontbijtservice en zijn er elke dag verse broodjes van de bakker te bestellen.

Tevens verhuren wij compleet ingerichte grote toercaravans met extra diepe voortenten (echte matrassen), vouwwagens met echte matrassen en bungalowtenten. De caravans hebben net als de appartementen TV met satellietontvangst, ook Nederlandse zenders. Beddengoed inclusief bedlinnen, toeristenbelasting etc. zit bij de prijs inbegrepen

In het woonhuis zijn 3 appartementen.
De appartementen zijn luxe en gezellig ingericht. De bedden zijn extra lang en zeer comfortabel.
Als de kinderen zich vermaken, dan hebben de ouders ook vakantie!!! Onze gastkinderen vorig jaar waren tussen de 0 tot 21 jaar!!!
Honden zijn welkom, ook in de appartementen.
In de appartementen en huurcaravans etc. mag niet gerookt worden, maar buiten wel.
Wij als eigenaren wonen boven de appartementen en zullen er alles aan doen om uw vakantie zo geslaagd mogelijk te maken.
Wij hebben Engelssprekende huisartsen, een Engelssprekende dierenarts en een Duitssprekende tandarts en zelfs een orthodontist voor noodgevallen!

Neem een kijkje op onze website: *********
De koffie staat klaar!!!
Wij zijn aangesloten bij de SVR, Camp.cz, Acsi, ANWB en Campingwijzer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ad Verschoor

Donateur
De camping ken ik alleen van het forum en de contacten ,via het forum, met Corrie en Jan. De omgeving ken ik verder vrij goed door verblijf in Hroubovice en dat is behoorlijk in de buurt. Prachtig gebied en zeker een vakantie waard,
 
nou Ad we zijn er wezen kijken op die camping maar het zien alleen maar nederlanders en er is geen tsjech te bekennen,
dan heb je niet het gevoel dat je in tsjechie bent, daarbij ben ik gehandicapt en moet je de auto buiten de poort laten staan en naar je tent of caravan lopen, dat gaat er bij mij al helemaal niet in en geen excuus daarvoor.
Dus hebben wij maar een andere camping gezocht.
Op de omgeving heb ik niets aan te merken het gaat puur om de camping.

Voor wie in Nederland op vakantie wil moet hier heen gaan, hier is niets tsjechies te beleven.

groeten scootracer
 
Als ik op de campings in de buurt van Dolni Lanov kijk zijn het ook bijna allemaal Nederlanders, dus zo raar is het echt niet.
En dat is echt niet alleen in Tsjechie, wat denk je van Frankrijk en Spanje.
Als je zelf het maar fijn hebt dat is belangrijk!
maar mocht je ook niet bij je campingplaats in en uitstappen en je auto dan terug zetten?
 
Begrijp ik het goed? Voor alle duidelijkheid.

Ik kom met de caravan en moet de auto buiten het hek laten staan en de caravan duwen naar de plek waar we willen gaan staan?

Dat zal toch niet zo zijn, en voor mensen met een handicap zal toch wel ontheffing mogelijk zijn?
 
Zeker met een invalideparkeerkaart, is trouwens Europees, mag je toch wel enige soepelheid verwachten.:ja:
 
maar mocht je ook niet bij je campingplaats in en uitstappen en je auto dan terug zetten?
Nou dus niet he ik heb een invalidekaart maar mocht de auto niet bij de tent hebben, buiten de poort net als iedereen. vandaar dat we naar een andere camping zijn gegaan.
 
Hoi allemaal,

Wij zijn een autovrije camping dat is duidelijk te lezen op onze website. Ook in het voor- en naseizoen.
Gasten met eigen caravan mogen de caravan op de camping, voor de plaats, afkoppelen en wij helpen om de caravan de plaats op te duwen. Daarna wordt de auto op de parkeerplaats gezet en mag pas weer het terrein op als de caravan weer vertrekt.
Hier kies je voor als je bij ons wil staan.
Wij maken geen uitzondering op deze regel, ook niet in het voor- of naseizoen.
Dus helaas ook niet voor mensen die slecht ter been zijn. Er zijn genoeg campings die niet autovrij zijn.
Wij hebben het razend druk gehad en velen kozen bewust voor een autovrije camping of accepteerden het gewoon.

Wij hebben hier bewust voor gekozen en wij gaan er vanuit dat iedereen vooraf bekijkt naar welke camping hij toe gaat.

Kies je voor een autovrije camping, dan weet je dat je geen auto bij de tent mag hebben!

Dus geen uitzonderingen, dit is onze keuze.
Wij hebben een top seizoen!

groetjes,

Corrie en Jan
 
Nou zoals jullie allemaal kunnen lezen is deze camping dus niet geschikt voor invalides en die zijn daar dus ook niet welkom
 

kuurgast

Donateur
Scooterracer, er zijn mensen die juist een camping zoeken met Nederlanders omdat ze bang zijn voor taalbarrières.

Ze hebben het netjes uitgelegd waarom ze de keuze hebben gemaakt over wel/niet auto's op de camping. Er zijn wel 2 mindervaliden-badruimtes rolstoeltoegankelijk. Blijft alleen probleem als je niet rolstoelgebonden bent en moeite hebt met lopen. Maar hoe doe je dat dan als je vanaf je caravan naar de kantine wilt, wil je daar ook met de auto heen rijden?
 
Nou zoals jullie allemaal kunnen lezen is deze camping dus niet geschikt voor invalides en die zijn daar dus ook niet welkom
Ik begrijp heel goed dat dat heel vervelend voor je is (zelf jaren met minder-validen gewerkt en dan kom je heel wat situaties tegen) maar is deze stelling niet wat kort door de bocht scootracer? :denk: Ik denk dat wanneer ze voor autovrije camping door willen gaan ze juist heel goed hebben gekozen: autovrij is ook daadwerkelijk autovrij, punt. Want je weet hoe dat gaat met mensen, helaas ten nadele van jou, als ze jou zien rijden staan er weldra zeker weten meer mensen in de rij om ook met hun auto het terrein op te mogen. Het einde is al gauw zoek.
 
"Lina" wij komen wel vaker op autovrije campings en parken, maar als ze zien dat je invalide bent en je je gehandicaptenkaart laat zien, dan is het totaal geen probleem om de auto bij de tent of huisje te zetten.
Voor deze regels is juist de gehandicaptenkaart uitgevonden, om het de invaliden ook mogelijk te maken om op eigen kracht met vakantie te gaan. En dat wordt je op camping Na Venkove niet mogelijk gemaakt.
Wij zijn nog nooit op een camping geweigerd met gehandicaptenkaart.
 
waar het om gaat is dat de camping-eigenaar duidelijke regels heeft gesteld die niets te wensen over laten.
zelf ben ik een auto-fanaat maar als ik niet wil dat mijn ferrari testa-rossa van dik 3 ton op de parkeerplaats achter moet blijven dan moet ik NIET naar deze camping gaan.
op een camping horen geen auto,s rond te rijden, je komt er voor je rust, punt uit.
 
Toen onze jongens klein waren hebben wij jaren op een autovrije camping in Italie gestaan, wij hebben dit juist als heel positief ervaren.
Je mocht met de auto op de camping om je caravan te plaatsen, maar dan moest de auto naar de parkeerplaats.
 

kuurgast

Donateur
1797389_832158723516945_8884963100711609181_n.jpg


Ik Vertrek komt weer filmen!

We hebben leuk nieuws! We zijn gebeld door de makers van het bekende televisieprogramma Ik Vertrek wat te zien is op NPO1 van de AvroTROS.
Dit jaar bestaat het programma 10 jaar en wegens dat jubileum willen ze een aantal gezinnen opnieuw bezoeken om te kijken hoe het nu met ze gaat. De uitzendingen beginnen in juni.

Bron: navenkove.com.
 
Bovenaan