Camping Matyas bij Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

T

Talitha

Guest
Hallo allemaal, Nog even twee vraagjes.
Ten eerste: Wie kan mij meer vertellen over camping Matyas, 5km onder Praag, aan de Moldau? Is het daar goed toeven en ook geschikt voor mijn zoon van bijna 15 jaar?

www.camp-matyas.com

Ten tweede: Is het water van de Moldau schoon en veilig genoeg om in te zwemmen? Ik hoop dat iemand mij gauw een antwoord wil geven op deze vragen (of 1 ervan) Groet, Talitha
bye.gif
 
Re: Camping Matyas & Zwemmen in de Moldau ?

Hoi,
Wij zijn inmiddels al 3x op de camping geweest, de laatste keer nog vorig jaar. Onze kinderen zijn iets jongeren, maar er staan altijd veel jongeren op de camping. Zwemmen in de moldau kan prima, onze kids waren er niet weg te branden, van viezigheid of hoog water of wat dan ook hebben ze geen last gehad. Op de camping hebben ze 2 roeibootjes die ze vrij mogen gebruiken. Veel nemen hun eigen bootje ook mee. Verderop kun je water fietsen huren.
s'avonds is wordt er meestal wel een vuurtje gestookt, erg gezellig. Voorts is het 10 minuten lopen naar de trein en ben je vlug in Praag. De mensen op de camping zijn erg vriendelijk. De eerste keren hebben we via een reisburo gereserveerd, vorig jaar gewoon rechtsstreeks via de mail.
Een aanrader. Het sanitair is de laatste jaren ook erg verbeterd.
Fijne vakantie.
 

Bijlagen

  • 22644-21.jpg
    22644-21.jpg
    163,4 KB · Bekeken: 48
Re: Camping Matyas & Zwemmen in de Moldau ?

Kun je iets meer vertellen over het sanitair? Zijn er douchecabines en zijn de toiletten afsluitbaar?
Leuke foto trouwens.
 
Re: Camping Matyas & Zwemmen in de Moldau ?

De toiletten zijn afsluitbaar.
De douche ruimte bestaat uit 2 ruimtes met 4 of 5 wasbakken, de wasmachine staat in 1 van de 2 en beiden hebben 2 douches. De douches hebben alleen een glazen schuifdeur, omkleden doe je gewoon in de ruimte zelf.
Went snel, iedereen doet het.
Het is schoon en tegenwoordig bijna de hele dag door warm water.
 
Re: Camping Matyas & Zwemmen in de Moldau ?

We zijn inmiddels drie weken op de camping geweest. Inderdaad erg schoon sanitair. Bijna de hele dag warm water en supervriendelijke mensen. Ook kun je een lekker hapje eten op de camping. Zeker een aanrader als je dichtbij Praag wil zitten. Het station is op loopafstand. Wanneer we nog een keer naar Praag gaan komen we hier zeker terug.
 
Camp Matyas bij Praag

Camp Matyas is bijzonder geschikt voor diegene, die de stad Praag wil bezoeken. Op 1 km is er een treinstation, maar Praag bezoeken met de auto is ook erg eenvoudig. Wij hebben deze zomer Praag alleen maar met de eigen auto bezocht; er zijn diverse bewaakte parkeerterreinen (bovenaan het Wenceslasplein is een behoorlijk grote parkeerplaats. We (gezin met drie pubers van 17, 16 en 11) zijn nu voor de zesde keer op Matyas geweest en hebben weer een geweldige vakantie gehad.
De camping ligt aan de Moldau; kinderen kunnen heel goed zwemmen: doordat ongeveer 1 km noordelijker een stuwdam/sluis ligt, heeft de rivier het karakter van een stuwmeer: breed, weinig stroming en langs de kant ondiep (1 meter).
Op Matyas wordt in het hoogseizoen een extra sanitairunit geplaatst. Het bestaande toiletgebouw is oud, maar wordt diverse keren per dag schoongemaakt. Er is een restaurant, waar eenvoudige maaltijden genuttigd kunnen worden. 's Avonds wordt er vaak een kampvuur gemaakt op de centrale vuurplaats.
 
stacaravan

Beste bezoekers van camping Matyas,

Ik heb een vraag: op de camping zijn stacaravans te huur. Heeft iemand daar ervaring mee of informatie over? Een reisbureau beweert namelijk dat ze wel heeeeeel erg oud zijn.
 
stacaravans op Camp Matyás

Wat betreft de stacaravans op Camp Matyás zou ik me niet teveel illusies maken: er staat namelijk één flinke toercaravan (lengte 6 meter); deze is al oud, net als de voortent. In de caravan treft u dus ook weinig luxe aan. Natuurlijk is het voor één of twee weken als uitvalsbasis voor uitstapjes naar Praag goed te doen, maar verwacht dus geen echte stacaravan!

Met vriendelijke groet,

Wim Groenewoud

P.S. Kijk ook eens op de site van Matyás, die wordt boven genoemd.
 
Hallo,

Ik heb een vraag over het sanitair op camping matyas. Ik heb gezien dat hier al wat over geschreven was maar dit was in 2004. Ik heb ergens gelezen dat het sanitairgebouw vernieuwd is. Mijn vraag is: klopt dit of zijn er nog steeds gezamelijke omkleedruimten? Of is dit inmiddels veranderd en is er wat meer privacy tijdens het douchen?
Reacties over deze camping zijn van harte welkom!
 
Hallo
toch nog een reactie op een ouder bericht,

We zijn nu op Matyas en het sanitair is volledig vernieuwd. Alles is afsluitbaar en goed verlicht. Het is erg schoon en de eigenaren zijn zeer vriendelijk. Men spreekt goed Engels en Duits en is heel behulpzaam. Er is genoeg informatie beschikbaar. Ik schrijf nu vanaf de camping op een gratis draadloze internetverbinding!
We zijn hier nu voor de tweede keer en zullen zeker terugkomen. Ideaal als je Praag wilt bezoeken.
 
Hallo,

Ik ben helemaal nieuw hier en wil voo rhet eerst Tsjechie bezoeken met de caravan, en mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar camping Matyas maar mijn vraag is moet je daar reserveren?


Gr Jan
 
hangt er van af wanneer je wilt gaan.in het hoogseizoen lijkt me reserveren verstandig.daar buiten niet nodig.
 
Ik ga wel in het hoogseizoen maar het is dus de eerste keer en ga op doorreis dus het is voor hooguit een dag of vier en doordeweeks dat wel.

Gr Jan
 
Hoi Jan,
ik zou juist wel reserveren na het bericht van helena 1 te hebben gelezen.
Alles dik voor mekaar daar, dus grote kans dat het druk is, vooral in het hoogseizoen:top:.
Sta je voor de poort, is alles vol:slik::kwaad:.
 

kuurgast

Donateur
Houd er rekening mee dat sommige campings in de winter niet bereikbaar zijn/gesloten.
Als je geen reactie krijgt probeer het in april weer dan gaan de campings weer open.
 
Ik zou ze gewoon even bellen, de mensen spreken goed Engels en Duits. Zo klaar en als ze niet opnemen later weer proberen. Heel makkelijk te doen toch ! Succes .:top:
 
Hoi Jan,
ik zou juist wel reserveren na het bericht van helena 1 te hebben gelezen.
Alles dik voor mekaar daar, dus grote kans dat het druk is, vooral in het hoogseizoen:top:.
Sta je voor de poort, is alles vol:slik::kwaad:.

op dit moment is het op de camping niet druk. De eigenaren zijn inderdaad erg vriendelijk en het sanitair wordt goed en netjes schoongehouden. In tegenstelling tot eerder nodigt het water naast de camping niet uit om te zwemmen. Wel krijg je gratis treinkaartjes naar het hoofdstation in Praag: ongeveer 10 minuten lopen vanaf de camping naar het station en daarna een 20 minuten met de trein tot het centraal station in Praag.
Ook zijn er nu twee blokhutten op de camping geplaatst voor verhuur en deze zijn kompleet ingericht. deze zijn wel regelmatig bezet.
 
In tegenstelling tot eerder nodigt het water naast de camping niet uit om te zwemmen.

Hallo, wat was er dan met het water. Want ik heb ook interesse om naar deze camping te gaan. Neem 2 kids van 10 mee. Dus een goede zwemmogelijkheid is belangrijk.
 
Bovenaan