Camping La Rocca - Konstantinovy Lazné

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn van plan dit jaar naar deze camping te gaan. Weet iemand of er in het hoogseizoen meerdere nederlanders op deze camping verblijven. Wij gaan met een zoon van 12 en een dochter van 9. Het zou leuk zijn als er meerdere nederlandse kinderen zijn. Verder misschien een gekke vraag. Is er een wasmachine op de camping aanwezig? Hoop dat iemand me kan helpen aan deze info en verder natuurlijk nieuwschierig naar recenties van mensen die recent nog naar deze camping geweest zijn.
 
Hallo mensen,

Wij hebben jaren geleden een aantal keren met veel plezier gekampeerd op verschillende campings in Tsjechie. Wij en onze kinderen (13 en 15) hebben hier goede herinneringen aan. Deze zomer willen we er weer naar toe. Ondertussen vinden de kids het wel leuk wanneer er een zwembad op de camping is, Nederlanders (niet hele gemeenschappen maar kans op kinderen van hun eigen leeftijd), een centrale vuurplek en een omgeving waar het nodige te zien is. We denken dit te vinden op Camping la Rocca?
Kan iemand ons wat meer over de camping vertellen? Wie heeft er goede ervaringen?

Vriendelijke groet, BRAM
 
Konstaninovy Lazne is vanouds - zoals de naam al zegt - een kuurbadplaats. Wikipedia weet daaraan nog toe te voegen dat de plaats 937 inwoners heeft en vind het enige echt vermeldbare feit dat het een autocamping heeft. (Romans beginnen zo: 'Behalve een autocamping had mijn geboortedorp niets dat tot een langer verblijf uitnodigde...').

Maar er is meer: 'Het kuuroord werd gesticht door boeren... er worden ziektes aan het cardio-vasculair systeem geheeld.' De veehouderij noopt soms tot vreemde zijpaden.

De gemeeente zelf laat het volgende over zichzelf weten: 'A pearl imbedded in an attractive, quiet landscape, often untouched by civilization and replete with springs of acidulous mineral water. The area boasts numerous historical sights and interesting places, allowing us to trace mankind from the primeval period through the Middle Ages up to the present time.' (Bron: gemeentesite http://www.konst-lazne.cz/index.php?jaz=2&strana=0)

Bob Ross zover het oog reikt!

De site van het plaatselijke kuurhotel geeft wat informatie over de omgeving, men noemt - God behoede - een oude ruïne en verder is er een sportveld: http://www.konstantinovy.cz/de/volny-cas/ (in het Duits). Men beoefent er balspelen. Tevens is er sprake van een geregelde weersverwachting.

Ik heb niet zo'n kijk op de belevingswereld van 'kids', maar ik heb een sluimerend vermoeden dat het hier gebodene niet echt hun neurotransmittertjes tot koken zal brengen.

Mij lijkt het het einde.
 
Bovenaan