Camping Krystina - Hradek nad Nisou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mijn gezin en ik (man, vrouw en 3 kinderen in de leeftijd van 6 t/m 10 jaar) willen zomer 2011 voor de tweede keer naar Tsjechië op vakantie met de caravan. Afgelopen zomer zijn we in Nyrsko geweest en nu willen we een ander gedeelte van Tsjechië gaan bezoeken. Mijn blik viel via een boek in de bibliotheek en wat internetsites op Camping Kristyna Jiranek. Nou zag ik dat de camping klein was en ik las hier dat het nogal een doortrekcamping is.
Natuurlijk kan ik prima mijn 3 koters zelf entertainen en een disco hebben ze zeker niet nodig :D.
Wat wel altijd leuk is op een camping is een zwemgelegenheid en kinderen. Kan iemand mij vertellen hoe het daarmee zit op deze camping??
leek mij erg leuk, gezien de ligging en Liberec in de nabijheid.
Ik ben benieuwd naar uw reacties op mijn vragen.
 
op 200 meter van de camping ligt een afgegraven bruinkool kuil. nee niet zo'n kleintje als hier op het strand :stout: hierin is het al jaren mogelijk om te zwemmen en te vissen. de hond mag er niet in helaas.
wij zijn de laatste 3 jaar niet meer op deze camping geweest maar voorheen kreeg je een kaartje om er te mogen zwemmen. vond trouwens de laatste keer dat wij er waren het doortrek gebeuren een stuk minder. voor een beeld over het meer kijk eens bij http://www.webcams.cz/webcams.php?lang=cs&page=2&l=109
leuke camping een een leuk divers gebied omdat je ook duitsland en polen kunt bekijken.
 
Dankjewel voor de link, die gaan we vanavond eens bekijken.
Mijn echtgenoot vroeg zich ook nog af of er mogelijkheid is tot internetten (wifi) op de camping.
Misschien weet iemand hier dat ook?
En inderdaad, de ligging bij het drielandenpunt leek mij helemaal top. Wandelen doen we ook graag, hopelijk werkt dit jaar het weer eens mee :D
 
drie jaar terug was er geen mogelijkheid om te internetten. maar zou even een mailtje sturen of het kan als het belangrijk voor jullie is er wordt redelijk duits gesproken.
super omgeving ik wil je een tip mee geven als je de duitse weg langs de grens naar gorlitz volgt je kan dan via gorlitz de weg terug nemen maar dan door polen. dan kom je een afgraving van bruinkool tegen die nu tot recreatie gebied is gemaakt maar net daarvoor is een museum ontstaan waar die inmens grote machines staan en waar tekst en uitleg gegeven worden over hoe het nog niet zo lang geleden ging bij het afgraven van de bruinkool. wij vonden het erg interessant en machtig om op die machine te staan.
 
camping kristina

TIP:In het plaatsje Chrastava(4km vanaf de camp:) bevind zich een heel mooi brandweer museum echt de moeite waard en via het plaatsje Kristodovo Udoli naar Krizani mooi uurwerk met bewegende beelden en oude romeinse brug en zakupy pelgrimsroute met bron ook echt een bezoek waard.
GROETJES MARGA

Dit is leuk voor onze zoon die is hier bij de jeugdbrandweer en is altijd al gek geweest op de brandweer. Dit is echt een geweldige tip voor ons dank je wel
 

kuurgast

Donateur
images


In mei is bij het recreatiegebied Kristýna Hrádek nad Nisou een klein westerndorp geopend. De eigenaar is een bekende Tsjechische bodybuilder en diëtist Vít Chaloupka die zijn inspiratie haalde uit de boeken van Karl May.
Toegang gratis. Zie voor enkele foto's hradek.eu.
Er is alleen info te vinden in het Tsjechisch van nieuws en websites.
 
Bovenaan