Camping Krystina - Hradek nad Nisou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn er al een aantal keren geweest. Dit jaar op weg naar de meeting in Dolni Lanov hebben wij overnacht op deze camping. Als je er aan komt rijden de eerste ingang heb je campingplaatsen en een twaalftal huisjes die worden verhuurt. Direct links zit de receptie. Leuke aardige mensen, goed en schoon sanitair stroom voor caravan/camper aanwezig. Als deze camping vol is, is even verderop nog een ingang beide campings horen volgens mij bij niet elkaar.

Barend
 

Freddy2005

† In Memoriam
Volgens mij zijn het twee verschillende campings met bijna dezelfde naam, die dicht bij elkaar liggen.
...Als je er aan komt rijden de eerste ingang heb je campingplaatsen en een twaalftal huisjes die worden verhuurt. Direct links zit de receptie....even verderop nog een ingang beide campings horen volgens mij bij niet elkaar.
Op de foto zie je duidelijk de twee verschillende campingingangen en tevens de vermelding dat de tweede niet ACSI gecatalogeerd is.

39
 
wij komen al jaren op de eerste camping en ze horen dus inderdaad niet bij elkaar.
De laatste jaren is de achterste camping, die tegen het meer aan, wel aan het opknappen en ziet het er redelijk uit. dat is echt wel heel anders geweest, ook vonden wij die mensen niet echt aardig en was het er toen erg vies.
de eigenaren van de eerste camping zijn erg aardig en zeer behulpzaam met duits kom je een heel eind vooral bij de eigenaresse en dochter.
 
We zijn van plan om deze zomer naar Tsjechië te gaan, dit wordt de eerste keer.
Volgens mij zijn er twee Krystina-campings bij de plaats hradek nad Nisou. :denk:

Graag hoor ik ervaringen met deze campings?
De enen kamping heet kristyna jiranek en is een acsi camping wordt veel gebruikt als doorrij camp voor een paar nachten .Wij staan er ook elk jaar een paar dagen vriendelijke mensen het sanitair is sober maar goed schoon . Achter deze camping ligt de gemeente camping kristyna onder de bomen aan het meertje veel dagjes mensen die ook van het sanitair gebruik maken je kunt ze vinden op :
czech-camping.com jiranek heeft ook een foto album om tebekijken.Marga
 
Wij zijn dit jaar 20 dg op deze camping geweest en moet zeggen dat alles er perfect voor elkaar is. Het sanitair is er goed voor elkaar en wordt zelf 2á3 keer per dag schoon gemaakt. Ook zijn de eigenaar en zijn vrouw erg vriendelijk en behulpzaam, als je iets wilt weten of nodig bent.
Er zit idd een grote camping achter deze camping en dit is meer en trekkers camping, veel tenten staan daar. Ook is dit een niet erg schone camping, zoals al eerder vermeld gebruiken de dagjes mensen hier ook het sanitair dat erg vies is en stinkt.

Wel kan je bij het meer heerlijk zwemmen en zonnen, en niet te vergeten kan je er ook heerlijk eten en goedkoop een borrel drinken :wow:. Ook zit er in Hradek nad Nisou een heel erg goed restaurant, waar je voor een prikke een goede maaltijd geserveerd krijgt. Wij hebben er met 11 personen gegeten en dan inclusief drinken en aantal toetjes waren we maar 56 euro kwijt. Dus maar 5 euro per persoon. Het restaurant heet Coruna.

Wij zijn dus van plan om volgend jaar hier weer heen te gaan, gewoon leuke camping en in de omtrek is er genoeg te doen.

Gr Martin
 
camping kristina

TIP:In het plaatsje Chrastava(4km vanaf de camp:) bevind zich een heel mooi brandweer museum echt de moeite waard en via het plaatsje Kristodovo Udoli naar Krizani mooi uurwerk met bewegende beelden en oude romeinse brug en zakupy pelgrimsroute met bron ook echt een bezoek waard.
GROETJES MARGA
 

Freddy2005

† In Memoriam
... Kristodovo Udoli naar Krizani mooi uurwerk met bewegende beelden en oude romeinse brug ...

Dat uurwerk met die bewegende beelden in Kryštofovo údolí is trouwens door de vader van een forumlid gemaakt en die "romeinse" brug is een spoorwegbrug en heeft niets met romeinen te maken.
 

Bijlagen

  • DSC06904Krystofovo Udoli.jpg
    DSC06904Krystofovo Udoli.jpg
    68,8 KB · Bekeken: 9
  • DSC06803.jpg
    DSC06803.jpg
    70,3 KB · Bekeken: 4
We zijn van plan om deze zomer naar Tsjechië te gaan, dit wordt de eerste keer.
Volgens mij zijn er twee Krystina-campings bij de plaats hradek nad Nisou. :denk:

Graag hoor ik ervaringen met deze campings?
hallo wilbert en miranda, sta al jaren achter elkaar op de kleine camping in hradek, en dat bevalt prima. ook kun je naar de grote 100meter verder maar daar sta je tussen de berken bomen en op de kleine op een goed onderhouden grasveld,met voldoende schaduwplekken. goed onderhouden sanitair en vriendelijke beheerders. in de omgeving zeer veel bezienswaardigheden. je kunt ook gebruik maken van de grote zwemgelegenheid. dit is een bruinkool mijn geweest en is nu een aantrekkelijk recreatiegebied met eet en drankgelegenheden. wandel en fiets mogelijkheden enz volop.wil je nog meer info over dat gebied, dan zend ik je het graag via de mail. groeten archie
 

Freddy2005

† In Memoriam
Jullie zullen ze wel niet kennen maar het zijn Martina en Ralph, beiden lid en ik heb ze nog ontmoet in een ver verleden. Het is de vader van Martina die het klokwerk en de figuren heeft gemaakt.
 
Bedankt Freddy

Dat uurwerk met die bewegende beelden in Kryštofovo údolí is trouwens door de vader van een forumlid gemaakt en die "romeinse" brug is een spoorwegbrug en heeft niets met romeinen te maken.

Knap stuk werk , dat je klokken kunt maken.


Ik zie dat de camping (campingkristyna.eu ) de foto`s van 2009 nog niet heeft geplaatst.
 
Bovenaan