Camping Kovarna - Cervena Recice (Pelhrimov)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
Beste Xaffier. Ieder zijn meug. Jouw gezelligheid hoeft niet de mijne te zijn. Wij komen al vanaf 1990 in Tsjechië en hebben de nodige campings in Tsjechië wel gezien en ik moet zeggen dat ons de eerste jaren het beste is bevallen qua gezelligheid. lees ons verslag van camping Novy Rybnik maar eens.

http://www.tsjechie.net/forum/index.php?threads/kampeervakantie-1990.6584/#post-77329

Met de komst van meer (te veel) Nederlanders verdween mijn "gezelligheid"...............

Maar als jij het op jouw camping gezellig en knus vindt, dan is dat mooi toch !

Ik moet wel opmerken dat bijna al jou bijdragen gaan over de knusse gezellige camping Koverna. Niks mis mee, maar kom je nooit van die camping af of bezoek je nooit een andere Tsjechische camping?
 
Als er een glimlach met knipoog achter staat bedoel ik dat het een grapje is, niks verkeerde been dus want ik stap altijd met twee benen tegelijk uit bed!! :lmfao:

(En met deze smilie bedoel ik dat ik het grappig vind!!)
 
Beste Xaffier. Ieder zijn meug. Jouw gezelligheid hoeft niet de mijne te zijn. Wij komen al vanaf 1990 in Tsjechië en hebben de nodige campings in Tsjechië wel gezien en ik moet zeggen dat ons de eerste jaren het beste is bevallen qua gezelligheid. lees ons verslag van camping Novy Rybnik maar eens.

http://www.tsjechie.net/forum/index.php?threads/kampeervakantie-1990.6584/#post-77329

Met de komst van meer (te veel) Nederlanders verdween mijn "gezelligheid"...............

Maar als jij het op jouw camping gezellig en knus vindt, dan is dat mooi toch !

Ik moet wel opmerken dat bijna al jou bijdragen gaan over de knusse gezellige camping Koverna. Niks mis mee, maar kom je nooit van die camping af of bezoek je nooit een andere Tsjechische camping?
ik kom best vaak van die camping af ik kom al ruim 8 jaar in deze omgeving, en ken inmiddels de omgeving wel op mijn duimpje, ook vaak op andere campings wezen kijken maar toch nooit iets gevonden wat ook maar enigzins op deze camping lijkt. mijn reactie was ook ingegeven door het feit dat mensen al kunnen oordelen aan de hand of er frikandellen te krijgen zijn ergens. lees het gastenboek van deze camping er maar eens op na, of ga er eens een kijkje nemen en probeer dan eens een oordeel te vormen.
 
Wij waren deze zomer een weekje op Kovarna. Prachtig zwembad idd, leuk beekje (wel beetje lastig te bereiken)
en ruime keuze qua wat je wil qua plek (wij vinden een zwembad geweldig voor de kinderen maar staan er liever niet met de neus bovenop) In dezelfde week was er een grote groep Tsjechische scoutingkinderen. Dit gaf soms wat overlast bij de douches/toiletten. Maar ook veel gezelligheid door tafeltennisronddetafel met veel kinderen, liedjes bij het kampvuur etc. De camping is niet goedkoop, maar wel praktisch, van broodjes in de ochtend tot tips over de omgeving. De frikandellen hebben wij schijnbaar over het hoofd gezien ;) maar er waren ook niet zo vreselijk veel NL gasten meer in die week dus vandaar wellicht de kaasjes en worstjes bij de BBQ.

De jaarlijkse Slamovani (soort oogstfeest) in het dorp was echt een aanrader, heel gezellig, en allerlei nationaliteiten. Meegedaan met de activiteiten en het bisschoppelijk paleis (helaas verwaarloosd) van binnen bewonderd. In de omgeving de nodige restaurantjes en leuke dorpen/stadjes.

http://www.tsjechie.net/forum/index.php?threads/kampeervakantie-1990.6584/#post-77329

Met de komst van meer (te veel) Nederlanders verdween mijn "gezelligheid"...............
Net je verhalen gelezen in dat draadje. Bijzonder. Ik kan me voorstellen dat je bepaalde dingen nu 'mist'.
Voor ons is het nu een bewuste keuze wel "NL" campings te bezoeken en kwamen zo idd bij Kovarna terecht, maar vaak rijden we wel een eind naar wat minder toeristische dingen in de omgeving. In bijv. Polen tref je dat nog meer als in Tsjechie, maar sowieso veranderen de landen.
 
Camping Kovarna heeft het sanitair bij zowel de dames als de heren vernieuwd, ziet er echt top uit nu en het is en blijft een heerlijke rustige camping met voor ieder wat wils. Zwembad, barretje, broodjes en een snack en bijna elke avond een gezellig kampvuur.
 
Bovenaan