Camping Kovarna - Cervena Recice (Pelhrimov)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Er is een nieuwe camping in Zuid Bohemen, plaatsje Červená Řečice, vlakbij Pelhrimov. Camping is genaamd Kovarna en is in Nederlands beheer. Schijnt dat deze camping een kinderkamp is geweest en recent is overgenomen. Sanitair zou goed zijn, nieuw zwembad sinds paar weken en gelegen vlakbij rivier en meer waar je s'morgens de herten kan zien drinken.

www.campingkovarna.nl

Wij zijn voornemens om volgende week vrijdag deze camping eens te gaan bekijken.... leuke start van onze vakantie. Als de camping bevalt blijven we maar een paar (3-5)dagen omdat we uiteindelijk via Slovenie in Croatie willen uitkomen.

Maar goed, wie heeft al meer info over Kovarna en/of de omgeving?? Laat maar eens horen
 

Pelhřimov

Donateur
Ik had nog niet vernomen dat daar nu ook een camping is. Deze zomer gaan we helaas niet op vakantie, maar ik hoor graag jullie ervaringen met deze camping.
Kijk hier voor tips over Pelhrimov en de omgeving.

Ik wens jullie verder een goede reis en een heel prettige vakantie

Jeanne
 
Wij hebben er vorige week voor de deur gestaan, mdat we in de buurt op kerstvakantie waren. Helaas was er niemand aanwezg. Camping ligtt prachtig in het bos, wel stukje lopen naar het dorp.(1km?)Het zag er schitterend uit in de vele sneeuw, maar hoe het zomers is kan ik ook helaas niet bedenken. Er is nog niet veel te lezen hierover. Mijn vraag ook: Heeft iemand ervaring met het gebruik van azijn/afwasmiddel in de cassettetoilet=Dit is hier namelijk verplicht op deze camping, maar ik heb daar zo mjn twijfels over.
 
Hallo Ron,

Camping Kovarna is een kleine camping die in een rustig gebied ligt.
Voor de kinderen is er een zwembad en het sanitair is schoon.
Voor wie van een rustige gezellige camping houd is het een echte aanrader. In de zomervakantie staan er genoeg gezinnen met kinderen .
Wij zijn er vorig jaar geweest met onze kinderen en die hebben zich super vermaakt ook mijn dochter van 16 jaar was heel enthousiast.
Mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust.
 
Dank jullie wel voor de reacties.
We hebben al geboekt; dus het wordt een duik in het diepe ;-)
Rustige, gezellige camping spreekt ons wel aan.
Elke avond karaoke, dikso of zo zitten we niet echt op te wachten.
Liever 's avonds met een 'pivo' (eerste woordje Tsjechies geleerd) naar de sterrenhemel kijken.

Hebben ze trouwens een wasmachien?
En is er de mogelijkheid om een ijsje o.i.d. te kopen op de camping?

Kan iemand ons vertellen hoe het zit met muggen en ander lopend en/of vliegend ongedierte in Tsjechie?
 
Wij kamperen zelf ook altijd en muggen heb je overal maar vooral in de buurt van stilstaand water, dat kunnen dus ook plasjes naast een rivier zijn maar vooral in moerasachtige gebieden.

Ander kruipend ongedierte heb je ook overal (de wereld zou niet zonder kunnen) maar in Tsjechie niet in overdreven mate. Voor de teken moet je wel voorzichtig zijn, kijk daar de oude topics maar eens op na.
Daar is vorig jaar al heel veel over geschreven. Het is wel zo dat de één daar veel gevoeliger voor is dan de ander, mijn man en ik hebben bijna nooit teken terwijl we heel veel "in de natuur" bezig zijn (veel vogels en planten kijken).

Ik ken deze camping niet persoonlijk dus hoe het specifiek daar gesteld is weet ik niet.

Heel veel plezier in Tsjechie.:D
 
Dank je wel voor je reactie.
Tot nu toe gingen we vaak naar La France, waar we altijd wel onze voorzorgsmaatregelen namen.
We zullen de anti-muggen-sticks e.d. maar meenemen.
 
Hallo Ron,

Volgens mij heeft camping Kovarna geen wasmachine.
Een ijsje kun je er wel kopen en broodjes kun je er bestellen die persoonlijk bij je tent of caravan worden afgeleverd.
Muggen zijn er overal en ook op camping Kovarna, alleen bij het invallen van de avond, bij het kampvuur heb je er geen last van.
Bijna iedere avond wordt er een kampvuur gemaakt, degene die dat graag willen gaan 's middags sprokkelen en maken 's avonds een kampvuur. Mocht er niemand zin hebben om een vuurtje te maken dan is de kans groot dat de eigenaar dit doet. Degene die behoeften hebben aan gezelschap gaan bij het vuur zitten en ieder neemt zijn/haar eigen drank mee.
Je vraagt of er ongedierte is, wat is ongedierte?
Op de camping zitten padden en wij hadden een pad die elke avond terugkwam. De kinderen hebben de pad verschillende keren weggezet maar hij bleef terugkomen. De pad kwam alleen 's avonds en 's morgens was hij weer weg dus daar hebben we helemaal geen last van gehad.
Voor ons was het een hele leuke camping en wij denken er nog vaak aan terug. De kinderen vonden het echt reuze leuk en zouden dit jaar graag teruggaan, alleen wij gaan in principe nooit 2 maal naar dezelfde camping omdat er zoveel leuke plekjes zijn. Dit jaar gaan we in een hotel en voor het derde jaar naar Tsjechie. Dat we voor het derde maal naar Tsjechie gaan bewijst dat wij het een prima vakantieland vinden.
Veel plezier op camping Kovarna.
Groetjes Sylvia
 
mariella schreef:
Mijn vraag ook: Heeft iemand ervaring met het gebruik van azijn/afwasmiddel in de cassettetoilet=Dit is hier namelijk verplicht op deze camping, maar ik heb daar zo mjn twijfels over.
Dat van dat Azijn en afwasmiddel is niet verplicht op deze camping, dat is evt een goed en goedkoop alternatief.
Ivm de zuiveringsinstallatie is het verplicht om biologisch afbreekbare chemicalieen te gebruiken dat staat er.
Dat kan je dus in flessen kopen bij de campingzaak of Azijn en afwasmiddel gebruiken.

zelf heb ik geen ervaring met azijn en afwasmiddel in de cassetetoilet.:lees:
 
Het is me duidelijk Hilde, ik begreep dat azijn/afwasmiddel verplicht is, maar er bestaat, begrijp ik, dus een milieuvriendelijk goedje voor in die toiletpot.
Deze camping zag er trouwens heel mooi uit, in de sneeuw , toen wij hier enkele weken geleden waren! Prachtig in het bos...( en toen kwamen we niet verder en moesten maar weer eens worstelen met de sneeuwkettingen om er weer uit te komen....)
 
Even over de camping Kovarna,

Hoe is de omgeving vlak of heuvelachtig? kun je er mooie wandelingen maken? graag even een reactie..
 
hallo,

ook wij gaan voor het eerst naar tsjechie en ook naar camping kovarna...nu ben ik uiteraard ook op zoek naar informatie over de omgeving;) ...de campingfolder en website spreken meer over de camping zelf...ik vraag me af of er geen website's bestaan over de omgeving...of verhalen van iemand die er geweest is:confused:
 
Hoi Xaffier,

De zoekfunctie van het forum leverde o.a. dit op toen ik "pelhrimov" intikte. Ongetwijfeld zal je op deze manier nog meer info kunnen vinden, dus succes!
:)
 
daar was ik nog niet opgekomen....heb het topic doorgelezen en de keus voor de camping is niet verkeerd geweest als ik zo lees wat er in de omgeving allemaal te doen is...bedankt voor de info
 
Nog even antwoordt op vragen uit eerste hand. Een wasmachine hebben we (nog) niet wel wasbakken waar je met de hand kan wassen. En ijsjes verkopen we wel op de camping. broodjes kunnen een dag van te voren besteld worden. Als er nog meer vragen zijn dan hoor ik het wel
 
Klinkt allemaal goed. Weet iemand of er vlakbij deze camping een bushalte is? En is het slim om op tijd een tenthuisje te reserveren?
 
hallo,

Bushalte is in het dorp is ongeveer 1.5 km van de camping. Tenthuisjes zijn in juli nog vrij vanaf 12-8 tot eind augustus zijn ze vol
 
Hallo Ma&Ma, wij hebben op oudjaarsdag jullie camping bekeken, onder een prachtige sneeuwdeken bedekt. De ligging is inderdaad prachtig in het bos, en het riviertje...Alleen jammer dat we er toen niet meer uitkonden met de auto, we hebben heel wat geploeterd en uiteindelijk sneeuwkettingen om moeten leggen. Het was het wel waard, we onthouden de camping zeker voor een zomersbezoek!
 
Bovenaan