Camping Konopac - Hermanuv Mestec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ken het wel, we zijn er paar keer geweest, maar dan in een huisje. Mooie rustige omgeving, zeker de moeite waard.
 
wij willen in de zomervakantie gaan. ik ben erg benieuwd, wij zitten ook in een huisje.

groetjes nonnelien
 
Hoi Marjolein, anders stuur je toch even een PM (persoonlijk bericht) naar Eugenie en Klara.
Zij zijn er geweest als het goed is , en ook in een huisje dus................succes
 
Hoi Brenda,

Dat heb ik al gedaan. Eugenie is er niet geweest want de camping was vol en van Klara heb ik nog niets gehoord. Heb ook al een mailtje naar de camping gestuurd daar hoor ik ook niets van. Mijn mailtje is wel gelezen want ik had een leesbevestiging meegestuurd.
Dus mijn hoop is op jullie gericht! Anders ga ik, als dit niets oplevert, maar eens bellen.

Groetjes marjolein
 

Pelhřimov

Donateur
Hoi Marjolein,

Ik kan je niets over die camping te vertellen, maar zoals je hier kunt lezen heef Klara in het ziekenhuis gelegen en die zal misschien jouw oproepje niet gezien hebben.

groetjes

Jeanne
 
Hoi,

Helaas ik wist niet dat ze in het ziekenhuis heeft gelegen.
Dus Klara van harte beterschap en ik wacht je berichtje rustig af. Je hebt de mijne al gelezen want de ontvangstbevestiging heb ik binnen. De rustig aan, doe ik ook!

groetjes Marjolein
 
HALLO MARJOLEIN,

WIJ HEBBEN TWEE JAAR ACHTER ELKAAR 2003 -2004 ENIGE TIJD OP DEZE CAMPING DOORGEBRACHT.
WELLISWAAR GEWOON MET EEN TENT EN NIET IN EEN HUISJE. ZE HEBBEN DAAR 1 HUISJE STAAN VOOR OP HET TERREIN WAT ER REDELIJ BIJSTAAT EN VERDER ACHTER OP HET TERREIN DE BEKENDE TJECHIESCHE HUTTEN.

HET IS EEN SIMPELE CAMPING MET EEN GOED VERZORGDE ZWEMVIJVER MET EEN HELE FIJNE GRINDBODEM WAARDOOR HET WATER REDELIJ HELDER BLIJFT. JE KUNT BIJ DE EEN AANTAL VERKOOPPUNTEN OP DE CAMPING BIER IJS EN FRISDRANKEN KOPEN VOOR EEN HELE REDELIJKE PRIJS.
OOK ZIJN ER EEN TWEETAL EETGELEGENHEDEN OP HET CAMPINGTERREIN, MAAR DAAR HEBBEN WE ZELF NOOIT GEBRUIK VAN GEMAAKT.
HET VUIL DAT JE IN DE VUILNISBAKKEN DEPONEERT WORDT TWEE KEER PER DAG OPGEHAALD ZODAT HET TERREIN GOED SCHOON BLIJFT. DE CAMPING LIGT OP LOOPAFSTAND VAN HERMANUV MESTEC ( 10 MINUTEN) ZODAT DAGELIJKSE BOODSCHAPPEN OOK BINNEN BEREIK ZIJN.

HENK
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Henk,

Dank je wel voor de informatie. Wat versta je precies onder simpel?
Ik heb nog nooit echt gekampeerd vandaar de vraag. Is er wat voor de kinderen te doen?
(meisje van 6 en 4 jongens tussen de 9 en 14)

groetjes marjolein
 
Marjolein,

Met simpel bedoel ik dat er geen animatieteam is, er worden geen " LEUKE AVONDJES " geregeld door de eigenaar van de camping en er is geen hal met speelautomaten etc.

Het is gewoon een goed verzorgd terrein zonder wild onkruid en lang gras waar je je tent ruim op kunt zetten of caravan kunt parkeren, je kunt er zwemmen, de sanitaire voorzieningen zijn niet super , maar wel bruikbaar. Voor de kinderen is er een simpele speelgelegenheid met een zandbak, een trampoline en nog wat speeltoestellen en natuurlijk de zwemvijver met een duikplank en een grote glijbaan en een redelijk groot grasveld eromheen. Er staan bijna elke dag van de week 1 of meer handelaren met diverse spullen b.v. vers fruit, kleding of sierraden en dat wisselt elkaar dan weer af zodat je elke week een stuk of vier verschillende kramen ziet.

Natuurlijk zijn er mooiere campings en is dit niks voor je als je een reservaat zoekt met nederlands sprekende receptionisten, vol met nederlanders en een animatieteam dat je elke dag bezighoud. Maar als je een uitvalsbasis zoekt om de omgeving te verkennen en bij tijd en wijle even lekker tot rust te komen is dit zeker een camping die de moeite waard is. Steden als Pardubice en Hradec Kralove liggen op zeer berijdbare afstanden en wil je echt naar Praag dan is dat met de auto ook in 1,5 uur te doen. Ook mooie natuurgebieden liggen op niet al te verre aftsnd. De camping zelf ligt in een vrij landelijke omgeving die je het best kunt vergelijken met het limburgse heuvellandschap en is een gebied met vrij veel landbouwactiviteiten, voornamelijk graan.

Henk
 
Het klinkt wel leuk. Niet al te veel nederlanders klinkt helemaal geweldig maar ik hoop dat er toch wel wat nederlandse leeftijdgenootjes aanwezig zijn. Hoe is het meertje is dat een beetje schoon?
Alvast bedankt voor alle informatie.

marjolein
 
Marjolein,

Of er nederlandse leeftijdgenoten zijn dat is natuurlijk niet te garanderen, of je moet via het forum wat af kunnen spreken. Het meertje is zeker schoon te noemen vooral omdat het geen zandbodem heeft maar een hele fijne grindbodem.

Henk
 
wij hebben verleden jaar geprobeert hier te reserveren. begin april berichtjes gestuur, half juni berichtje terug, wij zijn vol. en toen moesten we dus snel wat anders zoeken.
we willen eigenlijk nu wel weer een poging wagen, maar twijfelen nog een beetje.

groetjes mima
 
Bovenaan