Camping Jiskra - Harrachov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste mede forum Lotgenoten
Wij willen gezin zoon + dochter onze eerste vakantie in tsjechie deze winter met de kerst en oud en nieuw doorbrengen
Maar zitten met nog alwat vragen wie weet hierop antwoord :
Kan iemand ons vertellen hoe het op camping Jiskra in de winter is
zijn de voorzieningen toereikend ???
Moet men reserveren ????
Is er een droog ruimte
Gas flessen zijn die tehuur op de camping of in het dorp voor de verwarming van de caravan :
Of verwarmt men daar elektrisch
Heeft men geen last van de glas fabriek herrie :
Het ski centrum hoever is dat van de camping :
Is Langlauf mogelijk vanaf de camping
Wat is de gunstigste aanrij route met caravan
Ik ben zeer benieuwd
Ton

www.camp.harrachov.cz
 
Re: Camping Jiskra, Harrachov

Beste Ton,
Wij zijn een aantal jaren in de winter op camping Jiskra geweest weliswaar niet met de caravan maar in een huisje. Reserveren lijkt me wel handig als de periode een schoolvakantie betreft. Wat betreft de kampeervoorzieningen kan ik je niets vertellen.
De glasfabriek hoor je absoluut niet. De skiliften zijn op ca. 15 minuten loopafstand. Als er voldoende sneeuw ligt kan je langlaufen vanaf de camping.
De gunstigste aanrijroute is via Polen.
Overigens kun je de campingeigenaar bellen. Zowel sr. als jr. spreken uitstekend duits.
gr. Marjan
 
Re: Camping Jiskra, Harrachov

Marjan dank je wel voor je reactie ik heb de camping baas
gebeld en de meeste vragen zijn opgelost
Gas flessen zijn er tehuur
Een speciaal droogruim voor de ski schoenen is er nog niet
Reserveren is noodzakelijk bij voldoende sneeuw loopt het snel vol zegt hij
Wat ik vergeten ben tevragen is of er ook geschaatst kan worden op een bevroren meer of zo
Maar dat kan zeker iemand mij nog wel op dit forum mededelen
Gr. Ton
 
Re: Camping Jiskra, Harrachov

Hoi typhoon,

Deze informatie heb ik gevonden op camp.cz:

De camping is de hele jaar geopend

Waar ligt camping Jiskra ?
Camping Jiskra is centraal gesitueerd in het westelijke deel van het Reuzegebergte in het bekende steervolle ski sporten glas fabricage stadje Harrachov.

Wat biedt de camping?
De camping biedt 2 tot 6persoons bungalows, elk voorzien van een keuken, toilet en badkamer. Tevens streft u op het terrein ruime staanplaatsen voor tenten en caravans (e.v.t. met stroomaansluiting). Het is ter plaatse mogelijk diverse soorten van sportartikelen te huren zoals b.v. mountainbik. Er is een tennisbaan ter beschikking.

Activiteiten
Camping Jiskra is een ideaal uitgangspunt om excursies te maken naar zowel het Reuzen - als het Jizerske gebergte. Ook is het interesant een bezoek te brengen aan het skimuseum, het glasmuseum en de lokale glasfabriek met zijn 300 jaren oude glastraditie wat bekend is om de goede glaskwaliteit. Een wandeltocht langs de bekende Mumlava watervallen is zeker de moeite waard te ondernemen. Een krip met de stoeltjeslift, die u voert langs de bekende skispringschans op de berg Certova Hora (1020m) mag ook tijdens uw verblijf niet ontbreken. Het is hier volop genieten van de prachtige omgeving.

Verder hebben wij de mogelijkheid verblijfte bieden in penzion Eliska met compleet ingerichte kamers, gesitueerd in het centrum van Harrachov.
=============================

Voor jou, typhoon, zal deze informatie wel te laat komen, maar misschien hebben andere mensen er nog wat aan, toch? Wij gaan er deze zomer naartoe!
 

Bijlagen

  • jiskra_camping_mapa.jpg
    jiskra_camping_mapa.jpg
    69,7 KB · Bekeken: 9
Jiskra Harrachov

Met de kerstdagen nét achter ons, en het nieuwe jaar in aantocht, komen ook de vakantieplannen op tafel.
Wie is er geweest op camping Jiskra in Harrochov en kan iets vertellen over het sanitair, het meertje en de staplaatsen.
Wat ervaringsverhalen zeggen vaak veel meer dan een website.
:lezen: :D :) :confused:
 
wij gezin met twee meiden 11/9 jaar gaan na 5 jaar elders weer eens naar tjechie
we vertrekkken aankomende vrijdag brengen eerst een bezoek aan onze vrienden in sömmerda vandaar gaan we zondag naar harrachov camping jiskra

ben erg benieuwd wat er allemaal veranderd is in vijf jaar tijd we hebben er zin in vooral nu het blijkt dat we het droog en warm houden


zijn er mensen die mij iets kunnen vertellen over deze camping kunnnen de meiden daar in een beekjes zwemmen ?

groetjes utt grunn
 
camping jiskra harrachov

hallo:zwaai:

wij gaan dit jaar naar camping jiskra harrachov
kent iemand deze camping? wij hebben het uit het camping boek acsi. ik weet wel dat er een mooie natuur is om te wandelen.
kan iemand mij mischien meer vertellen?
groetjes jesje
 
Hallo Jesje, :zwaai:

Probeer eens de zoekfunctie op Harrachov, er staan hele leuke tips op dit forum, zoals bijvoorbeeld
deze
of deze
of deze
En dit zijn er zomaar een paar, even zoeken en er gaat een wereld voor je open.
Veel leesplezier! :)
 
Bovenaan