Camping Jadran - Frantiskovy Lazne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben met onze caravan in 2001 een nacht op Jadran gestaan.
Wij vonden het geen leuke camping. Het was er niet schoon en wij vonden de omgeving niet echt mooi. Tsjechie is mooier dan alleen de omgeving van Jadran. Dat er ook veel Tsjechen zijn was voor ons absoluut geen bezwaar. Het restaurant was in die tijd wel redelijk goed. De bodem was op sommige plaatsen te vergelijken met een aardappelakker.
We zijn daar weggegaan om verderop bij Cheb te kamperen. Veel leuker en voor kinderen meer te doen. Vandaar zijn we na een week doorgereden naar Karlovy Vari. Daar is vlakbij camping Na Spici. Goede camping met Nederlandse leiding. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Veel succes,
Dirk
 
ik zou je een tip geven: ga niet naar jadran.
op internet lijkt het een hele mooie camping, maar als je aankomt, dan schrik je echt!
de douches en wc's, echt te vies voor woorden en verder zag de camping er ook niet netjes uit!
wij zijn ons doodgeschrokken bij camping jadran.

groetjes monica
 
wij zijn twee jaar geleden een paar dagen op jadran geweest en vonden het best een aardige camping. Wel wat duurder dan de meeste campings die we hadden, maar het is dicht aan de grens en dus erg makkelijk om er de laatste paar dagen als laatste camping te staan.
Wij vonden het niet erg smerig (waren wel erger gewend) en heel veel mensen die kwamen kijken, gingen weer weg.
Het dorpje is met een treintje te bereiken, wat onze kinderen wel leuk vonden, en met de honden kan je lekker door het bos wandelen.
Wij vonden het echt geen slechte camping.
 
We zijn dan toch maar naar camping Jadran geweest en we hebben er zowel positieve als negatieve ervaringen opgedaan.
De positieve waren: een vriendelijke ontvangst en vrioendelijk en behulpzaam personeel, een mooie omgeving met heel wat wandelmogelijkheden. Frantiskovy is een heel mooi maar nogal mondain stadje en is te voet gemakkelijk te bereiken vanaf de camping. Spijtig genoeg zijn hier geen voedingswinkels ( 1 gevonden en die was gesloten).
Als negatieve punten zou ik een tekort aan en een zeer verouderd sanitair vermelden. Op de duur wordt het ook een chaos omdat iedereen zich plaatst waar het hem goed uitkomt en men zeker geen rekening houd met de overige campeerders. Ook had iedereen veel last van de vele en agressieve insecten. Spijtig want met wat inspanning is er van deze camping iets heel leuks te maken. Wij komen er in elk geval niet meer terug. Weze dus gewaarschuwd!!

Dit laat ik enkel weten om deze camping af te raden. Zeer druk en duur voor wat men aanbied en men wordt er verschrikkelijk geplaagd van het ongedierte. Frantiskovy Lazne is echter wel een heel leuk kuuroord en zeker een bezoekje waard.
 
Camping Jadran is voorzien van een combinatie visvijver en zwembad.
Kijk op de fotogalerij voor foto's.
Er is voldoende water en HEEL mooi is de stad Františkovy Lázně. Van hieruit is het heel erg gunstig om verder Tsjechie te bezoeken.

Op de camping kun je een dagkaart kopen om in hun water te mogen vissen. Hengelen vanuit de tent is daar mogelijk, je staat aan het water.

En er mag een vuurtje gestookt worden.
 
Jadran

We zijn vandaag thuis gekomen van een twee weken verblijf bij camping Jadran. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Sanitair is verouderd, maar schoon. Grote pluspunt: veel en heet water uit de douche. Meertje is verdeeld in een zwemgedeelte, dit loopt van 20 cm naar een diepte van maximaal 1.80, en een visgedeelte. De bodem in het zwemwater is van beton, dus niet van dat gefriemel tussen je tenen. Via de receptie worden diverse dagtrips aangeboden met een bus. Dit was de eerste keer in Tsjechie, maar we gaan volgend jaar zeker terug.
 
Afgelopen vrijdagmiddag tot zaterdagochtend op doorreis naar huis op deze camping (Jadran) geweest.
Camping maakte op mij geen prettige indruk en doet nogal rommelig aan.
Sanitair: slechts 2 douches of heb ik een sanitairgebouw gemist?
Restaurant: matig, voor Tsj begrippen duur.
Hoofdzakelijk Nederlandse bezoekers. Op een verhard gedeelte van de camping stond een hele grote groep landgenoten met ca. 20-25 caravans tegen elkaar geparkeerd. Geen gezicht, maar was geloof ik wel gezellig. Heb er geen last van gehad.
 
Camping Jadran

Ik heb een vraag.
Wij hebben namelijk van 8 t/m 22 september op deze camping een stawagen gehuurd van vacansoleil.
Mijn vraag was of u ook weet of deze een beetje mooi staan op de camping.
En of er elke morgen vers brood in de campwinkel is en of die ook op zondag open is.
Verder wou ik vragen of er ook een LIDL in de buurt zit of een andere supermarkt die op zondag open is.
Wij komen namelijk zaterdag aan en wouden niet te veel boodschappen mee nemen.
Vorig jaar zijn we naar VRCHLABI geweest en daar was wel een LIDL die ook op zondag geopent was.

Mvg Mirella
 
Ik ben er maar één middag en nacht geweest, dus weet het niet exact.
Volgens mij staan er maar 1 of 2 stacaravans achteraf.
Kampwinkel is er niet.
Heb geen winkels gezien in het stadje, maar die zullen er toch wel zijn lijkt me.
Misschien kan er iemand reageren die er langer is geweest.

Boodschappen kan je in ieder geval doen in Cheb, bij Tesco of Kaufland.
Ca. 7 km.
 
nee, winkels voor dagelijkse benodigdheden zijn niet in het dorp aanwezig. je moet echt naar cheb, karlovy vary of pilzen.
de stacaracans staan op een rijtje achter elkaar met uitzicht op het meertje, als er tenminste geen kampeerders voor je neus staan. maar gezien het tijdstip dat jullie gaan, zal dat wel meevallen. wij konden van de zomer broodjes bij de receptie bestellen. veel plezier.
 
er zijn wel winkeltjes hoor. maar achterin het dorp meeste. en 1 bij hotel bohemia maar ja niet op zondag open

in frantiskovy lazne zijn alleen kleine winkeltjes maar in cheb heb je allerlei groote winkels onder andere de tesco en die is ook op zondag geopend cheb is ongeveer 6 km er vandaan.
 
Er is wel degelijk een coop(eerst spar),er zijn groentewinkels,een dierenwinkel,en drankwinkeltjes.Wil je uitgebreid winkelen,tja dan moet je naar Cheb.Wij hebben er 3x een paar nachten gestaan,en wij vonden het er prima.Ik heb er met de meiden nog een beautydagje gehad,zeer relaxed.We waren de eersten die dat deden vanaf de camping.Leuk dorpje,en de pizza's bij Domino zijn geweldig!!!
 
Wij waren de enigen die een fiets gebruikten om boodschappen te doen.

Het is daar een hele mooie omgeving om per fiets te verkennen.

Zie mijn fotoalbum.
 
hoi,
wij zouden dit jaar naar camping jadran in frantiskovy lazne gaan, maar een week voordat we zouden gaan, kregen we bericht van de camping dat we er niet met een caravan op konden.
we kregen een andere camping aangeboden, gelukkig maar!!!! kennissen van ons hadden een stacaravan daar geboekt en konden er wel komen. we zijn er wezen kijken en het leek wel een concentratiecamp.
 
Ik ben er ook wel eens geweest maar kan die opmerking over een concentratiekamp niet plaatsen.
Vind het ook nogal kwetsend.
 
ben je er ook dit jaar geweest?
de camping in omringd met een groot hek, de poort gaat om 10 uur dicht. de visvijver is afgezet. voor de ingang staan 2 grote rotsblokken waardoor je er zelf met de auto niet op komt. hotel staat naar ons idee al jaren leeg. "zwembad" is een opblaasding. en die hutjes die ze op de foto laten zien, daar kan echt niet meer in dan 2 stapelbedden.
wij zijn echt geen moeilijke mensen die afsrikken als de wc vies is maar dit is echt verschikkelijk!
 
wij zouden dit jaar naar camping jadran gaan, maar een week voordat we zouden gaan, kregen we bericht van de camping dat we er niet met een caravan op konden.
we kregen een andere camping aangeboden, gelukkig maar!!!! kennissen van ons hadden een stacaravan daar geboekt en konden er wel komen. we zijn er wezen kijken en het leek wel een concentratiecamp.
Zeker nog nooit in tsjechie geweest ,het was een gewone camping wij stonden er in mei voor de rotsblokken ,ik ben lopend de camping opgegaan naar de receptie en werd vriendelijk ontvangen en er was een nieuwe toiletgebouw,zeer netjes en de hutjes is normaal voor hun manier van kamperen.de omgeving is prachtig om te fietsen en te wandelen wij vonden het jammer dat hij was gesloten voor caravans en zijn door gereisd naar Karlovy vary
 
omdat er 2 grote rotsblokken voor de camping stonden die zou de gemeente geplaatst hebben omdat er een meningsverschil zou zijn

Zeker nog nooit in tsjechie geweest ,het was een gewone camping wij stonden er in mei voor de rotsblokken ,ik ben lopend de camping opgegaan naar de receptie en werd vriendelijk ontvangen en er was een nieuwe toiletgebouw,zeer netjes en de hutjes is normaal voor hun manier van kamperen.de omgeving is prachtig om te fietsen en te wandelen wij vonden het jammer dat hij was gesloten voor caravans en zijn door gereisd naar Karlovy vary
ok maar dan moet hij niet op de website zetten dat er een zwembad , hotel, restaurant is terwijl dat niet zo is. en ons niet een week van tevore bericht geven terwijl het al jaren zo is
 
Bovenaan