Camping in Terezin?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo!
In de paasvakantie plannen wij een reis met onze camper naar Praag en omstreken. Bij mijn zoektocht naar campings kwam ik op verschillende websites Autocamp Kreta in Terezin tegen. Mijn vraag is of deze camping nog altijd open is of is deze definitief gesloten? Ik vind tegenstrijdige berichten.
Bedankt voor jullie hulp.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Als je de locatie bekijkt op mapy.cz dan zie je genoeg. Daarenboven heeft het stadje niets Tsjechisch, het is een vesting... een fortificatie.

mapy.cz (klik en zoom uit)
 

kuurgast

Donateur
Als je in de buurt van Praag wilt zitten probeer dan de zoekfunctie op camping praag. Daar zijn voldoende alternatieven. Dan kan je Terezín als dagtocht bezoeken.
 
De bedoeling is om het concentratiekamp te bezoeken en daarna te kunnen overnachten. Met een camper reis je anders dan met een caravan. Wij trekken verder van de ene plaats naar de andere. Met een caravan installeer je je op een camping en van daar uit bezoek je van alles. Voor ons moet de camping niet veel voorstellen. Wij hebben alles aan boord, we hebben niets nodig. Enkel een plaats om te slapen.
Dus ik zoek eigenlijk een camping zo dicht mogelijk bij het concentratiekamp zonder te moeten terugkeren naar mijn vroegere bestemming.
 
Om rustig te slapen? Lijkt me een beklemmende omgeving om te overnachten, maar ieder z'n meug.
 
Misschien ongeplaatste opmerking, maar op kamp in Terezín leek me toch wat anders dan op de camping staan? :grapje:
 
We zijn niet zo veeleisend hoor.
Ik geef les en vorig jaar gingen wij met een bus leerlingen naar Buchenwald. We logeerden in een jeugdherberg. Eenvoudig dus en ja, wat leerlingen klaagden over hun kamer en het eten. Maar na het bezoek aan Buchenwald en Dora was dat geklaag over. Als je dat gezien hebt besef je pas dat je niet te klagen hebt. Zo'n bezoek aan een voormalig concentratiekamp zou iedere jongere eigenlijk moeten doen.
 
camping ziet er niet echt uit en weet dat je met een camper anders reist want dat doen wij ook. 15min fietsen van terezin af ligt de stad litomerice en hier is ook een camping. aardige beheerder, lekker restaurant en leuk stadje vooral als het sávonds verlicht is met al die stadswallen.
 
Terezin door, net over de brug in Litomerice is Autokemp Slavoj, ik schat ong. 5 km. van het concentratiekamp.
Mooie camping, met een goed restaurant, hele aardige eigenaar Josef, www.autokempslavojlitomerice.w1.cz

Je kunt ook misschien op de parkeerplaats overnachten, er zijn kioskjes waar je wat kan eten en drinken (simpel)
 

pepo

† In Memoriam
Zowat iedereen bemoeit zich met de reis en overnachtingen van Hymertje658, maar niemand geeft antwoord op haar vraag!

Openingstijden areaal:

maart - november: maandag t/m zondag 7 - 22
december - februari: dinsdag t/m zaterdag 16 - 22

Ook het restaurant is ook het hele jaar open

http://autocamp.kreta.sweb.cz/accomod.htm
 
Ik kom bij toeval via Google bij dit onderwerp uit. Het is al wat jaartjes oud, maar toch wil ik even reageren. De camping ligt precies tussen het vorige en het huidige huis van mijn vrienden. Er wordt gezegd dat het ongepast zou zijn om daar te verblijven, en voor mij voelde dat de eerste keer toen ik bij hen aan de Havlickova logeerde ook zo. Ik lag ' s ochtends naar het plafond te staren en me af te vragen hoeveel mensen er in die kamer zouden zijn omgekomen. Ook het trappenhuis beklemde me (nav een beschrijving in het boek van Berkley). Maar toch, wat voor nare geschiedenis het plaatsje ook heeft, er wonen al tientallen jaren weer gewone mensen, deels (afstammelingen van) de mensen die er voor de oorlog ook woonden. Na een paar dagen kon ik ook gewoon plezier maken met mijn vrienden. Is dat ongepast? Nee, zeker niet omdat ik door mijn verblijf daar gegrepen ben door de geschiedenis van niet alleen Terezin, maar het hele land. Het zet je even stil, meer nog dan als je alleen de musea bezoekt. Dat wou ik toch even zeggen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Baan
Wij stonden twee jaar geleden op Camping Brozany. Die is op kleine afstand van Terezin, dus praktisch voor een bezoek. De beklemming blijft in je hart en je hoofd spoken, maar je zit op "gepaste" afstand.
 
Bovenaan